Очекујем још више инвестиција у саобраћај, водоводну и канализациону мрежу, културу и спортске објектеМинистар енергетике Александар Антић, који је трећи пут кандидат Социјалистичке партије Србије за градоначелника Београда, очекује да ће СПС бити део владајуће коалиције после градских избора 4. марта. Каже да нова градска власт мора још интензивније да гради инфраструктуру и да побољша јавни градски превоз.
Који ће бити ваш први потез уколико будете били изабрани за градоначелника Београда?
Не може се говорити о једном, већ о више првих потеза, које добро организован тим са добро припремљеним планом, какав је наш, може да спроведе. Београд је на добром колосеку, у протеклом периоду урађено је много добрих послова, који мењају набоље амбијент у којем живимо. Кључно је да са тим наставимо. Београд од 5. марта треба још интензивније да иде у градњу инфраструктуре, сређивање комуналних мрежа, онде где је то неопходно, пре свега мислим на саобраћајне трасе и водоводну и канализациону мрежу. Исти посао нас чека и када је реч о опремању школа и вртића, здравствених установа и других јавних објеката, за које је надлежна градска управа. Морамо да наставимо да уређујемо рубна градска подручја, како би њихови житељи имали подједнаке услове за живот као и становници других, уређенијих делова града.
На чему темељите оптимизам да ћете бити изненађење 4. марта?
Београђани са којима смо разговарали протеклих недеља имају поверење у то што говоримо. Обишао сам све делове Београда, познајем добро њихове проблеме и уверен сам да нам грађани прилазе као некоме у кога верују да може да уради добре ствари за њихове породице, њихов крај и град. Реч је о хиљадама Београђана који су чули наше планове и дискутовали о њима, а ми њихово поверење доживљавамо као обавезу коју морамо да испунимо. Оптимиста сам јер сам још једном препознао да имамо поштен међусобни однос и сигуран сам да то нећемо изневерити.Ко ће управљати престоницом после београдских избора?
Убеђен сам да ће коалиција СПС–ЈС у новој градској управи бити још значајније заступљени него до сада, као и да ћемо заједно са СНС-ом, нашим стратешким партнером, поново формирати већину у Скупштини града. На то највише упућују резултати које смо остварили у протекле четири године. Они су видљиви на сваком кораку, у свим деловима Београда и уверен сам у зрелост суграђана, да ће обновити поверење нашој коалицији, јер ће тако вредновати резултате, а не празне речи и обећања.
Како решити проблем јавног градског превоза?
Пре бих рекао да у београдском јавном превозу има проблема које треба решавати него да је он сам по себи проблем. То је сложен систем и унапређује се из дана у дан. У недавним разговорима са челницима Истанбула и Лондона видео сам да је јавни саобраћај међу најважнијим темама и у тим савременим светским метрополама. Много се пажње придаје увођењу паметних технологија у регулисање транспорта, тако да и ту видим простор за побољшање превоза у Београду. Јавни превоз се унапређује и градњом инфраструктуре, а у случају Београда говорим о обилазници, измештању железничког саобраћаја или о градњи нове главне аутобуске станице, што су све увелико отворени пројекти. Потребно нам је и стално подсећање да је плаћање карте за јавни превоз дужност сваког ко тај превоз користи. Огромна већина наших суграђана је савесна, али и даље значајан број не плаћа карту за превоз и та лоша навика мора да се промени. Превоз може бити бесплатан или повлашћен само за посебне категорије становништва, попут најмлађих и најстаријих суграђана, као и за социјално угрожене.
Сматрате ли да је за угрожене пензионере потребно вратити 13. пензију из градског буџета?
Последње повећање пензија је побољшало положај пензионера, али треба имати у виду да су трошкови живота у Београду већи него у другим деловима Србије и да је стога положај београдских пензионера неповољнији него у другим градовима. Београд зато излази у сусрет својим најстаријим суграђанима, онолико колико је у могућности, како би лакше премостили те разлике. Социјална правда заузима централно место у нашој политици и ми ћемо наставити да тражимо начине за посебне повластице намењене пензионерима и када је реч о коришћењу јавног превоза и приликом плаћања рачуна, као и код низа других услуга.
Шта бисте променили у начину рада градске управе у односу на протекли период?
Уз још већу ефикасност градске управе очекујем још више јавних инвестиција, пре свега у инфраструктуру, саобраћај, водоводну и канализациону мрежу, али и још улагања у културне садржаје, спортске објекте и манифестације. Опште побољшање економских параметара на нивоу Србије даје нам простор да радимо у том правцу, што ће се сигурно видети на терену, али и у свакодневном животу наших суграђана.