среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:58

Немачки суд одобрио забрану дизелаша

уторак, 27.02.2018. у 14:20
Медији с великом пажњом пратили одлуку суда у Лајпцигу (Фото Бета/АП)

БЕРЛИН – Савезни управни суд у Немачкој данас је пресудио да градови у тој земљи могу да уведу забрану вожње дизел аутомобила у оквиру борбе против загађења ваздуха.

Како оцењује агенција Ројтерс, то је потез који ће вероватно снизити вредност око 12 милиона таквих возила на највећем европском тржишту аутомобила и приморати произвођаче на скупе модификације.

Аналитичари кажу да ће одлука суда у Лајпцигу бити од великог утицаја на обликовање тражње широм Европе, где продаја дизел аутомобила већ месецима пада услед негативних реакција регулатора и због све распрострањенијих манипулација с емисијом гасова међу произвођачима аутомобила.

Судски поступак је почео тако што је прво немачки еколошки лоби ДУХ тужио регионалне престонице Штутгарт и Диселдорф како би их присилио да ускладе лимите о загађењу ваздуха са Европском унијом, које су годинама кршиле. Нижи судови су донели пресуде у корист лобија за заштиту животне средине.

На те пресуде су се жалиле две немачке савезне државе Савезном управном суду у Лајпцигу, затраживши од њега да одлучи да ли су забране градских власти за дизел аутомобиле легалне. Суд у Лајпцигу је, међутим, потврдио пресуде нижих судских инстанци.

Ројтерс додаје да ће забрана вожње вероватно утицати на возила опремљена технологијом Евро 5 за контролу емисије гасова, као и на старије моделе.

Од 15 милиона дизел аутомобила колико их је било на путевима Немачке прошле године, око 2,7 милиона има моторе с најновијим Евро 6 стандардом, који се примењује од септембра 2015. године за све нове аутомобиле у продаји, према подацима надзорног тела за моторна возила КБА.

Немачким градовима ће бити потребно најмање шест месеци да прераде своје стратегије против загађења ваздуха пре него што донесу било какву забрану, кажу правни експерти. У немачком удружењу возача АДАК чак не очекује да ће било какве забране бити уведене пре краја године, додаје британска агенција.  (Танјуг)


Коментари6
4bdd2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Латиновић Владимир
Кад видим коментаре попут "Ви који не разумијете како функционише друштво на Западу...", ја се најежим! Ако неко мисли да ова одлука суда има везе са екологијом, а нема са политиком-грдно се вара! Када ћемо престати да мислимо да су сви странци поштени, а само наши лопови-Бог ће га знати?! Био сам мали али се још добро сјећам јадиковки Аустријанаца како им сметају високи фабрички димњаци из СФРЈ (Словенија). Због екологије, наравно... Плашили се да ћемо се индустријски развити па нам неће моћи продавати своју робу. А кад су код њих били димњаци, ми нисмо имали право гласа. Елем, окрени-обрни, некако увијек се ми морамо придржавати прописа које они намећу. Занимљиво, Енглеска се највише индустријски развила када је затворила своје тржиште, некад прије 2-3 вијека. А сада нама продају фору о отвореном тржишту... Кад је тако, чему су служиле квоте за продају јапанских аута прије двадесетак година, квоте за извоз нашег шећера или сада ове за кинеску робу? Погађате, у питању је ЕКОЛОГИЈА...
Sasa Trajkovic
To i jeste pobeda jednog ekološkog društva i svesti da ljudi imaju i odgovornost prema prirodi to je odgovorni pristup koji podiže ekološku kulturu i daje smernice novim tehnologijama koje moraju da imaju jaku ekološku komponentu, naravno Nemačka ima ekonomsku moć da sprovede ovu tehnološku revoluciju i bude lider u tome.
milan
Problematika sa dizel motorima je nejasno obradjena. Zasto bi se zabranila upotreba dizel motora ako se oni trenutno proizvode po Evro 6 standardu. Po tom standardu se proizvode benzinski i dizel motori i oni minimalno zagadjuju atmosveru . Cak i benzinski motori sa nizim standardima koji su jos legalni u mnogim zemljama a i kod nas truju vise atmosferu od dizela Evro 6 .
Леон Давидович
И ово је један од доказа како суд може бити најмоћнија институција друштва јер може да суди коме хоће и како хоће. Ко све не загађује животну средину ? Шта ћемо са димњацима из термоелектрана? Хоће ли и њих забранити ? Или шта ћемо са разним отровима који се бацају по ораницама у циљу уништења корова или заштите од паразита и болести, шта ћемо са отровима у отпадним водама итд. ? Овде се вероватно ради о интересу неке интересне групе у циљу зараде на производњи другачијих аутомобила?
Zivojin
Ne razumete uopste kako drustvo funkcionise na zapadu. Inace dim iz termoelektrana prolazi kroz celu seriju filtera i s obzirom na energiju koju se tu proizvodi kolicina stetnih gasova je daleko manja nego iz dizel automobila. Pesticidi se u kontinuitetu testiraju i nadgledaju i stalno se razvijaju novi nacini zastite useva a da se pri tome nanosi sto manja steta za okolis. Osim toga na razlicite nacine se podstice proizvodnja organske hrane itd.
Препоручујем 17
Marko Markovic
A kod nas ce i dalje golf 5 dizel za zagadjuje vazduh koji udisu nasa deca. Bravo, bravo vlado! Bar podignite sa euro 3 na euro 5 za uvoz.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља