понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:43

РТС Европској федерацији: Неосноване критике дела опозиције о неједнаком медијском третману

„Док је партија Драгана Ђиласа била на власти, он је инаугурисао просторије Народне канцеларије, чији је био директор, усред предизборне тишине, мање од 24 сата пре избора иако Канцеларија ни из далека није била спремна за отварање и рад је истински почела много касније”
уторак, 20.02.2018. у 17:54
Зграда РТС (Фото Д.Ј.)

Радио-телевизија Србије (РТС) одбацила је данас као неосноване критике дела опозиције у Србији која се, због наводно неравноправног третмана у извештавању Јавног сервиса, жалила Европској федерацији јавних емитера (ЕБУ).

Одговарајући на писмо федерације чији је члан, РТС је навео да не негира у потпуности тврдњу опозиције да у програмима Јавног сервиса више пажње посвећује владајућој коалицији али је и додао да треба правити разлику између обавезног представљања кандидата, партија и појединаца у кампањи и дела у коме РТС „обавештава јавност о догађајима који су важни за грађане а не морају, али и могу, бити повезани са изборима”.

„Што се тиче обавезног дела који је прописан изборним законом и релевантним правилима регуларотног тела, све партије су увек биле представљене пођеднако. До у секунд. Посматрачке мисије ОЕБС-а и сви остали међународни и домаћи посматрачи избора редовно су ту чињеницу констатовали и подаци о томе се лако могу проверити у њиховим извештајима”, навео је РТС.

Одговарајући на тврдњу дела опозиције да владајуће партије интензивирају своје државничке активности уочи избора како би пред гласање повећале своју популарност, РТС је навео да таква пракса постоји већ деценијама и да се редовно помиње у извештајима ОЕБС-а.

„Док је партија Драгана Ђиласа била на власти, он је инаугурисао просторије Народне канцеларије, чији је био директор, усред предизборне тишине, мање од 24 сата пре избора иако Канцеларија ни из далека није била спремна за отварање и рад је истински почела много касније”, пише у одговору.

Јавни сервис је у писму навео податке Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) по којима је током кампање уочи прошлогодишњих председничких избора, мање извештавао о предизборним активностима председничког кандидата владајуће странке Александра Вучића од осталих великих емитера.

„Активностима Александра Вучића у његовом тадашњем својству председника Владе, РТС је посветио 6.000 секунди, ТВ Пинк 17.700 а остали емитери 6.000 секунди. Током те кампање премијер Вучић се састао са немачком канцеларком Ангелом Меркел и руским председником Владимиром Путином и учествовао је на неколико важних међународних скупова на којима су разматране теме од највећег значаја за нашу земљу попут европских интеграција, решења проблема Косова и Метохије. Отуд те додатне секунде”, пише у одговору РТС-а.

Наводећи да су сви регионални, „па чак и европски” медији нашироко извештавали о посети председника Србије Александра Вучића Хрватској, РТС је упитао да ли је требао да игнорише ту посету „зато што се приближавају београдски избори”.

„Они који тврде да је посета намерно темпирана тако да се деси уочи избора и послужи у сврху кампање треба да знају да РТС нема баш никакав утицај на председницу Хрватске и њену одлуку када ће да пошаље позив председнику Србије. Једни што ми можемо је да објективно и критички извештавамо о догађају, навео је РТС.

Поводом кампање за предстојеће изборе у Београду, РТС је навео да је направио правила која су углавном реплика правила са републичких избора, „иако Регулаторно тело у Србији није прописало правила за представљање кандидата/листа која би се односила на јавни сервис јер је сматрало да локалним изборима треба да се баве локални медији”.

„Када све листе буду проглашене, почећемо исти циклус представљања листа какав смо имали пред парламентарне изборе у Србији 2012. године, 2014. године и 2016 године. Организоваћемо четири велике дебате у емисији 'Реч на реч' у којима ће представници свих листа учествовати равноправно. Водитељ РТС-а свима ће постављати иста питања и они ће имати исто време на располагању да на питања одговоре”, пише у одговору Јавног сервиса.

РТС је најавио и да ће емитовати и две дебате у којима ће ставове сучелити представници осам листа које по истраживањима јавног мњења имају највише подршке бирача као и да ће свака листа, у једнаком трајању, бити представљена у Београдској хроници.

Реагујући на протест дела опозиције испред зграде РТС-а са кога је упућен захтев за смену генералног директора те медијске куће, Јавни сервис је навео да је том скупу присуствовало око 900 страначких активиста који су оставку тражили „због једне нетачне вести која никада није емитована ни на једном програму РТС-а а догађај на који се вест односи десио се у време док прозвани генерални директор још није ни радио у РТС-у”, пише у одговору Европској федерацији јавних емитера (ЕБУ).

Носилац листе „Београд одлучује, људи побеђују” Драган Ђилас упутио је раније писмо Европској федерацији јавних емитера (ЕБУ) у којем је навео да су се Радио-телевизија Србије (РТС) и Радио-телевизија Војводине претворили у пропагандно гласило владајуће Српске напредне странке. Ђилас је у писму навео да се уређивачка политика Јавног сервиса Србије није променила, упркос писмима опозиционих странака, састанку са Управним одбором РТС и протесту грађана због неуједначеног извештавања о изборним активностима свих учесника, већ се и даље фаворизује владајућа коалиција чиме се директно доводи у питање функција Јавног сервиса и легитимитет предстојећих избора.

(Бета)


Коментари2
6ff8d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Саша Јовановић
Није српски - фолирати... Или "правити се блесав", другим речима. Али то су само емисије, празне речи...
Jovan
Od ukupno 2215 analiziranih objava, u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, predstavnici vlasti bili su zastupljeni skoro četiri puta više u medijima nego predstavnici opozicije, dok su zabeleženi i slučajevi tzv. funkcionerske kampanje."Koristeći privilegiju redovnog obavljanja državničkih poslova, iskoristili su u punoj meri i mogućnost uticaja na biračko telo. Tako da odgovor o „intenzivirtanim drzavnickim aktivnostima“ jeste perfidna zamena teza jer je prilikom svakog obracanja nakon drzavnickih aktivnosti Vucic koristio priliku da se napljuje po opoziciji. Hvala vam na postovanju demokratskog prava na slobodno izrazavanje.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља