субота, 22.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:50

Стручњаци за изградњу новог моста и против рушења Старог савског

недеља, 04.02.2018. у 13:33
Стари савски мост (Фото А. Васиљевић)

Представници удружења архитеката Србије оценили су данас да је Београду потребан нови мост, али да идеја да се сруши Стари савски мост па на његовом месту направи нови није добра, док стручњаци са Саобраћајног факултета упозоравају да би рушење моста могло изазвати саобраћајни хаос.

Председник Академије архитектуре Србије Бојан Ковачевић рекао је агенцији Бета да мисли да мора да се прави нови мост зато што постојећи не може више да се ојача, нити могу да се додају нове траке, али да је питање зашто рушити стари мост и баш на том месту правити нови.

„Јасно је да је то због пројекта „Београд на води”, казао је Ковачевић.

Он је рекао да би, према пројекту, нови мост требало да буде сличног лика као постојећи што, како је рекао, није добро решење.

„За мене је најспорније то што је дата обавеза да мост има лукове да подсећа на садашњи, а правило је да унутар градски мостови треба што мање да препречују поглед са једне обале на другу. Зато је то јако лоша идеја”, казао је Ковачевић.

Он је додао и да је велики проблем што у јавности постоје опречне изјаве о томе шта ће се десити са постојећим мостом, јер су поједини представници градске власти рекли да ће он бити срушен, а други да ће бити пренет на Ратно острво.

„У току је предизборна кампања и сада свако прича шта хоће, али потпуна је небулоза идеја да се постојећи мост пребаци на Ратно острво како би се оно спојило са земунском обалом. Иза тога се вероватно крије намера да се гради на Ратном острву”, упозорио је Ковачевић.

Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић истакао је да је велики проблем што нема „визибилити студије” која би дала економску и саобраћајну оправданост.

„Ја не видим озбиљне аргументе, а тај ко предлаже да се прави нови мост и руши стари, мора да има много аргумената да је то решење рационално, исплативо и прихватљиво грађанима”, рекао је Вујанић агенцији Бета.

Он каже да рушењем старог моста може настати саобраћајни хаос јер се прекидају све трамвајске везе старог и Новог Београда.

„Мост на Ади је предвиђен да има трамвајске шине, али од тога за сада нема ништа. А шта ће бити са грађанима и превозом – некако ће долазити до моста, а одатле чамцима или пешке”, рекао је Вујанић и додао да је лако срушити мост, али да треба најмање две до три године за изградњу новог.

„Одлична је идеја да Београд има нови мост, Париз их има 17 и знам да је била идеја да се прави мост нешто ниже испод Панчевачког моста како би се повезао кружни прстен обилазнице око Београда. Та идеја има смисла”, казао је Вујанић.

Градоначелник Синиша Мали је 23. јануара потписао уговор са Саобраћајним институтом ЦИП и представио изглед новог моста који ће бити изграђен на месту Старог савског. Како је тада навео, ЦИП ће у наредних 10 месеци завршити идејно решење, идејни пројекат а затим ће бити изабран извођач радова.

Мали је најавио да ће нови мост имати четири саобраћајне и две трамвајске траке, али и стазе за пешаке и бициклисте.

Стари савски мост је саграђен током Другог светског рата 1942, јер је тада једини мост преко реке Саве (Мост краља Александра) био срушен. Мост је од минирања 20. октобра 1944. године спасио београдски учитељ Миладин Зарић.

За време рата нацистички војници су мост звали Мост принца Еугена, а након рата га је локално становништво звало Немачки мост. Временом су се оба назива престала користити.

Трамвајске шине на мосту су постављене 1984. у склопу изградње трамвајске пруге до Блока 45 на Новом Београду. Мост је више пута реконструисан, а последњи пут 2007. (Бета)


Коментари1
c213b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zoran
Zar ne razmisljaju malo ovi na vlasti da kada njihovo prodje, a to ce biti kad tad, da ce svi da zaglave zatvore po starom obicaju kada se menja vlast u Srbiji.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља