Политика Online - Метална ограда за темеље, жичана за свињце
среда, 15.08.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:42

Метална ограда за темеље, жичана за свињце

Дуж ауто-пута кроз Србију украде се заштитна ограда и саобраћајна сигнализација чија се вредност мери милионима евра
Аутор: Тома Тодоровићпетак, 09.02.2018. у 22:49
Ограда дуж ауто-пута често на мети лопова (Фото А. Васиљевић)

Ниш – Информација о великој крађи на источном краку „Коридора 10”, односно на још неотвореној деоници ауто-пута Ниш – Димитровград – српско-бугарска границе, између Јелашнице и тунела код села Банцарево, изненадила је многе. Причињена је огромна штета, а у нишкој полицији за „Политику” је речено да се предузимају све мере како би се идентификовали и пронашли починиоци.

Велика и, дефинитивно организована крађа, испричали су нам мештани Јелашнице и запослени у грчкој фирми „Терна” која изводи финалне радове на овој деоници, догодила се током ноћи између уторка и среде. Под окриљем мрака маказама је исечена жичана ограда и демонтирано је једно „платно” металне ограде, таман толико да крадљивци опремљени специјалним алатом и без сумњи камионом или трактором са великом приколицом уђу на градилиште и несметано крену у штету. Према првим проценама, речено нам је јуче на градилишту, украдено је више од 2.000 метара средњег дела металне ограде између Јелашнице и Банцарева.

– Метална челична ограда поставља се у највећем делу ауто-пута са обе стране коловоза и у оба правца, и она је неоштећена. Али, између коловозних трака је осим челичне ограде у средини метални појас и у њему се монтира шина од челичног лима. Крадљивци су поскидали само ту шину у средини. Очигледно је све урадила група од више људи верзираних за компликован и тежак посао, јер је било потребно доста вештине, али и времена да се све демонтира, да се одвију шрафови и шина поскида са стубића, утовари и непримећено одвезе – испричали су нам радници грчке компаније „Терна”.

Од запослених у овој иностраној фирми и мештана Јелашнице сазнали смо да крађе не представљају никакву новину и да се у претходном периоду, од када су и започели финални радови на овој деоници са градилишта односило све што је могло „оком да се види”. На дрзак начин одношене су чак и скеле и оплата за изградњу потпорних зидова, истакало се и крало гориво из машина радне механизације која се користи на градилишту...

Недавно је у Нишу о овом проблему и несхватљивој штети која се наноси држави говорио и Зоран Дробњак, в. д. директора Јавног предузећа „Путеви Србија”. Тако смо и сазнали да је само на деоници од Појата до наплатне рампе „Наис” на ауто-путу Београд–Ниш од 2008. године до почетка прошле 2017. године крађама причињена штета већа од милион евра.

Зоран Дробњак је за „Политику” рекао да је штета од Појата према Нишу и даље ка југу, односно источном делу Србије, само део од укупне која се сваке године наноси на осталим деоницама ауто-пута Ниш–Београд и другим најважнијим магистралним саобраћајницама.

Занимљиво је да је жичане и металне ограде у 2017. години од Појата до „Наиса” скинуто у вредности од 4,2 милиона динара, али и да је зато много велике штете било на правцу према југу и српско-македонској граници, односно на истоку према Бугарској – додатних 8,1 милион динара.

Жичана и метална ограда и стубићи, као и саобраћајна сигнализација краду се „сезонски”. Округли саобраћајни знаци са ауто-пута нестају у време печења паприке крајем сваког лета и почетком јесени, када се спрема зимница и користе се као некада метални сач изнад огњишта, украдена жичана ограда употребљава се за изградњу торова за свиње или живинарника, а метална ограда и стубићи пред сваку нову грађевинску сезону за постављање темеља приликом изградње породичних кућа или зидање помоћних објеката.


Коментари9
02e1c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Moravac
slazem se da treba stroziji zakon i efikasnija primena , ali pre sevega da li je to ptivatana firma ? pa onda neka zaposli cuvare i neka ih dobro plate , sta mene briga sta se desava kod privatnika
Milic M. Ilic
Ima mnostvo nacina da se lopovi uhvate u "mrezu" , kad bi postjala ozbijna sluzba za ovakve delikte. Prvo prozvati Ministra u cijem resoru je doticna oblast.m
Aleksandar Panda
Ovaj problem su imali i Turci. Kada su shvatili da je djavo odneo salu, ovakve i slicne kradje (strujne kablove, delove mostova i druge infrastrukture) koje ometaju funkcionisanje javnog zivota su u kaznenom zakonku stavili pod stavku SABOTAZA. Zaprecena je minimalna kazna od 10 godina zatvora. Posle toga su ovakve kradje u toj zemlji iznenada splasnule za devedeset posto.
Драган
Изгледа да се неко спрда са нама.Па знате ли колико људи и опреме треба да се скине и спреми за транспорт 2000м. ограде.Само хоће да покрију нечији нерад,обавезу, да обилази изграђено.
АлександарБП
Сигурно лопови не користе металну ограду за темеље ,а нарочито не жичану за свињце . Крађи метала, бакра, жица, ће доћи крај када надлежни органи почну строго кажњавати откупљиваче, отпаде . Кажњавати сиротињу , најчешће припаднике мањина и кориснике социјалне помоћи нема ефекта јер њима та казна нема од чега да се наплати , а ни затвор им није лоша опција , чак шта више ...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља