Обнова Карађорђеве улице између Бранковог моста и Бетон хале, која би требало да почне до лета, биће замајац за коначно спуштање града на реку. Реконструкција те улице без драстичних градитељских захвата поклопиће се са укидањем железничке пруге око Калемегдана, а потом следи претварање тог простора у линијски парк све до Панчевачког моста.
Будућу оазу испуниће обиље зеленила, дечја и спортска игралишта, скулптуре у јавном простору, клупе, чесме, а пешачким стазама она ће повезати Савамалу, Косанчићев венац, Дорћол и део Палилуле са Савом и Дунавом. Пруга којом се данас превозе опасне материје малтене кроз центар града до краја године одлази у историју, док уређење линијског парка почиње следеће, најављује Милутин Фолић, градски урбаниста.
– Биће то парк сличан најмлађем њујоршком парку Хај лајн – трансформацији застареле железничке инфраструктуре у западном делу Менхетна у зелено острво које је истовремено шеталиште, ботаничка башта и градски трг. Наш линијски парк биће спона града и његовог највећег потенцијала за развој, а то су реке. Када пруга буде уклоњена, пешаци ће, на пример, Дубровачком улицом и парком моћи да се спусте до будућег Музеја Николе Тесле и реке – истиче Фолић.
За преображај Карађорђеве улице задужен је Борис Подрека, аустријски архитекта, који је ангажован на проширењу пешачких зона у центру престонице. Он је пројектант и будућег стамбено-пословног комплекса који ће холандски инвеститор зидати на месту бивше фабрике „Беко” на Дорћолу. Представљајући нови пројекат, Холанђани су недавно обећали да ће граду поклонити решење за будући линијски парк што значи да би и тај простор могао да обликује Подрека.
Према његовом решењу за Карађорђеву улицу, тротоари поред зграда биће проширени на пет метара, имаће дрворед, док се трамвајска пруга помера према реци, а баштице поплочавају каменим коцкама.
Аутобуси којима је сада дозвољено да прелазе пругу да би тик до реке покупили туристе са бродова, после реконструкције добиће паркинг места уз улицу како би шеталиште било ослобођено од саобраћаја.
Потез уз Саву требало би да буде препознатљив и по зеленилу које ће пресецати обновљене бициклистичка и пешачка стаза. Постојећа стаза за бициклисте на пристаништу биће повезана са оном која треба да се изгради дуж Црногорске улице.
Делови шеталишта биће обложени дрветом, добиће нове клупе, дечје игралиште, а споменик лучком раднику биће премештен на позицију са које ће бити видљивији – на правцу силаза са великих степеница на реку – истиче градски урбаниста. Железнички тунел који се наслања на Бетон халу могао би да постане ново чвориште за уметнике.