петак, 25.05.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:16

Краљево ће купити своју аутобуску станицу

Због бројних правних зачкољица најбоље је да станичну зграду купи град или ће она бити обично стајалиште
Аутор: Мирољуб Дугалићпонедељак, 12.02.2018. у 21:31
(Фото М. Дугалић)

Краљево – После продаје ауто-базе „Аутотранспорта”, краљевачког предузећа у стечају турској компанији „Тај група” постао је актуелан проблем власништва па и рада аутобуске станице у Краљеву. Јер, поменуто предузећа је давно купило станичну зграду, али није и земљиште па је оно сада државно и тешко може бити продато приватнику. Значи кад би неки приватни ауто-превозник и купио зграду он својим аутобусима не би могао до било којег од 25 перона, у шали речено, могао би само хеликоптером, ваздухом преко туђег плаца.

То земљиште, површине од око 1,9 хектара је ЈП „Железница Србије” па је продаја а тек закуп станице правно веома компликован. Зашто и какао је до тога дошло?

Крајем шездесетих година прошлог века, краљевачко грађевинско предузеће „Каблар”, које одавно не постоји, добило је урбанистичке дозволе и на плацу покрај пруге у Краљеву саградило зграду од 736 квадратних метара. Тај објекат одмах је купило предузеће „Аутотранспорт” за потребе аутобуске станице. Такву намену имала је та зграда дуги низ година. Но, није тај објекат суштина приче, јер он је и данас, истина под хипотеком, власништво „Аутотранспорта” и моћи ће да буде продат из стечаја. Али, земља око њега би могла да промени власника тек после низ перипетија и само уз одлуку Владе Србије. Јер, кад је зграда грађена земљиште је било у власништву железнице, значи било је све друштвено, све наше и није било потребе за превођењем. Али, дошле су деведесете године када тржиште постаје одлучујући фактор па се неко и ЈП „Железница Србије” сетио да је плац њихов и од „Аутотранспорта” тражио плаћање закупнине. О томе се склопио и уговор па „Аутотранспорт” железници месечно плаћао 260.000 динара. Тако је било све до краја 2009. године, до новог Закона о планирању и изградњи када ово земљиште прелази у својину Републичке дирекције за имовину, а железница постаје само корисник. Железница га, дакле, не може ни продати ни издати у закуп а дирекција тај плац може уступити само државним предузећима и установама. Истина, може га продати и приватнику, али уз сагласност владе за шта је неопходно „дебело” образложење и стрпљење. Та ситуација је већ испробана, пошто је „Аутотранспорт” од пре две године у стечају, била је расписана јавна понуда за закуп аутобуске станице и од седам понуђача то право је добила краљевачка фирма „Макси бус”, уз месечну закупнину од два милиона динара. Тај посао није реализовано, јер закупац није добио дозволе од надлежног министарства пошто онај ко је у закупу станице да би се бавио том делатношћу мора бити и у закупу земљишта којим се аутобуси крећу... И, уговор је раскинут.

– Тачно је да би нека аутобуска станица тако и функционисала то јест да би пружала све станичне услуге а не да буде само стајалиште. Онај ко станицом располаже и управља мора бити власник и земљишта и зграде. У овом случају, кад се све сагледа, најједноставније је да то буде град и ми смо решили да тако овај проблем и превазиђемо. Купићемо станичну зграду, земљиште је државно, а железница је само корисник једног дела плаца. Стога ћемо од Владе Србије тражити да нам то земљиште без накнаде пренесе у власништво и да, уз ребаланс буџета, обезбедимо новац за куповину – објаснио нам је др Предраг Терзић, градоначелник Краљева.


Коментари1
b9f88
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bosa S
Zemljiste se valjda stavlja na upotrebu ili lizing zajedno sa zgradom, zemlja se ne prodaje. Koncept nije novi i primjenjuje se na svijetu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља