среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:20
ПОСЛЕ РЕКОНСТРУКЦИЈЕ СТАРИХ МОСТОВА И ГРАДЊЕ НОВОГ

Више простора за пешаке и бициклисте

Новину на градским рекама не треба очекивати пре 2019. јер је тек за почетак 2019. најављен и почетак озбиљнијих радова на новом лучном мосту на Сави који ће наследити Стари савски
Аутор: Дејан Алексићуторак, 23.01.2018. у 17:35
Стари савски мост можда ће постати веза са Великим ратним острвом (Фото Д. Јевремовић)

Нова адреса Старог савског моста који ће Савски амфитеатар и Нови Београд спајати још око годину дана, како сазнајемо, врло лако могао би да буде потес који се највише и спомињао претходних месеци – од Земунског кеја до Лида. То је резултат тренутног пресека гласања грађана за будуће место ове саобраћајнице преко реке.

Да овакав епилог не би био лош, према незваничним информацијама, сматрају и надлежни у граду, јер би се постављањем моста на то место, како оцењују, направила лепа веза са зеленим драгуљем Београда, Великим ратним острвом. Ако би се ова идеја остварила, надлежни намеравају да унапреде садржаје на том острву и за суграђане и за туристе. 

Ову новину на београдским рекама не треба очекивати пре 2019. јер је тек за почетак 2019. најављен и почетак озбиљнијих радова на новом лучном мосту на Сави који ће наследити Стари савски. Нови мост ће бити знатно већег капацитета него постојећи зелени – имаће четири коловозне траке, две трамвајске, али и стазе за бициклисте и пешаке. Према најавама надлежних из 2016. нови мост требало је да има два нивоа, али се од тога без објашњења одустало.

Нови мост и пре почетка градње, у више наврата је критиковала стручна јавност, оценивши да стари не мора да се уклања већ да се само обнови и да му се додају нове траке. На критику стручњака, пре свега, наишао је аргумент градских челника да су стубови старог моста дотрајали.

Било како било, озбиљнији радови на новом мосту ни у ком случају неће моћи да почну пре него што трамвајске шине добије Мост на Ади јер би то онда значило да ће стари део града и Нови Београд привремено изгубити трамвајску везу.

Понуђачи на тендеру за шине на Мосту на Ади би требало би да буду познати данас или најкасније за неколико дана. Окончање посла на том мосту у најбољем случају не може се, што смо у неколико наврата и писали, очекивати пре пролећа 2019. Тиме се доводи у питање и најава да ће посао на новом савском мосту почети у првим месецима 2019. Истина, то можда и није баш нереално, али само ако се у почетак радова на новом лучном мосту рачунају и припремни радови и они на приступним везама.

У причи о пресељењу старог моста и градњи новог, кад год да почне тај посао, највише ће се, по свему судећи радовати пешаци и бициклисти. Осим што ће нови мост за њих бити знатно конфорнији, и стари савски ће пре свега бити намењен њима када буде пресељен. У скоријој будућности, додатни простор за вожњу двоточкаша и пешачење они би требало да добију и на старом железничком мосту.

Он је у плановима градских отаца, после реконструкције, виђен за те намена, али и за кафиће над реком. Ова идеја је врло реална, ако се зна да ће нови железнички од старог, главну улогу преузети већ овог лета, када Главна железничка буде укинута за саобраћај возова. Али, према ранијим најавама, овај пројекат би могао да заживи тек за две, три године.


Коментари11
06b33
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Da li je baš to tamo i najpotrebnije ?
Zbogom Veliko Ratno ostrvo , orlovi ,ptive i sadnice , ?Da li je to početak novog ZOO vrta ili novog Menhetna jer to su neminovnosti u takvom razvoju događaja.? Čovek je takvo biće koje u grupi od troje ili većoj od troje postaje prirodni predator - razbacivač najlonskih kesa . Ko će ograničiti ponašanje posetilaca - na koju zonu . Ovo će neminovno dokrajčiti prirodu ako se tako velika mogućnost kao što je taj most maksimalno i na svaki način ne ograniči za protok vozila.Potpuna sloboda kretanja napraviće od Ostrva ili oazu za skrivanje marginalaca ili će biti uvod u njegovu neminovnu urbanizaciju na velika vrata - sa ogromnim mostom .Šok za prirodu Ostrva će biti žestok i neminovan .Da li baš to hoćemo ili će se postaviti neke granice ljudskoj istraživačkoj prirodi uvek jačoj ali da li i korisnijoj od svega ostalog .?
milan
Veliko ratno ostrvo je zasticen i ocuvan deo prirode a udaljen od centra Beograda priblizno dva kilometra. Tako blizu a tako daleko. I ranije je bilo predloga da se ostrvo poveze sa obalom ali je preovladalo misljenje da ce se netaknuta priroda najbolje ocuvati bez mosta i pristupa. Most ce privuci veliki broj posetilaca,divlju gradnju,deponije,secu suma i sve ono sta ce unistiti ovaj deo netaknute prirode nadomak Beograda. To ce se desiti a Ratno ostrvo ce biti izgubljeno zauvek.
Милош Лазић
Зар Велико Ратно острво није под заштитом као природни резерват? Чини ми се да не зна лева шта ради десна...
миле
слажем се све сем за визуелну складност, мени је најскладнија газела
Milosh Borisov
Vizuelno najskladniji most. Ne dirajte ga! Treba da odgovara onaj ko nam je uvalio asimetricnog``monstruma`` sa sajlama i pilonom.
Teodor
Možeš ti Miloshe da "pljujesh" po mostu sa pilonima, koliko god hoćeš. Ali taj isti asimetrični "monstrum" će biti simbol Beograda, a ne fantomske "nebeske kule".
Препоручујем 11

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља