петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:06

Грађани прате полицију на друштвеним мрежама

Након налога на „Инстаграму” и канала на „Јутјубу”, МУП недавно отворио и званичну страницу на „Фејсбуку”
Аутор: Александар Бојовићпетак, 16.02.2018. у 22:00

У опису посла полиције је да прати сумњиве особе, међутим, развојем технологије данас је и грађанима доступно да прате чуваре реда, али само на друштвеним мрежама. Министарство унутрашњих послова је пре десетак дана отворило званичну страницу на „Фејсбуку”, а у првих недељу дана овај профил лајковало је више од 800 људи. Пратиоци су углавном запослени у МУП-у, чланови њихових породица и пријатељи, али и просечни грађани и поједини новинари. Ову страницу одржавају запослени у одељењу за медије и комуникације МУП-а, а у полицији наводе да су се на овај корак одлучили како би грађане боље информисали о најзначајнијим активностима полиције. На страници је већ постављено неколико прича о подвизима, хуманим гестовима и занимљивим хобијима полицијских службеника.

„Имаћемо и доста прича и слика са терена којима желимо да упознамо грађане како изгледа свакодневни рад полицајаца. Занимљиви видео-спотови приказаће организационе јединице у МУП-у, резултате нашег рада, као и планове који се тичу унапређења рада министарства. На страници ћемо постављати и сервисне информације које су важне за грађане”, кажу у полицији.

 

Саша Ђорђевић, истраживач Београдског центра за безбедносну политику наводи за „Политику” да је страница МУП-а на „Фејсбуку” добра ствар и у складу са савременим трендовима полицијског рада, пре свега у развоју концепта полиције у заједници.

„Осам од десет полиција у САД користи друштвене мреже за комуникацију са грађанима, али и за истраге. Друштвене мреже су се показале као корисно средство комуникације у кризним ситуацијама, као што су били насилни протести у Лондону 2011. или током терористичког напада у Берлину прошле године. И у Србији током шест дана поплава пре скоро четири године, забележено је више од пола милиона твитова како би грађани добили на време корисну информацију”, каже Ђорђевић.

Према расположивим подацима у нашој земљи постоји више од 4,5 милиона „Фејсбук” корисника, док је интернет саобраћај у сталном порасту. Више од 60 одсто популације користи интернет. То је много шанси за полицију које може да искористи ради унапређења комуникације са грађанима и повећање поверења.

„Сада је рано говорити о ефектима и променама с обзиром на то да је профил тек отворен. Још се не зна шта ће бити у центру пажње, које су циљне групе и на каквим информацијама ће МУП инсистирати: сервисним, промотивним, и најважније како ће укључити грађане јер је ’Фејсбук’ мрежа која подразумева двострану комуникацију.

Осам од десет полиција у САД, користи друштвене мреже за комуникацију са грађанима, али и за истраге

За сада је окачено десетак постова и постоје коментари грађана, али су изостали одговори МУП-а што није добро. Такође, промотивни видео који је у наслову странице на ’Фејсбуку’ требало би да промовише вредности полиције у заједници и партнерство полицајаца и грађана, а не оклопна возила, пушке, пуцњаву, марширање, хеликоптере. Такве ствари више приличе војсци, а не полицији”, сматра Саша Ђорђевић.

Недавно отворена страница на „Фејсбуку” није први излет МУП-а на друштвене мреже. Полиција већ има званични налог на „Инстаграму” који сада прати више од 12.000 људи. Министарство је на овој мрежи поделило више од 500 фотографија и видео-снимака. Такође, МУП већ дуже време као платформу за пласирање информација, пре свега снимака, користи и „Јутјуб”. Званични канал МУП-а на овој популарној мрежи броји више од 7.000 пратилаца.

Миле Лазаревић, заменик председника Синдиката српске полиције (ССП), каже да је улазак МУП-а у свет интерактивних друштвених мрежа за похвалу.

„Сматрамо да министарство коначно почиње да иде у корак са временом и светским трендовима. Многе полиције у свету, пре свега у САД, одавно су препознале предности директне комуникације са грађанима, али и са запосленима. ’Фејсбук’ је платформа на којој већина становништва проводи и по неколико сати дневно и добар је начин за пласирање најважнијих вести из домена МУП-а, активности министра и министарства, али и појединих служби и конкретних полицијских службеника”, наводи Лазаревић.

Наш саговорник додаје да дугогодишње искуство Синдиката српске полиције у комуникацији са члановима на друштвеним мрежама, као и пораст броја чланова синдиката, на најбољи начин говоре у корист изласка на друштвене мреже озбиљних организација али и државних органа.

„После ’Јутјуб’ канала, налога на ’Инстаграму’ и странице на ’Фејсбуку’, верујемо да ће следећи корак МУП-а бити израда апликације за мобилне телефоне и друга средства комуникације”, закључује Миле Лазаревић.

 


Коментари0
c7fa6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља