петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:06

Србија ишчекује долазак немачког ауто-гиганта

Аутор: Аница Телесковићсреда, 28.02.2018. у 22:00
Електроаутомобили су блиска будућност аутоиндустрије (Фото Пиксабеј)

Председник Александар Вучић из Немачке је послао добру вест да ће у Србију стићи једна велика и важна инвестиција о којој још не сме да говори. Да се на друштвеној мрежи „Фејсбук” није огласио Мате Римац, оснивач и власник компаније „Римац аутомобили” из Хрватске, ова изјава вероватно би остала на нивоу пуког предизборног обећања.

„Био сам на скупу управе једне велике немачке аутомобилске фирме, која има приходе готово на нивоу хрватског БДП-а. Тражили су локацију за градњу производног погона за електричне погонске системе у источној Европи, за шта се надметало 15 држава. У финалу су остали Македонија и Србија. Хрватска није била ни међу ових 15. На крају су одабрали Србију. Дефинитивно. Тамо ће производити стотине хиљада погонских система за електричне аутомобиле”, написао је Римац.

О којој је компанији реч није било могуће сазнати ни од Римца, ни из кабинета председника Републике Србије.

„Зар се код вас ништа о томе не зна?”, питао је Римац новинара „Политике” када смо га на крају пронашли и пропитивали.

На питање да ли је можда реч о „Аудију”, чији су годишњи приходи 59 милијарди евра, што је нешто више од хрватског бруто домаћег производа (46 милијарди евра), Римац је одговорио:

„Добар вам је покушај! А шта мислите да кренемо редом: ’Мерцедес’, ’Порше’, БМВ... Не могу, заиста, да говорим о томе, јер сам информацију добио незванично”, рекао је Римац и додао да је састанак одржан у Немачкој.

С обзиром на то да је у објави на „Фејсбуку” написао да је био на скупу управе једне немачке компаније, питали смо га у којој је аутомобилској фирми члан управног одбора.

„Не могу ништа даље да коментаришем”, рекао је Римац и спустио слушалицу.

Још неколико трагова о томе о којем је инвеститору реч, овај иноватор из Хрватске оставио је на свом фејсбук профилу. У преписци са пријатељима написао је да је реч о компанији која има 140.000 запослених.

„Мени су то причали људи из управе фирме у Немачкој. Без да сам их ишта питао на ту тему. Видео сам планове за фабрику. Реч је о фирми која има 140.000 запослених, тако да верујем да је све озбиљно”, написао је Римац у преписци са виртуелним пријатељима.

Од немачких компанија које послују у аутомобилској индустрији „Мерцедес” је најприближнији описаној – има 143.000 запослених. Међутим, овај произвођач четвороточкаша има и пословне приходе који су скоро двоструко већи од хрватског БДП-а.

Још један делић ове инвестиционе загонетке Римац је открио на друштвеним мрежама. На питање у којем ће граду у Србији бити изграђена фабрика, он је одговорио:

„Неки град где су се пре правили авиони. (?) Тако су ми бар Немци рекли. Заборавио сам како се зове”, написао је Римац.

Истовремено, председник Вучић је на инсистирање новинара открио још један детаљ о мистериозном улагању. Рекао је да је реч о инвестицији у једно место у централној Србији.

„Аеропланска радионица Ваздухопловног техничког завода” био је назив за државну фабрику авиона у Краљевини Југославији која је основана у Краљеву 1927. године.

Да ли ће немачки произвођач аутомобила стићи у ову општину, још није познато.

А из једне друге објаве на друштвеној мрежи „Твитер” стекао се утисак да ће ова компанија можда доћи у Обреновац.

„Уколико некоме није јасно зашто је важан данашњи сусрет Меркел–Вучић, као и однос Србије и Немачке, и уколико некоме није јасно шта је Србија данас на светској аутомобилској мапи, и наш Обреновац, наравно. Србија побеђује!”, написао је Мирослав Чучковић, председник општине Обреновац.

У телефонском разговору за „Политику” негирао је да инвеститор стиже у његову општину, рекавши да не зна о коме је реч.

„Кад сам написао да је Обреновац на аутомобилској мапи, мислио сам на раније улагање компаније ’Меи Та’”, појаснио је Чучковић.

И док се у Србији нагађа о којем је улагачу реч, у суседној Хрватској жале због пропуштене инвестиционе прилике.

„Жао ми је што нисам знао раније за то, јер бих погурао да се Хрватска узме у обзир. Но, можда је и боље тако. Вероватно би то било тотално губљење времена, јер не би био први пут да сам то радио”, негодовао је Римац.

Међу његовим сликама на „Фејсбуку” је и објава од 27. фебруара и документ на којем се, између осталог, налази и лого компаније БМВ. Чини се, међутим, да се ни профил овог произвођача не уклапа у оквир који је поставио Римац (приходи од око 50 милијарди евра и 140.000 запослених). Јер, БМВ има 124.000 запослених и пословне приходе од око 94 милијарде.

Није познато ни када ће се ова инвестиција реализовати. Одговарајући на питање новинара у Берлину да макар отприлике каже када би та велика инвестиција могла да крене, председник Александар Вучић је рекао да то не зависи од нас, већ од инвеститора.

„Верујем ускоро, урађене су све припремне радње. Рећи ћу вам само, број људи који ће бити запослени већи је од броја људи у РТБ ’Бор’ и ’Железари’, нека вам буде јасно колика је то инвестиција”, истакао је Вучић.


Коментари30
f391b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Ivanovic
Prvo sto je bitno je da li su za dolazak dobili drzavne subvencije-ako jesu znaci da je opet na delu "tajni" ugovor kao sa Fiat-om koji je opet na stetu drzave i ljudi koji u njoj zive. Dobice se jeftina radna snaga odredjenih operativnih mogucnosti koje su placene nekoliko puta manje nego na zapadu. Upamtite da se u Fiat-u vec strajkovalo i da se dugo prica o odlasku-videcemo da li je i ovo preslikan model. Ako nije dolazak sa dobijanjem drzavnih subvencija(u sta sumnjam), onda osim motiva za dobijanje jeftine radne snage ne vidim ni jednu konkretnu korist za ljude i drzavu. Na dobiti ce biti samo oni koji su ih doveli "iscrpljujucim pregovorima i 20-ocasovnim radom".
Paun
Po komentarima vidi se da je u Srbiji puno dokoni ljudi,koji ne znaju sto će sa vremenom.Kada bi barem svaki treći od takvih svojom inventivnošću i preduzetnistvom ostvario mjesečni prihod od 300 Euragdje bi bio kraj Srbiji.
Божидар
Да ли смо стигле до постављања камена темељца или камена спотицања? Рекао бих ни до једног ни до другог. По тексту бих човек рекао да неко хоће да пошаље из Немачке у Србију технологију 21 века, само тако а да за себе и своју земљу задржи технологију 20 века, дизел моторе! Ми то све треба да поверујемо, јел тако?
karlo
Pa, dobro, koja od tih kompanija proizvodi i elektricne automobile?
Baki
"Na jednog naprednog čoveka (mene) dolazi čitav bezdan duhovno zaostalih i ništavnih".

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља