понедељак, 25.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:03
ЖЕЛЕЗНИЧКА ТЕХНИЧКА ШКОЛА

Дугови „Железнице” продају образовну установу

Поред уверавања министра просвете Младена Шарчевића да је продаја стопирана, оглас није скинут са сајта републичког извршитеља
Аутор: Ана Јовановићуторак, 23.01.2018. у 22:00
Увидом у документацију, кажу у школи, наводи се да је 2006. године Железничка техничка школа грешком уписана у катастар непокретности као власништво „Железница Србије” (Фото ЖТШ)

Како је дошло до тога да се њихова школа усред школске године нађе на добошу и да одвијање наставе и судбина ђака и запослених постану неизвесни, данима се питају у Железничкој техничкој школи. Спекулације око продаје ове образовне установе јуче је покушао да разреши министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, али оглас за продају непокретности у Улици Здравка Челара 14 на сајту републичког извршитеља Ратка Видовића јуче није скинут.

Објекат Железничко-техничке школе огласио је на продају јавни извршитељ да би намирио дугове „Железница Србије” према петоро запослених, који су ту фирму тужили и на суду добили спор због неизмирених надокнада за путне трошкове и сменски рад.

Фирма није била у могућности да радницима исплати новац који им следује због чега је продаја имовине била једино решење. У тај проблем увучена је и ЖТШ јер су њен власник „Железнице Србије”!

– Сви смо били шокирани када смо чули шта нам се спрема. Ипак, деца нису кутије које могу тек тако да се избаце на улицу и да се цела школа премести негде. Информисали смо се и контактирали надлежне. Чули смо да је министар рекао да ће процедура о продаји школе бити стопирана – објашњава Сања Милојевић, помоћник директора Дејана Алексића који је, чим су у школи сазнали да њихова зграда иде на продају, одмах контактирао „Железнице”. 

– Ово није први пут да имамо проблем. Дешавало се да неколико пута буду стопирани озбиљнији радови у школи јер се није знало да ли је тај део у власништву наше средње или високе са којом делимо зграду. У привредном регистру стоји да је оснивач школе Република Србија, а како се „Железница” после тога укњижила то ником није јасно. Незванично смо сазнали да школа није на списку њихове имовине. Ово је некада био железнички образовни центар и ту се школовао стручни кадар, а постојао је и дом за те ђаке. Сада дом има и друге кориснике, а најмање је ђака и студената из наших школа – каже Милојевићева.

Држави потребан железнички кадар
Железничка техничка школа је јединствена образовно-васпитна установа у Србији. Школовање кадрова за потребе железнице почело је 1881. године када је основана Књажевска српска железничка и трговачка школа у Београду. Традиција образовања кадрова за потребе железнице је изузетно богата, а ова установа тој традицији дала је велики допринос.Данас ЖТШ образује кадрове у два подручја рада – саобраћаја и електротехнике. Ученици се оспособљавају за широк спектар занимања неопходних железници – отправници возова, транспортни комерцијалисти, машиновође, возовође, кондуктери, електротехничари телекомуникација и електротехничари сигнално-сигурносних постројења. Због приче о продаји овог објекта министар Младен Шарчевић истакао је колико је ова образовна установа неопходна у просвети.– Ова школа неће ићи из својих просторија јер држави требају њени кадрови, а грешка која је настала у подели имовине биће исправљена – рекао је Шарчевић.

Министар Шарчевић уверава да неће бити никаквих проблема и да ће школа наставити да ради као и до сада. До продаје зграде средње Железничке техничке школе због измиривања дугова „Железница Србије” према својим радницима, каже министар, неће доћи. У питању је, истиче, грешка до које је дошло приликом поделе српских железница на четири предузећа.

– Дошло је до поделе „Железница Србије” на четири компаније и онда је са имовином те школе тако запало. У суштини, та подела није добро одрађена. Нас је Правобранилаштво Србије одмах известило, а прекјуче смо уложили приговор да се то не деси. Дошло је до превида – навео је јуче Шарчевић, а преноси Танјуг.

Он је додао да је разговарао са управом „Железница Србије” и да су запослени из његовог министарства имали састанак са министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић.

Из Министарства просвете школа је прекјуче добила усмену гаранцију да зграда школе неће бити продата, а јучерашњом изјавом министра то је и потврђено. Црв сумње ипак и даље уноси оглас на на сајту јавног извршитеља.

Директор средње школе на Палилули Дејан Алексић истиче да, иако је на продају стављена само школа, они тај простор деле са Високом железничком струковном школом.

– Заједно имамо око 6.000 квадрата и укупно 1.200 ђака и студената и 150 запослених – навео је Алексић и додао да се нада да ће оглас бити скинут са сајта Коморе извршитеља Србије.

– За сада нисмо добили никакав званичан допис од министарства, али очекујемо да ће данас све бити решено – рекао је Алексић.

Увидом у документацију, кажу у школи, наводи се да је 2006. године Железничка техничка школа грешком уписана у катастар непокретности као власништво „Железница Србије”. Оглас за продају објављен је 26. децембра прошле године на сајту Коморе извршитеља Србије, а у документацији стоји да је 20. децембра извршен увид у непокретност, о чему запослени у школи нису имали никаква сазнања. У њему пише да утврђена вредност непокретности износи 483.313.793 динара, да почетна цена на првој јавној продаји износи 338.319.655 динара, а данас у 14 часова је заказана и јавна лицитација у канцеларији извршитеља Видовића.

Овај Гордијев чвор покушали смо да размрсимо и са једним од главних актера у овој причи, „Железницама Србије”, али надлежни у овом предузећу нису одговорили на наша питања. 


Коментари3
c3183
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Karlo Polak
Прво су поукидане фабрике, ради килограма старог гвожђа за претапање, а паре у нечији џеп. Па се сада укидају луке и пруге да би исти грабежљивци узели земљиште. Хеј, највећа и најважнија железничка станица у Србији, у Београду, на Савском тргу се укида! Ово је само почетак следећег корака где државне школе, а касније вероватно болнице, постају плен грабежа
Ema
Greskom upisana u katastar nepokretnosti kao tudje vlasnistvo?! Da li je to uopste moguce?
Jovica Jovanovic
Moguće je, nije greška nego zloupotreba radnog mesta na sudu i katastru! Poznajem slučaj, kad predsenik suda donosi rešenje, da je vlasnik zemljišta neko izmišljeno lice, a ne stvarni legalni vlasnik!
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља