Политика Online - Тужилаштво истражује балканског краља кабла
четвртак, 16.08.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:00

Тужилаштво истражује балканског краља кабла

Поднета кривична пријава против пет директора СББ-а, на челу са Драганом Шолаком, због сумње да су власницима дечјих ТВ канала „Ултра” и „Мини Ултра” за три године уплатили два милиона евра мање на име накнаде за емитовање програма
Аутор: Јелена Попадићпетак, 12.01.2018. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Пред Трећим јавним тужилаштвом у току је преткривични поступак против неколико директора српског кабловског оператора СББ, предвођених Драганом Шолаком, потврђено је „Политици” у овој установи. Пет директора СББ-а сумњиче се да су прибавили противправну имовинску корист јер су власницима дечјих ТВ канала „Ултра” и „Мини Ултра” уплаћивали мању накнаду за емитовање програма. За само три године, по прорачуну судског вештака којег је ангажовао оснивач „Ултре” Ратомир Кутлешић, СББ се сумњичи да је оштетио ову дечју телевизију за 234,18 милиона динара, тачније за око два милиона евра.

Реч је о накнади коју кабловски оператери имају обавезу да уплаћују телевизијама чији програм емитују, а која се обрачунава у односу на број корисника. Кутлешић основано сумња да је број претплатника СББ-а био за неколико стотина хиљада већи него што је приказивано у месечним предрачунима који су му слати.

Осим тога, оснивач „Ултре”, притиснут финансијским недаћама на другом пословном плану, у марту 2013. године продао је СББ-у четвртину удела у „Ултри”. Тако је наш највећи кабловски оператор постао већински власник ове телевизије, коју је прошлог лета одлучио да избаци са листе канала. Ма како то парадоксално звучало.

На овај начин, према мишљењу Ратомира Кутлешића, настављен је притисак на њега након што је покренуо поступке пред судовима и тужилаштвом.

Такође, у овој кривичној пријави против руководства СББ-а, поднетој у јулу 2016. године, наведено је да је лажним приказивањем мањег броја корисника ове кабловске мреже Кутлешић доведен у заблуду у погледу вредности свог удела. Компанија СББ, према тврдњама подносиоца пријаве, купила је четвртину „Ултре” по цени три пута нижој од реалне тржишне.

СББ је 25 одсто удела у „Ултри” купио за два милиона динара, а вештак је прорачунао да је реч о послу вредном 7,6 милиона евра.

Адвокат Бранко Павловић, правни заступник Ратомира Кутлешића, каже за наш лист да је реч о кривичном делу преваре, за шта се, осим Шолака, сумњиче Драгица Пилиповић, Владислав Ратајац, Сузана Тодоровић и Драгана Јовановић Џарил.

– Почетком 2014. године приметио сам да је СББ манипулисао бројем података о броју корисника. Једну информацију су слали „Ултри”, а другу упућивали РАТЕЛ-у. Очигледан разлог таквог пословног понашања јесте максимизација профита, уз кршење морала и закона. Наиме, придодајући део успеха „Ултре” финансијском успеху СББ-а, ова компанија се неосновано богатила. Истовремено су умањивали вредност „Ултре”. Када сам поставио сва ова питања Драган Шолак је покренуо иницијативу и смењен сам са места директора „Ултре”. Обмањиван сам за вредност ове телевизије, а затим питан да продам свој удео, будзашто. Директор СББ-а је све време знао праву вредност „Ултре”, а ја не, јер је све чинио да ја те податке не сазнам. Тиме ме је спречавао и ометао да добијем оно што ми припада – каже Ратомир Кутлешић за наш лист.

Његове сумње постале су основане када је добио документ, тачније захтев за кредит, који је неколико компанија које су у власништву ККР фонда упутило Уникредит банци. Ту је наведено да је 2012. године СББ имао више од 800.000 претплатника. У децембру те године СББ је исплаћивао „Ултри” накнаду наводећи да услуге овог оператера користи 457.700 људи.

„Политика” је имала увид у рачуне на основу којих је СББ уплаћивао новац „Ултри”, као и у захтев за кредитирање који је упућен Уникредит банци.

Адвокат Бранко Павловић објашњава да је компанија СББ након подношења кривичне пријаве вршила разне врсте притисака на његовог клијента. Не само да су „Ултра” и „Мини Ултра” избачени из понуде СББ-а, већ је на скупштини друштва ове телевизије, у јуну прошле године, изгласана одлука да се добит предузећа од 300 милиона динара не распореди сувласницима, већ да остане на рачуну телевизије. Тако да Кутлешић, који сада има у власништву четвртину ове телевизије, није добио ни динара од њених прихода.

Осим предузећа „Луксор”, чији је власник Ратомир Кутлешић, удео у ТВ каналу „Ултра” имају три компаније чији је оснивач амерички ККР фонд, на чијем је челу Дејвид Петреус, некадашњи шеф ЦИА.

Реч је о фирмама: „Јунајтед медија”, са седиштем на Кипру, „Адрија медија” из Холандије и „Абсолут солушнс”, у власништву „Словенија броудбенд” из Луксембурга.

Адвокат Павловић поднео је кривичну пријаву и против Александре Ћирић, која сада води ТВ „Ултра”, због сумње да је закључила уговор штетан по ово предузеће, уговарајући са СББ-ом знатно нижу цену за емитовање програма ове телевизије. Павловић додаје да је Ћирићева ретроактивно умањивала фактуре током 2014. године, када је именована на место директора „Ултре”, како би умањила дуг СББ-а према овој телевизији.

Иако смо пре три дана упутили питања СББ-у и РАТЕЛ-у, тражећи коментар за наведене тврдње и тачне податке о броју претплатника овог кабловског оператера, до закључења јучерашњег издања одговоре нисмо добили.

Осим тога, правни заступници ТВ „Ултра” жалили су се Поверенику за информације од јавног значаја, будући да је РАТЕЛ одговорио да подаци о броју претплатника СББ-а представљају пословну тајну тог предузећа. Након жалбе поверенику, РАТЕЛ је одговорио да не располажу кварталним подацима о броју корисника кабловских оператера, иако је то њихова законска обавеза.

СББ одбијао да тужилаштву достави документа

Треће основно тужилаштво, којем су поднете две кривичне пријаве против неколико директора СББ-а, затражило је од полиције да се прикупе подаци и саслушају особе које су побројане у овој пријави. Наиме, руководство СББ-а није желело да достави тражена документа, тврдећи да је у питању пословна тајна овог предузећа. Иако одређена компанија неку документацију чува као пословну тајну, ови папири морају бити достављени истражним органима када је то неопходно, речено нам је у тужилаштву.


Коментари13
9277d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

sergije miletic
Ova hapsenja su bila najavljivana vec dve-tri nedelje u novinama.Sto ti je cudo nezavisno pravosudje,namignes mu i ono odmah hapsi one koji ne pristaju na reket.
Miloš Bogdanović
Jasnije mi je samo da ste ostrašćeni i da Vam to muti pamet. To je i bio povod mog odgovora Vama. Ne možemo pravdati kriminalce samo zato što se predstavljaju protivnicima vlasti, to je opasna zamka, na to sam ciljao. Što se ovog slučaja tiče, sticajem okolnosti, znam o njemu mnogo. "Ultra" nije tamo neka firma rasuta po svetu, već je originalni srpski proizvod koji je postizao veliki uspeh i koji je ovoj državi uredno plaćao porez, sve dok Šolak nije preuzeo vođenje firme. "Ultra" nije miljenica nikoga moćnog jer njen direktor ne pripada nijednoj političkoj stranci ili organizaciji. Verujem da možete da naslutite koliko je zbog toga mogao samo da ispašta, pod svakom vlašću unazad. Ponašanje SBB-a u ovom konkretnom slučaju je ignorantsko, ne radi se ovde o tričavom dugovanju već o ogromnoj šteti, upornom kršenju ugovora i bahatom oduzimanju prava suvlasnika. I recite mi na kraju, zašto SBB svih ovih dana ćuti? Da li je i Politika žuta tabloidna štampa koje se SBB gnuša?!
Препоручујем 6
Milos BOT
@Milos Kad smo vec kod objasnjenja, a izgleda da vi sve znate, mozete li mi objasniti zasto tuzilastvo ispituje dugovanje jedne privatne firme drugoj. U normalnim zemljama, ako ne mogu da se nagode, poverilac tuzi duznika sudu i sud odluci sta je pravo. Ima vise sudskih nivoa pa se firme mogu i dugo tuzeti. Sta se tu tuzilastvo mesa? To je pitanje, Milose, na koje treba odgovoriti. I verovatno u tome grmu lezi zec. Ili je neko u vlasti uzeo SBB na zub pa kao stiti razne "Ultre", privatne firme ciji su vlasnici rasuti po celom svetu. Vrlo je moguce da je "Ultra" miljenik nekog mocnog pa sad tuzilastvo po necijem nalogu hoce da goni SBB, umesto da advokata uputi na parnicu umesto da proglasava privatno dugavanje krivicnim delom "protivpravne koristi". Na drugoj strani, drzavu nam cerupa kako ko stigne a tuzilastvo ni da bekne. Nadam se, Milose, da su vam stvari malo jasnije sad. Uzdravlju.
Препоручујем 6
Прикажи још одговора
Banja
Imali smo pred prošle izbore na tapetu Vuka Jeremića, pa sad za ove Đilasa, pa SSB (a zapravo meta je N1), ko je sledeći?
Боривоје Банковић
Није баш све теорија завере. У Србији су часни пословни људи ређи од оних других. Не секирајте се за НАТО1. Није у опасности. И кад смо већ код те приче, било би корисно и да се ти што се баве СББ-ом посвете и Ултри, Лаудворксу односно Имагинарујуму, Луксору и осталим повезаним фирмама. Мислим да би то било врло занимљиво штиво.
Препоручујем 8
зоки
Већ виђено, биће исто као и са Куриром....
Freeman
Nije hteo da plati reket, pa eto sad salju inspektore.
Vesa D
..sbb neuplacuje ni za programe rts jer se narod guli i preko strujomera .. povlasceni monopolisti

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља