уторак, 22.05.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:21

Грешка пилота могући узрок пада руског „антонова”

уторак, 13.02.2018. у 15:41
Службе прикупљају делове авиона (Фото Бета)

МОСКВА – Истражитељи су данас саопштили да је пад руског путничког авиона, у којем је у недељу погинула 71 особа, можда узрокован грешком пилота, који пред полетање нису активирали грејање опреме за мерење притиска, што је резултирало погрешним подацима о брзини летења.

Након анализирања црне кутије са подацима о лету авиона, Међудржавни комитет за ваздухопловство саопштио је данас да је до пада летелице у недељу дошло пошто су пилоти видели различите податке на два индикатора брзине авиона, преноси АП.

До погрешних података о брзини дошло јер су пилоти, пре полетања, пропустили да ставе у погон систем за грејање опреме за мерење притиска.

„Прелиминарна анализа регистрованих информација, као и анализа сличних случајева који су се догодили у прошлости, показују да је до посебне ситуације могло доћи у ваздуху због неисправних података на пилотским мониторима о брзини летења, а што би могло бити повезано с прекомерним хлађењем целокупне опреме за притисак јер су системи за грејање били искључени”, објашњава се у саопштењу, наводи Тас с.

Напомиње се да је током свих других летова који су регистровани у црној кутији летелице, а таквих летова је било укупно 15, грејање опреме за притисак било активирано пре полетања авиона, још док је авион стајао на писти.

Пилоти су у авиону „антонов 148” укључили аутопилотски систем након полетања са московског аеродрома „Домодедово”, али су се вратили на ручне контроле када су на мониторима угледали неодговарајуће податке о брзини.

Авион се срушио на терен прекривен дубоким снегом шест минута након полетања, при чему је погинуло свих 65 путника и шест чланова посаде.

Авион Ан-148 летео је ка граду Орск, у области Урала, у близини руске границе са Казахстаном, у Оренбуршкој области, а срушио се у раним поподневним сатима по локалном времену. (Танјуг)


Коментари7
58430
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ramovic Nedzad
На основу резултата истраживања узроци проблема били су повезани са уласком воде у пријемнике ваздушног сигнала i direktno su vezani sa kokpitom pilota i kopilota. U tim prijemicima je doslo do zamrzavanje vode pa je avion zbog toga naglo gubio visinu.Na odlomljenim delovima tokom analize su pronasli kristale leda koga uopste nije smelo da bude. I putinicki avioni tipa SUHOJ su imali iste probleme tokom sneznih nevremena ovih dana u Rusiji.Mnogi letovi su bili otkazani. Da padao je sneg kada je avion poletao i bio je veliki minus. Naredjeno je svim avionima tih tipova da ne uzlecu u Rusiji. Trazi se nacin da se taj problem otkloni.
Petar Ilic
Verovatno je tako, ali zasto su prve reakcije bile da je bila u pitanju ljudska greska, a ne neka druga? Ovo nije bila prva zima u Rusiji pa da nisu znali sta sve moze da se desi. Znaju oni sebe mnogo bolje nego sto znaju bilo sta drugo.
Препоручујем 4
Dušan
Ivan M.-Amerikancima nije žao ni amerićkih života, ni u Njujorku, čak ni predsednika, naroćito ako oligarhija to može da unovči.
Nikola Nesic
Alkohol?
Леон Давидович
У ваздухопловству би све морало да функционише савршено, без грешака, али на жалост видимо да није тако и да се авионске трагедије догађају.
Petar Ilic
Ako se dobro secam ranijih ruskih avionskih nesreca, gresaka pilota je bilo vise nego sto se to desavalo u drugim zemljama. Moguce da je tako i bilo, ali ne mora da bude. Istorijski gledano, u sistemima tipa ruskog najlakse je optuziti nekog coveka za gresku i tako zastititi perfekciju sistema. Ljudksi zivot, cast, i integritet ionako nemaju nikakvu vrednost u takvim sistemima.
Ivan M.
"Istorijski" gledano u sistemima tipa Americkog, ljudski zivoti su "samo" kolateralna steta, sve dok nisu Americki zivoti u pitanju.
Препоручујем 23

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља