Политика Online - Решење за саобраћај је тешки метро
субота, 18.08.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 02:21
ИНТЕРВЈУ: НЕНАД ПРОКИЋ, „Др Муамер Зукорлић – Странка правде и помирења”

Решење за саобраћај је тешки метро

Када је реч о Београду три најважније ствари су: чисте улице, чиста администрација и чист ваздух
Аутор: Дејан Спаловићуторак, 13.02.2018. у 22:00
(Фото Танјуг)

На београдским изборима 4. марта први пут ће наступити Странка правде и помирења (СПП) Муамера Зукорлића. Кандидат за градоначелника ове партије, драмски писац Ненад Прокић каже да је прихватио да буде први на листи СПП-а јер су власти у нашој земљи предуго гурале Србе с другим народима у конфликт без краја.

„То је довело до терора малих разлика. Ако Србија заиста жели да прати пут европских и цивилизацијских интеграција, онда је и ово начин да покаже своје тренутне перформансе. Ако је Београд спреман за таква догађања, онда ће то ускоро бити и цела Србија. Желим да охрабрим сваку регионалну станку у Републици Србији да почне да се бави и оним проблемима који се не тичу искључиво сопственог пупка. Они су наши равноправни грађани и такве морају да им буду и амбиције, а не да служе као монета за поткусуривање у српској политици”, каже Ненад Прокић у разговору за „Политику”.

До чега може да доведе такав напор?

Такав напор може напокон да доведе до оног нивоа толеранције који смо већ имали у Југославији, а коју сада покушава да достигне ЕУ. Онима који фркћу на СФРЈ, поручујем да је јужнословенска идеја постојала још много пре комунизма.

Који би био ваш први потез као градоначелника?

У оквиру искрености која битно одређује деловање СПП одмах вам одговарам да је моја победа у пределу научне фантастике. Важније од тога јесте прилика да се промовише један нови начин вођења политике у нашем друштву. Мислим да је Србија сазрела да окрене нову страницу у политичком смислу, да је способна да почне да води политичке расправе на уравнотежен начин, без вређања и ниподаштавања, без одлучујућег утицаја жуте штампе у којој је све што се пише гнусна лаж, свађа и позив на масакр.

Шта је добро радила градска власт?

Добро је можда градила, иако без нарочито доброг укуса, али лоше је одржавала изграђено и постојеће. То је наша стара бољка. Ми нешто и направимо, али одржавање направљеног је катастрофа. Швајцарски трамваји стари педесет година када дођу као поклон у Београд изгледају као нови. А шпански које смо купили прекјуче изгледају као покретни тоалет. Партијска држава, која је на сцени у Србији вековима, очигледно није способна да се избори са таквим изазовима.

А шта јој замерате?

Савамалу и чесму испред „Певца”, ево само то наведем. Нека сви направе свој избор и нека то стално понављају. Све што желите да остварите морате стално да изговарате. То је као вежба, или као молитва. Ако стално понављамо молитву, она прелази у осећање.

Које три одлуке карактеришу вашу политику?

Помирење, искреност и васпитаност. То су уједно и три најбитнија недостатка политике која овде води главну реч. Естрадизација политике у Србији је очити и погубни елемент који спречава било какав битни напредак. Такође и монструозна националистичка митоманија још увек је на сцени. Објаснили су нам и да политика мора да буде прљава и лоповска и да с тим морамо да се помиримо. Овде нико више ништа не планира у свом животу, већ гледа да зграби и превари. Не слажемо се таквим нихилизмом. Верујемо у оно добро у људима и полажемо наде у боље људске могућности. Позивамо се на етику и етос, на елементарни морал који се негде загубио у последњим деценијама у нашем друштву. Желимо све да позовемо и да и сами активно учествујемо у промовисању и утврђивању нових заједничких идеала који ће нам помоћи да опет створимо друштво у којем ће већина људи бити срећна. А када је реч о Београду три најважније ствари су: чисте улице, чиста администрација, чист ваздух.

Како бисте решили питање саобраћаја у Београду?

Метро. Прави, тешки и са разумно постављеним линијама. У том послу Београд касни 150 година. Ту ова власт може с пуним правом да се позове на грешке претходника. А када је реч о још важнијем мултиетничком саобраћају, желимо да направимо мултиетнички културни центар у Београду, који ће бити дом свим мањинама, за све догађаје које би хтели да организују. Култура данас настоји да буде забава, тако да она постаје површна, а некадашња чврста уверења која смо имали и која су наши преци имали, сада више не постоје и у њих више не верујемо. То се зове погрешни, наказни друштвени турбо фолк модел. Против њега се морамо борити свим средствима.


Коментари9
0242c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Banja
Sećam se predavanja prof.M.Maletina sa građevinskog fakulteta i njegove vickaste opaske po pitanju LRT-a ili ti "lakog metroa". "Dragi moji laki metro je kao prostituka... puno košta, kratko traje, a posle te bude sramota"
pedja
O metrou se uvek samo prica. Jedina realnost ovde je ako Kinezi hoce da ga naprave jer su svi ostali preskupi ili amateri. Po sistemu, mi spcifikaciju, oni nama kljuc u ruke, i obuku za odrzavanje.
Божидар
Не постоји тешки метро и лаки метро. Тешки метро је прави метро. Лаки метро је кад политичари намеравају да покраду паре па продају народу рог за свећу. Лаки метро значи много умешаних и малверзације са исељавањем, пресељавањем, рушењем постојећих зграда, тендери за лопове који праве метро у делићима. Мало под земљом, мало над земљом, мало у џеп. Прави метро = мало је таквих професионалних фирми али их има, једна фирма, један рачун, један одговорни, нема рушења и пресељавања. То политичари баш и не воле.
Turci i metro
@zoran : Sto se tice Turaka, vodite ih kuci ako Vam se svidjaju... Hvala, lijepo.
atasevac drvar
bravo prokicu.care. nema stranke u kojoj nisi bio.vrata na koja nisi kucao.I opet nista...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља