Ниш – Приликом сваког боравка у Нишу и на југу Србије, и као премијер и председник државе, Вучић говорио је о потребама да се што више развија овај део наше земље. Увек је наглашавао неопходност стварања бољих услова за изградњу нових фабрика и отварање нових радних места, за довођење јаких инвеститора, унапређење саобраћајне инфраструктуре и стварања врхунских услова за здравствену заштиту становника и побољшање живота и стандарда грађана. Када је говорио о саобраћају, поред осталог, Александар Вучић је у први план истицао значај и потребу осавремењивања услуга на Аеродрому „Константин Велики”.
Нишка ваздушна лука треба да буде један од покретача привредног, туристичког и свеопштег просперитета јужне и југоисточне Србије – да омогући још већи развој туристичких центара на Копаонику, Старој планини и у бањама, ефикаснију комуникацију представника страних компанија до нових погона саграђених у нашој земљи и да повеже матицу Србију с великим бројем наших грађана у дијаспори.
У суперлативу о нишком аеродрому увек говори и потпредседница Владе Србије и министарка за саобраћај Зорана Михајловић, која је, пре само десетак дана у Градској кући у Нишу уручила руководству ЈП „Аеродром Ниш”, оператеру „Константина Великог”, сертификат Директората цивилног ваздухопловства, будући да је предузеће достигло највише EASA (Europian Aviation Safety Agency) стандарде и испуњава све услове за управљање аеродромом у складу с најновијим прописима РС и Уредбе комисије Европске уније, односно поседује пуну безбедност. Истога дана у Градској кући потпредседница Владе РС рекла је да ће држава издвојити још 7,5 милиона евра за развој овог аеродрома и контроле лета.
Нишки аеродром је у 2017. имао рекордних 331.580 путника и по оствареном расту други је у Европи, а промет путника и робе (рекордних 2.550 тона) у последње три године на „Константину Великом” порастао скоро невероватних 24.800 процената и убедљиво је највећи на Старом континенту. Тренутно три компаније „Виз ер”, „Рајанер” и „Свис интернешенел” с 22 лета недељно повезују Ниш с 12 дестинација, а просечна попуњеност авиона је чак 88 одсто. Први пут после три деценије постојања ово предузеће више није на буџету града.
На опште изненађење, последњих дана оспоравају се и негирају добри резултати. Чак се и из појединих сегмената државне управе и органа критикују ниска такса (од три евра) која се наплаћује од авио-компанија по путнику и тражи се повећање ове таксе чак сто одсто. Тврди се „да би приходи били исти иако би број путника био упола мањи” јер, а то је најчудније објашњење које се могло чути, „у том случају било би потребно и упола мање запослених на аеродрому, упола мање трошкова за плате радника”. Укратко, неко покушава да докаже како би „уз дупло повећање таксе (на шест евра) дошло до смањења броја путника, али да би било и упола мање рада, а дупло више прихода”.
Замера се ЈП „Аеродром Ниш” и на ниској такси, али и на томе што је ово предузеће с градским руководством и РРА само договарало долазак нових авио-компанија у Ниш и отварање нових линија. Или, боље речено, није питало никога да ли то треба урадити.
Коме то и зашто сметају рекорди и изузетни пословни резултати Аеродрома „Константин Велики”? Чему разговори о ватри, ако ватре уопште нема?
Чињеница је, цитираћемо Јована Дучића, „да људи који много говоре шкоде и себи и другима”, али у конкретном примеру и „да пара (интерес) никада не мучи, него бучи”.
Овај народ на југу и југоистоку Србије навикао је „да живи муци у инат” и сигурно да ће преживети и ову кампању. Али, отворено се пита да ли је правда само оно што је корисно јачем. Иако је правда опште добро.