понедељак, 28.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 16.01.2018. у 13:01

Шарчевић: Треба нам нова мрежа школа, садашња педагошки лоша

Младен Шарчевић (Фото Ж.Ј.)

СОКОБАЊА – Министар просвете, науке и технолошког развоја обишао је данас радове на обнови Средње школе „Бранислав Нушиц” у Сокобањи, те поручио да се, осим реконструкције школских објеката, интензивно ради на дигитализацији система образовања.

„Инсистирамо на квалитету рада и руководења, а како бисмо просвету вратили на место које јој припада указао сам представницима локалне самоуправе на важност оснивања општинског савета родитеља и важност јацања улоге актива директора”, изјавио је министар након обиласка школе.

Министар је у разговору с представницима локалне самоуправе оценио да је садашња мрежа шлока скупа и лоша, те најавио да ће ускоро Министарство констуловати општине у вези с новом мрежом школа.

„Мрежа школа не одговара садашњим потребама, многа решења су лоша и скупа, али превасходно педагошки лоша”, рекао је министар и додао да ће се при изради нове мреже образовних установа водити рачуна о људским и материјалним ресурсима.

Циљ је, како је нагласио, да се, где год је то могуће, обезбеди целодневна настава, а да неискоришћени објекти буду употребљени за ђачки туризам, који би тако био много примеренији и ученицима и родитељима, поручио је министар.

Инаце, за реконтрукцију школе „Бранислав Нушић” Канцеларија за управњање јавних улагањима издвојила је 78 милиона динара, а до сада је завршена прва фаза реконструкције, што подразумева обнову фасаде, замену столаријw и електроинсталација, те нову расвету и нови систем грејања.

Током посете Сокобањи министар Шарчевић је обишао и Основну школу „Митрополит Михаило”, а председник општине Исидор Кршић рекао је да је пројекат комплетне реконструкције објекта који је под заштитом као споменик културе одобрен и да је у току припрема пројектно техницке документације. 

Коментари12
3c474
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милан В.
Ми смо неповратно и темељно разорена земља. Криминализована до сржи. Прича о просвети је потпуно ирелевантна. Дигитализација, модернизација, ово, оно. Катастрофа са којом се суочава ово несрећно друштво библијских је, епских размера. Школе су тужна места пуна несрећне деце и још несрећнијих, бедних, мизерно плаћених професора које је срамота да кажу чиме се баве. Запамтите, у српским школама ускоро неће бити довољно професора, не због отказа, него зато што то неће хтети више нико нормалан да ради.
saga
Vidimo kako napreduju Dositej, RIS, i ostali uspesni poduhvati ovog ministarstva. Isto tako ce i nov sistem skola.
Сале Земунац
Некада је код нас било обавезно уписивање у основну школу по месту пребивалишта. Данас је то по ''престижу'' школе, па тако имамо да је у некој школи превише ученика, а у другима премало. Уместо тога требало би смањити број ученика по одељењу и расподелити их по свим школама и тиме омогућити бољи и лакши рад и наставницима и деци. Што се тиче средњих школа ту би требало изменити образовне профиле према потребама локалне самоуправе и тржишта рада.Много њих се је школовало и школује за занимања за које нема више потребе, јер је локална индустрија отишла у стечај или је ''приватизована''. Не треба понављати грешке из прошлости као што је био случај да у воћарском крају нема воћарског смера у пољопривредној школи, па су деца морала да одлазе у суседне градове на школовање. Пошто има све мање деце реално би било да је основни циљ министарства да се поједностави и олакша рад и деци и наставницима, а не да се све више и више компликује тиме што се жели и модернизовати и уштедети у исто време.
InfoSek
Bravo Sarcevicu. Samo napred, smenjuj direktore i menjaj skolstvo.
Милица
Врло лако можете доћи у ситуацију да, консултујући се са локалним самоуправама, будете саветовани од оних који су из школе бежали када је требало да је уче. Тако сте "добро" уредили државу, од врха до дна...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља