Разговарајући са ђацима из њима непознате земље ученици шестог четири одељења београдске ОШ „Иво Андрић” покушавају да погоде о којој је држави реч, постављајући о њој вршњацима питања на енглеском језику. Подељени у шест група, неки пишу на табли, други у атласима траже ту земљу, трећи на основу питања и одговора елиминишу државе док не нађу решење, четврти о свему састављају извештај за школски блог... Тако изгледа један од часова географије у овој осмолетки на Канаревом брду, захваљујући младој наставници тог предмета Тањи Парезановић.
Упознајући до тада непознате другаре из Чешке и упијајући путем скајпа знање о њиховој земљи, ови престонички ђаци уче европске географске појмове и успут се забављају, па чак и жале што часови нису дужи и нема их више. „Одлично смо се провели и радо бисмо поновили ово искуство”, један је од коментара ученика написан на географском блогу после неуобичајених часова наставнице Тање.
Коришћење ВР наочара, које ђаке воде у свет виртуелне реалности, право на дестинације о којима уче, играње игрица направљених на основу градива, упознавање географских појмова уз коришћење интернета, израда презентација и писање постова уз учење градива, настава на даљину и слушање школских лекција од куће путем садржаја постављених на блогу. Све су то несвакидашње наставне методе, изграђене уз много труда и жеље да географију приближи интернет генерацијама данашњице, по којима се ова наставница издваја од својих колега.
Њено залагање недавно су препознали и представници Владе Србије, односно Завода за унапређивање образовања и васпитања (ЗУОВ). Зато су је ових дана ставили на чело списка награђених радника ученичких домова, вртића, основних и средњих школа који су најуспешније спровели у праксу знања стечена на неком од одобрених семинара за запослене у просвети. Наставница Тања је првонаграђена захваљујући најбољем претакању знања стеченог на семинару „Блог, ’Твитер’ и ’Фејсбук’ у настави” на час географије, што је и представила у свом раду „Блог, средство за реализацију идеја”.
Она каже да је семинар одслушала прошле године и да је одмах интезивно кренула да уређује школски географски блог како би својим ђацима на пријемчив начин представила садржаје из географије.
– Поред занимљивих географских чланака, на блогу се налази и електронски уџбеник за пети разред који сам сама написала, као и велики број игрица за лакше савладавање размештаја географских појмова. Оно што овај блог издваја од осталих јесте чињеница да је потпуно намењен ученицима, па на њему могу увек да посећују презентације са часова, као и да се информишу о домаћим задацима – објаснила је Парезановићева и додала да се надала да ће неко ценити њен труд и залагање да ђацима градиво учини занимљивијим, али да није очекивала да добије прву награду на конкурсу ЗУОВ-а.
Наглашава да јој, као младом наставнику, признање много значи и мотивише је да настави да реализује идеје које доприносе осавремењивању и унапређењу наставе.
Конкурс ЗУОВ-а, назван „Сазнали на семинару, применили у пракси”, у обзир је узео сва примењена знања стечена у току обука које је Завод одобрио у последњих пет година. На њега су пристигла 82 рада, од којих је 31 уврштен у базу оних који, са најбољим радовима из претходних година, служе као пример добре праксе за све наставнике, васпитаче и стручне сараднике у Србији. Од тога је десет радова предложено за награду, а поред троје првонаграђених, још троје кандидата добиће признања на свечаној додели која ће бити приређена 12. фебруара, у оквиру обележавања Дана ЗУОВ-а. Првонаграђена наставница Тања добиће лаптоп рачунар, другонаграђеном наставнику Зорици Кондић из ОШ „Јован Јовановић Змај” у Новом Саду биће поклоњен таблет, а награда за треће место – мобилни телефон, намењена је Бранислави Ивковић, професорки Економско-трговинске школе у Бечеју. Симболичним наградама и признањима држава настоји да подржи наставнике и васпитаче који унапређују практични образовни рад.