петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:12

Немачки савезни суд разматра забрану дизел аутомобила у градовима

четвртак, 22.02.2018. у 10:02
Уводе се забрањене зоне за дизелаше (Фото АП)

БЕРЛИН - Немачки савезни управни суд ће данас разматрати одлуке неких градова о забрани дизел аутомобила ради смањења загађења ваздуха, што би, како оцењује агенција АП, могло да има драстичне последице за ауто-индустрију у тој земљи.

Савезни управни суд у Лајпцигу ће саслушати аргументе поводом жалбе коју су поднеле две немачке државе против одлука нижих судова који су дали позитивно мишљење о забрани вожње за нарочито загађујуће дизел аутомобиле.

Одлука би могла да буде донета касније данас.

Првобитне судске поступке су покренуле групације за заштиту животне средине које кажу да су прекомерне нивое загађења ваздуха у десетинама немачких градова у великој мери проузроковали аутомобили на дизел погон. Оне оптужују владу да „интересе ауто-индустрије ставља изнад здравља грађана”.

Пре три године је откривено да је немачки произвођач аутомобила Фолксваген уграђивао у возила софтвер који је лажирао резултате на америчким тестирањима емисије гасова, што је резултирало великим новчаним казнама, додаје АП, преноси Танјуг.


Коментари18
54ad2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jadranko G.
Ovo je vrlo slična situacija onoj od prije dvadesetak godina kada se prelazilo s tehnologije CTRL televizora na televizore s LCD i Plazma ekranom. I ta tehnologija je postojala 15-tak godina (pohranjena "u ladici) i proizvođači su je brižno usavršavali u svojim labosima i onda se sama "smjena" tehnologija odigrala u roku od svega nekoliko godina i sada su LCD i Plazma ekrani s HD rezolucijom nešto najnormalnije kao što nam je normalno i to da TV programe možemo da gledati i na svojim "pametnimn ili da možemo ostvariti video poziv preko svojih mobilnih IT uređaja , koji su još prije 20-tak godina bili ...."čudo"! Drugim riječima....sve je već tehnološki u potpunosti riješeno i pripremljeno, organizacijske pripreme su već krenule i u Americi i u EU (prije svega plansko otvaranje stanica za punjenje /zamjenu) brzopunjivih baterija ) i "revolucija" automobilske industrije je na samim vratima i iči će mnogo, mnogo brže nego što većina ljudi uopće može i zamisliti!
Igor
Hoce li Nemacka zabraniti i dizel podmornice?
Vladan
Prognoza zabrane proizvodnje automobila na fosilna goriva u EU (čitaj u francusko-nemačkom kolonijalnom sistemu) je sasvim realna, jer predstavlja veoma važan segment formiranja vlasti i koalicija u obe zemlje. Samim tim će ona biti i zakonski pokrivena, dakle obavezujuća. Bilo kakve građanske inicijative, ekološku logiku, opšte dobro i ostale besmislice, koje ne igraju značajnu ulogu u modernom Biznis-sistemu i politici, treba odmah isključiti. Koncept prelaska sa fosilnih na električne automobile, samim tim i ZABRANA prvo korišćenja a potom i proizvodnje ovih prvih, je samo sredstvo francuske i nemačke, i donekle itallijanske i ostalih autoindustrija da unište konkurenciju. To se ostvaruje tako što preko Dacie, Škode, Seata, Zastave i dr. (koji su samo filijale VW, Renoa, Fiata) Nemci, Francuzi i Italijani drže monopol u autoindustriji, koja je jedan od stožera kapitalizma. A ostvaruje se kroz partnerski odnos vlasti i kapitala. Evropa u više brzina, DE i FR na čelu.
Darbo
Nisam baš siguran da će vozila na fosilna goriva biti baš tako brzo ukinuta. Da je to tako ne bi Amerikanci i dalje išli po svetu i otimali naftu prvenstveno bliskoistočnim zemljama.
Tehnologije se danas ubrzano mijenjaju
Čitateljstvo očito nema dovoljno informacija o tome koliko je već daleko otišao proces napuštanja fosilnih goriva, odnosno proces prelaska na hibridni i na "čisti" električni pogon, koji je ne samo ekološki prihvatljiviji nego je i cijeli automobil mnogo jednostavniji i za proizvodnju i za održavanje, a električni će automobili (poput tramvaja) moči bez problema izdržati uporabu i po nekoliko decenija. Tehnologija brzopunjivih baterija je već potpuno svladana i novi model Tesle u Americi se prodaje takvom brzinom da se stvaraju popisi za kupovinu. Prodaja hibridnih automobila bilježi u cijelom svijetu rekordne prodaje pa je tako Tojota 2017.po prvi puta prodala više hibridnih i električnih automobila nego onih na fosilna goriva. Najveći američki i europski proizvođači su već točno odredili kada prestaju s "klasičnom" proizvodnjom i prelaze na nove tehnologije, EU je već jasno propisala broj i brzinu otvaranja punionica za el . automobile i sve to ide vrlo, vrlo brzo!
pedja
A tek da ih vidite zimi! Kad god neka guzva i saobracaj mili, na celu je ko? Tojota Prius! Lako je uzeti za primer sportski auto kao Tesla, koji ne moze svako da kupi. Uzmite za primer obican hibrid, pa cete videti da jos treba da pije vodu pre nego sto sustigne benzinca. Ja volim napredak nauke, ali ovo je jos na misice i nije jos zrel za masovnu upotrebu.
Препоручујем 5

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља