Према потезима три велике мултинационалне европске компаније може се закључити на који начин ће се проблем уједначеног квалитета производа за источно и западно тржиште решавати у будућности. Ако је судити по одлуци „Ферера”, то неће бити у корист потрошача. Јер ова компанија је одлучила да смањи квалитет, свог најпопуларнијег производа „нутела“, за немачко тржиште које је до сада било фаворизовано. На тај начин ће изједначити квалитет производа за сва тржишта у Европи.
Европска комисија је пре неколико дана потврдила да су неке мултинационалне компаније кренуле у процес изједначавања квалитета својих производа како би предухитриле скоре законске промене. Повереница за заштиту потрошача Вера Јурова истакла је три компаније које мењају рецепте. Једна од њих је ХИП, који се на то обавезао након што су објављени резултати истраживања заступнице Биљане Борзан и Хрватске агенције за храну, који су показали да је тестирана дечја храна у Хрватској мање здрава од оне у Немачкој.
– Комисија је навела да ће „Фереро” то урадити тако што ће снизити квалитет производа у Немачкој у којој је био бољи. Након мог истраживања, „Фереро” се изјаснио да је квалитет „нутеле” бољи само у Немачкој, а у свим осталим државама чланицама да је једнак – каже Биљана Борзан, известилац Европског парламента за различит квалитет хране.
Подсетимо, истраживање Биљане Борзан показало је да постоји разлика у квалитету „нутеле“, која се продаје на хрватском и немачком тржишту. Како је наведено, производ из Хрватске садржи сурутку у праху и мањи проценат обраног млека у праху, док производ из Немачке садржи само обрано млеко у праху.
Сурутка је иначе јефтинија сировина. Такође је примећена и значајна разлика у боји, мирису и укусу производа – „нутела“ купљена у Хрватској је слађа, гушћа и има укус какаоа, док је она у Немачкој тамнија и има укус лешника и боље се размазује, показало је истраживање.
Осим ове две компаније комисија је навела „Бахлсен“, немачког произвођача вафла и кекса, који се такође обавезао да ће у свим својим производима, који се зову „кекси с маслацем”, користити искључио путер, а не замене, као до сада.
Борзанова је позвала и друге произвођаче да се укључе у овај процес, а посебно оне којима су у Хрватској нашли највеће разлике у квалитету попут произвођача хреновки „вуди“ или детерџента „аријел“.
Поставља се питање како ће сада компанија „Фереро”, рецимо, задржати поверење захтевних немачких потрошача и на који начин ће им објаснити снижавање квалитета на који су навикли.
Посебно после потврде коју су добили од утицајног потрошачког удружења из Хамбурга које је још у новембру објавило да је италијански произвођач променио формулу „нутеле“, те да је нова светлија, са више шећера и да уместо некадашњих 7,5 обраног млека у праху сада садржи 8,7 одсто овог састојка.
Све то, како су замерили заштитници потрошача, науштрб квалитетног какаоа. „Фереро је преко своје филијале у Немачкој поручио да је промена рецептуре уобичајен поступак, за којим посежу и друге компаније у свету, али да квалитет није смањен.