среда, 21.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 28.01.2018. у 22:00 Александра Исаков

Инспекције затвориле приватни ауто-отпад

Становници из околине „Дадо метала” годинама су упозоравали да власник не поштује радно време, да одлаже опасан отпад и угрожава њихов мирAnchor и здравље
Скадарлијска улица у суботичком насељу Зорка (Фото А. Исаков)

Суботица – Након више од четири године, упорност становника Скадарлијске улице у насељу Зорка уродила је плодом. Градски секретаријат за пољопривреду и заштиту животне средине одузео је дозволу за сакупљање и складиштење неопасног отпада приватној занатској радњи „Дадо метал”.

Одлука је образложена подужим решењем у којем је наведено да од тренутка када је предузетнику Далибору Грегорчићу 2013. године издата дозвола за сакупљање и складиштење неопасног отпада, инспектори за заштиту животне средине издали су укупно 19 решења. Она се односе на забрану сакупљања отпада на местима која за то нису технички опремљена, потом за врсту отпада за које предузетник нема дозволу, а због тога што није поступио према наложеним мерама, против њега је покренуто и осам прекршајних поступака. Инспектори су се на терену уверили у оно што су грађани Скадарлијске улице тврдили непрестано протестујући против овог комшије, а то је да се његов отпад није ограничио само на нешкодљиве материјале, већ су се у његовом дворишту налазили и акумулатори, моторно уље, електронски отпад као и ауто-гуме за које нема дозволу за сакупљање. Осим тога, констатовано је да се део отпада налазио и изван погона.

Због свега тога решењем које је потписала Ливија Нађ, мастер инжињер пољопривреде и секретар секретаријата, а обрадио га Петар Стојановић мастер еколог, налаже се Грегорчићу затварање фирме, при чему је обавезан да предузме мере заштите животне средине. Тако би, требало да буде стављена тачка на неспоразуме који трају неколико година, и који су отежавали живот становника ове улице. Много пута су током тог периода изречене сумње на рад градских инспекцијских служби, али је по тексту решења видљиво да су инспекције искористиле све могућности да „Дадо метал” уведу у законске оквире рада.

Због пословања „Дадо метала” августа прошле године становници Скадарлијске улице су је блокирали онемогућавајући да кроз њихову узану, неасфалтирану улицу пролазе тешки камиони натоварени ауто-отпадом. Било је то трећи пут да мештани блокирају улицу, настојећи на тај начин да скрену пажњу градским оцима у каквој ситуацији се налазе. „Овде камиони тутње и дању и ноћу”, рекао је тада Атила Кењереш и навео да га је Грегорчић и физички напао. Становници су замерили Грегорчићу што не поштује радно време, што шлепери кроз узану улицу пролазе и ноћу, и што се ту нагомилава и опасни отпад.

Далибор Грегорчић није узнемирио само становнике Скадарлијске улице. Он је своје пословање покушао да премести даље према насељу Келебија, и да ту отвори фирму „Еко металологистик”, међутим, проблеми су настали још приликом израде студије о процени утицаја на животну средину. Студија није одобрена, а јавна расправа о њој била је сигурно једна од најбурнијих. Становници из околине су протестовали што је предузеће почело да ради и пре добијања дозвола.

Ауто-отпад „Дадо метал” треба да затвори свој погон у наредних 90 дана, међутим, и овај појединачни пример један је од оних који показује нелогичности у урбанистичким плановима града који дозвољавају мешање стамбених четврти и производних погона тешко спојивих са мирним породичним становањем.

Коментари0
69533
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља