четвртак, 22.02.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:50

Скривени трошкови онлајн резервацијe смештаја

Зашто је важно читати ситна слова и опште услове приликом резервације апартмана преко интeрнета и колико је ризично оставити број кредитне картице
Аутор: Јелица Антељнедеља, 04.02.2018. у 22:00
Oсим смештаја нашем читаоцу наплаћено и 20 евра за чишћење апартмана, пет евра дневно коришћење климе и по пет евра дневно по особи за постељину (Фото Пиксабеј)

Онлајн резервација смештаја у некој од европских престоница лако може да се претвори у непланирани трошак. Управо то се догодило нашем читаоцу који је преко сајта „Букинг” изабрао један апартман у центру Будимпеште и планирао да га изнајми на два дана. Цена од 97 евра, колико је наведено током резервације му се учинила прихватљивом, па је укуцао број кредитне картице коју власници апартмана обично траже као гаранцију резервације и евентуално отказивања ван предвиђеног рока. Када је попунио и последњи податак и коначно резервисао за неколико минута стигао је мејл са детаљима. Уместо очекиваних 97 на резервацији је стајало 147 евра. Иако је био збуњен у наставку су били наведени сви трошкови, од којих је 97 евра само закуп апартмана за две ноћи.

– Не резервишем на овај начин често смештај, али ми се ипак учинило да овде има доста некоректних поступака. Осим смештаја наплатили су ми 20 евра чишћење апартмана, пет евра дневно коришћење климе и по пет евра дневно по особи за постељину, што ме баш изнервирало. Понудили су ми додатно и резервацију паркинга (приватног у оквиру зграде у којој је апартман) и то по цени од 12 евра по дану. Било је то довољно да одмах откажем резервацију, прича наш читалац из Београда који није ни претпоставио да то није крај изненађењима.

Иако већина власника апартмана дозвољава разуман рок за отказивање резервације уз симболичну надокнаду, овај није био коректан ни у том случају.

– Без обзира када откаже, гост плаћа цену једног ноћења и чишћење апартмана, што је 68 евра. Новац је већ следећег дана повучен са кредитне картице и иако сам се жалио и писао мејл корисничком сервису „Букинга” нисам успео. Кажу да је све јасно написано у понуди – каже наш саговорник  и даље незадовољан чињеницом да власник апартмана може да наплати чишћење апартмана у коме гост није ни боравио, само због отказа резервације. 

Александар Сеничић, директор Јуте, коментаришући овај пример, каже да када се сви трошкови које је власник смештаја наплатио саберу, питање је да ли би онда боравак у хотелу са две или три звездице средње категорије у Будиму био јефтинији.

– Суштина и савет свим грађанима који резервишу смештај преко платформи попут „Букинга” је да прочитају све услове и унапред се информишу, јер власник смештаја може да наплати шта год жели и уколико је обавестио о томе госта он нема никакав проблем. У овој фази предуговорног обавештавања његова обавеза је да све трошкове наведе, а гост кликом прихвата или не прихвата те услове – објашњава Сеничић.  

Он каже да је све више ових „нелогичних” трошкова које власници смештаја наплаћују, да је то већ постало дегутантно, али да су велики европски центри попут Будимпеште, Прага, Париза, Беча, Рима, Милана једноставно толико посећени, да се власници приватног смештаја једноставно много не узбуђују око тога да ли ће гости бити задовољни или не, да ли ће се жалити или не. Држе високе цене, јер им се може. Са друге стране људи често само гледају цену и не воде рачуна о додатним трошковима, што на крају плате. Занимљиво је то што „Букинг”, односно власник резервисаног смештаја стално мења износ и трошкове. Тако по  завршетку резервације стижу мејлови са различитим захтевима и додатним трошковима  које гост није ни приметио приликом бирања понуде.  Рецимо, у оквиру једне понуде је истакнуто да је паркинг обезбеђен у оквиру приватне зграде, али тек пошто резервише, гост сазнаје да то што је обезбеђен не значи и да је плаћен, па уредно добије „фактуру” и за паркирање коју може да прихвати или одбије. На истим сајтовима, домаћи хотелијери и власници апартмана нуде потпуно другачије услове. У Србији, већина хотела, а готово сви приватни апартмани изнајмљују собе без кредитне картице, само на резервацију, док додатних трошкова, осим боравишне таксе, нема.

– Има више разлога што је код нас другачије и квалитетније него у окружењу. Најпре, приватни апартмани су врста смештаја који се код нас тек развија и од прошле године имамо раст од 20 одсто. Огромна је навала клијената на приватне апартмане, јер је највише оних у новоградњи, одлично су опремљени и гости добијају одличан однос цене и квалитета. Да не говоримо да су људи који се баве овим послом употребили сву гостопримљивост и врло озбиљно схватили посао, па госте осим кафе, вина, послужења у апартманима чека и бесплатна картица за телефон или карта за затворени базен – каже Сеничић.  

У Србији је прошле године боравило око три милиона туриста, што је за 12 одсто више него у 2016. години. Према подацима Републичког завода за статистику, од укупног броја оних који су посетили нашу земљу, страних туриста је било 1,49 милиона, што је раст од 17 одсто. 

– У 2017. години остварено је укупно 8,32 милиона ноћења, што је 11 одсто више у односу на 2016. годину. Домаћи туристи су највише су боравили у Врњачкој Бањи, а затим следе Златибор, Копаоник, Београд, Сокобања. Странци су највише боравили у Београду (1,691.817 ноћења, 19 одсто више у односу на 2016. годину), затим следе Нови Сад, Златибор, Копаоник, Врњачка Бања, саопштила је Туристичка организација Србије.


Коментари5
49ef5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Karlo Tomka
Ne postoje sitna i krupna slova. Postoji samo nepismenost. Treba sve pročitati, nejasno raščistiti i platiti ono što se odabere. Tri puta meri - jedanput plati.
Dusan Popovic
Ovo je izuzetak, a ne pravilo. Agencije mogu samo da zavide sajtovima tipa booking.com
Божидар Чортановци
Кредитне картице су велико нужно зло..! Опрезно и више него опрезно са њима, јер кад једном укуцате некоме њен, ви више нист њен газда..!! Уколико се неприлике догоде, а догоде се, одмах контактирајте вашу банку, затражите обуставу плаћања и покрените жалбени поступак ('despute a transaction'). Мада ни то често не помаже много..!!!
Mrgud
Naravno, to se i dogadja ljudima koji govore "sto me bas iznerviralo".
N.M
To vam se ne bi desilo da ste isli prekp neke renomirane agencije. Ali jeftino je uvek na kraju skuplje. Sitna slova su mozda vaznija 0d onih "krupnih".
Препоручујем 11

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља