недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:18

За пун живот Моста на Ади још три велика корака

Да би овај симбол Београда скроз био сврсисходан, неки од најважнијих преосталих послова су: постављање трамвајских шина, уређење саобраћајница ка Раковици и изградња топчидерског тунела
Аутор: Дејан Алексићсубота, 20.01.2018. у 17:00
(Фото А. Васиљевић)

Дирекција за грађевинско земљиште расписала је тендер који обухвата измештање Топчидерске реке у дужини од око километар и изградњу нове мостовске конструкције у оквиру раскрснице са Улицом Пере Велимировића. Када овај посао буде окончан, моћи ће да се пређе и на реконструкцију и проширење Булевара патријарха Павла.

На први поглед можда не делује тако, али овај обиман посао и те како је уско повезан са Мостом на Ади. Колос преко Саве у саобраћај је пуштен пре шест година. У међувремену је уређен и добар део приступних веза мосту, али он и даље није потпуно функционалан. Да би то и постао, потребно је да се начини још неколико крупних грађевинских корака. Осим уређења саобраћајница ка Раковици, мост би требало да добије и трамвајске шине, али и да се пробије и уреди топчидерски тунел до Аутокоманде. Какво је тренутно пролазно време за ове послове?

Увелико је, осим за измештање Топчидерске реке и изградњу моста на раскрсници са Пере Велимировића, у току и тендер за постављање шина на мосту. Понуде би требало да буду познате почетком идуће недеље. Најповољнији понуђач, подсећају у Дирекцији, имаће задатак да изгради двоколосечну пругу дугу око 2.700 метара.

– Трамвајска пруга треба да се постави преко постојеће конструкције моста и северних и јужних конструкција, али и да се уклопи у постојећу пругу. Почетак будуће деонице је код Улице Ђорђа Станојевића. Пруга ће ићи преко насипа и постојећом северном прилазном конструкцијом излазиће на Мост на Ади. Даље ће настављати средином моста. На чукаричкој страни пруга ће ићи преко изграђених јужних прилазних конструкција моста, а завршаваће се у зони раздвајања пруга за Баново брдо и Раковицу. На овом месту биће уведене нове везе, којима ће се омогућити да трамваји са Новог Београда и Бановог брда иду директно ка Раковици и центру – објашњавају у Дирекцији.

У плану су и два  нова стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка” одмах после главног распона моста, на десној обали Саве. Оба ова стајалишта су изграђена, а пројектом је предвиђено опремање надстрешницама и осталим мобилијаром. Победник на тендеру имаће задатак и да реконструише горњи строј трамвајског моста преко Топчидерске реке због измене распореда колосека пруге. Горњи део старог моста биће уклоњен, а постојећи стубови и крила користиће се за нови мост. Реконструисаће се и трамвајски надвожњак преко железничке пруге, тако што ће се задржати постојећи вијадукт преко Булевара војводе Мишића, али ће се према Раковици додати нови део вијадукта са скретницом за везу према Раковици. Биће подигнута и четири потпорна зида, изграђена нова исправљачка станица на новобеоградској страни, а она која већ постоји на чукаричкој страни биће реконструисана. Да све ово заврши, извођач ће имати 14 месеци. То значи да, када се у обзир узму све процедуре које морају да се испоштују пре увођења извођача у посао, Београђани први трамвај преко Моста на Ади не би требало да очекују пре касног пролећа или раног лета 2019.

Већа непознаница тренутно су ипак рокови за изградњу саобраћајница ка Раковици и топчидерског тунела.

– За тунел је урађен план детаљне регулације и идејни пројекат, а ове године планирано је расписивање тендера за израду пројеката за грађевинску дозволу и извођење – прецизирају у Дирекцији.

Као што се још не зна колико ће оквирно времена бити потребно за изградњу саобраћајница неопходних како би Мост на Ади заиста био у потпуности функционалан, непознаница је и колико новца ће све то још захтевати. Процењена вредност радова на постављању трамвајских шина преко Моста на Ади је две милијарде динара, а та средства обезбеђена су од наплате доприноса за уређивање грађевинског земљишта. Посао који се тиче измештања Топчидерске реке и изградња моста преко ње процењен је на 250 милиона динара. Али, када је реч о пројектима топчидерског тунела и проширења Булевара патријарха Павла, њихова вредност знаће се тек пошто се изради техничка документација.

Нове шине предуслов за уклањање старих

Да су се оствариле оптимистичне најаве надлежних у граду из априла 2016, први трамваји преко Моста на Ади требало је да прођу још прошле године. Овај оптимизам је спласнуо крајем те године јер је тек у новембру 2016. расписан тендер за постављање шина на Мосту на Ади. Већ тада се знало да, ако јавни позив и успе, тај посао неће моћи да буде завршен пре половине 2018. Али, тендер на који су се јавила три страна конзорцијума (први који је предводио „Колас рејл”, други са „Штрабагом” на челу и трећи предвођен понуђачем из Пољске) пропао је прошле године због тога што ниједан од њих није испунио све зацртане услове.

Како ће посао на Мосту на Ади, ако овај други тендер успе, бити готов најраније у првој половини 2019, пре тога неће моћи да почну ни озбиљни радови на новом лучном мосту, оном који би требало да наследи Стари савски. Јер док Мост на Ади не добије трамвајске шине, не могу да буду уклоњене оне са Старог савског.

Булевар патријарха Павла веза Новог Београда и обилазнице

Саобраћајница Патријарха Павла у уличној мрежи града представља магистрални коридор и пре свега је планирана за одвијање транзитног саобраћаја. Њена улога је да ауто-пут, Нови Београд и Мост на Ади саобраћајно повеже са Улицом патријарха Димитрија, Кружним путем, Ибарском магистралом и обилазницом око Београда.


Коментари10
2f8e5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan
Nas bivsi/buduci gradonacelnik je svojevremeno bazirao svoju kampanju na strucnoj i argumentovanoj tvrdnji da je ovaj most preskup i nepotreban na toj lokaciji. Odavno je gradjevinska i arhitektonska struka odredila pozicije mostova u odnosu na putne pravce kojima bi se na duge staze ovaj grad opremio kvalitetnom putnom mrezom i saobracaj odvijao nesmetano. Cela inzenjesrska komora Srbije je dala strucno misljenje o ovom nepotrebnom i preskupom mastodontu. Umesto skupog mosta na losoj poziciji moglo se napraviti vise mostova na pravim pozicijama. To je cinjenica lako proveriva ako pogledate cene mostova. To nisu tajni podaci. Nase frime su dale ponudu od 40 miliona evra. To je realna cena mosta koji nece svojom siluetom ugroziti mikroklimu i poremetiti strujanje vazduha/vetrova izuzetno vazno za grad koji polako ostaje bez kiseonika. Ko nije do sada procitao ili uzivo slusao argumentovano obrazlozenje vrhunskih strucnjaka za mostove i saobracaj nema dovoljno informacija za raspravu.
GRADA
Most ce biti u punoj funkciji kada se kompletira dobar deo Magistralnog prstena, odnosno veza Milosev Konak - Autokomanda - Dusanovac-Trscanska - Pancevacki most. Do tada kome odgovara on ce ga koristiti.
Првослав
Ма није га ни требало градити, нама ништа није потребно! Хајде да га срушимо и да се манемо дискусија!
stojan mišić
Nista od ovoga ne bi bilo da je ispoštovan gup. Ali ovde pet decenija niko nepoštuje zakon o planiranju i izgradnji. Nemanjina ulica sa šest traka je žila kucavica i da je most postavljen gužva ne bi bila tog kapaciteta. Ali sada pravimo vijadukte i menjamo vodotokove zbog nečije bahatosti. A da promenimo i tok reke Save?
Mihailo Vuković
Podsećanja radi , tramvajske šine preko Mosta na Adi je prvobitno bilo planirano da bude samo privremeno rešenje . Samo dok se ne izgradi laki metro na stubovima duž Bul.J. Gagarina . Svi koji moraju da koriste tramvaj sa početne stanice u Bloku 45 , znaju da im do Ekonomskog fakultete treba 40 minuta vožnje . Pod uslovom da nema zastoja . Jer na tom potezu ima mnogo raskrsnica i semafora . To ni danas nije zadovoljavajuće vreme , a s' obzirom da su opštine Surčin i Novi Beograd najbrže rastuće , problem sa prevozom će sa tramvajem postati nerešiv . Isti je slučaj sa prvobitno prioritetno planiranim tunelom od Autokomande , do Mosta na Adi . Celodnevni zastoji na tom potezu su jasan dokaz da je taj tunel preko potrebniji nego onaj od ,, Beograda na vodi '', pa do pančevačkog mosta .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља