петак, 19.01.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:32

У Бранков мост уграђено 335 тона челика

На саобраћајници на којој је обнова започета летос завршена монтажа пешачких стаза, ивичних носача и граничника
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 11.01.2018. у 22:00
(Фото Дирекција за грађевинско земљиште)

Обнови пешачко-бициклистичке стазе на Бранковом мосту, која је започета летос после бројних најава и одлагања, као да се не назире крај. Али, иако се тако не чини, већи део пута у причи о реконструкцији ове стазе је пређен с обзиром на то да се крај радова очекује у пролеће. Да је добар део посла увелико завршен потврђују и у Дирекцији за грађевинско земљиште.

– Постављене су све нове конзоле. На целој дужини стазе монтиране су и пешачке стазе, ивични носач и граничници. Од укупне количине новог челика (око 350 тона) уграђено је 335 тона – прецизирају у дирекцији.

Већ је завршено и заваривање спојева челичних конзола у дужини од 3.100 метара. Монтирано је и 400 метара ивичњака и око 210 метара одбојне ограде.

Суграђанима који годинама чекају на пешачко-бициклистичку стазу на левој страни моста из правца Бранкове улице делује да све ово није довољно. Јер она не може нормално да се користи скоро пет година. Посао је, како је објашњавано, одлагао недостатак новца, али и знатно већа оштећења него што се у први мах чинило да ће их бити. Тендер за обнову ове стазе и делова испод ње Дирекција за грађевинско земљиште коначно је расписала половином октобра 2016. Тада је прецизирано да ће изабрани понуђач после увођења у посао имати 260 календарских дана да обнову заврши. Пројекат је предвидео замену 432 метра стазе са оградом, ивичњака између пешачке стазе и коловоза, односно изградњу потпуно нове стазе са конзолама и ивичњаком, али и демонтажу, санацију и поновну уградњу ограде. Уговор о овом послу, вредан 210 милиона динара, Дирекција је са „Мостоградњом” закључила крајем фебруара прошле године.

Обнова је коначно стартовала на лето. Иако се знало да ће сав посао оквирно бити завршен за око девет месеци, надлежни у граду су, из само њима знаних разлога, суграђане уверавали да ће тај све бити готово знатно раније, у касну јесен, а најкасније до краја 2017. Али, баш на јесен се испоставило да су најаве биле претерано оптимистичне и нереалне и да посао не може бити окончан пре тендером зацртаних девет месеци.

До сада урађено:

3.100 метара спојева челичних конзола заварено

400 метара ивичњака монтирано

335 тона новог челика уграђено

210 метара одбојне ограде монтирано

 


Коментари5
d1c74
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ID
A, svo ugrađeno gvožđe potpuno zarđalo. To nema teorije da se sve očisti od rđe, ni peskarenjem. Za koju godinu, propalo, korozija i daj pare ponovo.
Aлександар
Не треба журити, ни очекивати нешто ефикасније од овог што имамо деценијама. Полако, има времена. Ми смо у средњем веку и ту ћемо остати. Видећемо колико ће проћи времена до корозије уграђеног челика.
Nikola Nesic
Uobičajena igra brojki o tonama i metrima, da se stekne utisak velike žrtve koju su naši gradski oci položili. Nejasno je za šta je bio rok 10. decembar?
Стефан Стојановић
Не бих да закерам, али ми ипак није јасно зашто нису искористили реконструкцију да додају и бициклистичке стазе. Јер овако је хазард и за пешаке и за бициклисте. А спуштао сам се и коловозом - е то је баш забавно. Бициклиста не сме по закону да вози пешачком стазом. Не сме ни жутом. Остаје му да вози средњом. А то је, као што рекох, врло забавно.
Ilic Momcilo
Original Brankov most je imao samo polovinu ove sirine.Druga polovina je dogradjena tako, sto je gradjena nekoliko metara udaljena od postojeceg mosta,pa je po zavrsetku privucena i spojena u jedan duplo siri most.To je bio tada veoma visok stepen tehnologije izrade mostova.Taj spoj se pokazao vibriranjem, pri prelasku ogromnog broja ljudi preko njega,iduci na miting ispred skupstine za opstanak SFRJ.Licno sam doziveo razdvajanje te dve polovine po sredini koji je bi sirok ocigledno 30-50 cm .Cela masa ljudi je zbog ljuljanja slicnog vrlo jakom zemljotresu,instinktivno stala i za 15-tak minuta se most smirio.Cela ova prica je zbog ugradnje 350 tona celika pola sa jedne pola sa druge strane i sumnje u ponasanje i izdrzljivost povezane dve polovine mosta,koji nije preterano nov i pitanja,sta ce se desiti ako se vibracije zbog povezanosti opterecenja i zvuka sloze i izazovu navedenu snagu ljuljanja svake polovine mosta za sebe.Ovo nije kritika,vec samo briga.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља