среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Ко приземљује Аеродром „Константин Велики“

Нишка опозиција изнела оптужбе и писмене доказе да су некоме у Београду засметали успеси ваздушне луке у Нишу и да предлаже административне мере и контролу пословања
Аутор: Тома Тодоровићчетвртак, 08.03.2018. у 10:57
(Фото С. Лазаревић)

Ниш – Током јучерашње седнице нишког градског парламента, на ком је било речи и о куповини возила за одлеђивање летелица на Аеродрому „Константин Велики“ у Нишу, за шта су издвојена 32 милиона динара, одборници опозиционих странака су, изгледа, отворили Пандорину кутију.

Неочекивано, али приложеним документима скренули су пажњу на то да има покушаја да се о раду Јавног предузећа „Аеродром Ниш“ и поред изузетних резултата у пословању – велики број летова и рекорд превезених путника – створи негативна слика.

Чак и да има отвореног мешања појединаца из државних органа у пословну политику предузећа.

– Некоме, очигледно недобронамерном, смета развој авио-саобраћаја у овом делу Србије, односно успешно пословање нашег аеродрома и све се чини да се административним мерама и другим потезима ово предузеће врати тамо где је некада било, односно на почетак и без квалитетног и редовног саобраћаја. Открили смо да се из појединих органа и служби државе тражи да Аеродром „Константин Велики“ повећа таксу, друге цене услуга. Јасно је да ће то и смањити број путника, којих је прошле године било више од 300.000, да ће предузеће бити онемогућено да остварује приходе као сада и да се даље развија. Док председник Србије Александар Вучић непрестано ради на развоју југа Србије и повећању броја радних места, нешто овако могло би као логичну последицу да има само смањење броја запослених. Јасно је да покушаји да се аеродром дисциплинује нису ништа друго него мешање у пословну политику предузећа. Заборавља се и успешно пословање аеродрома и допринос бољим резултатима у туризму, лакшем повезивању овог дела Србије са Европом и светом и приближивање страних инвеститора југу и југоистоку Србије – рекао је Бранислав Јовановић, одборник коалиције „Ниш, мој град“.

Како се чуло у нишкој скупштини, постоје и незванична сазнања да се од руководства нишког аеродрома тражи да пре било каквог успостављања сарадње и договарања нових линија из Ниша са нискобуџетским авио-компанијама убудуће обавезно консултује Београд и да тек после добијања сагласности може да уговара саобраћај. То није ништа друго, рекао је Бранислав Јовановић, него провидна централизација авио-саобраћаја као и свега другог у Београду.

Градоначелник Ниша Дарко Булатовић је негирао било какво мешање Београда у рад Аеродрома „Константин Велики“, рекавши да су председник Вучић, влада и министарства последњих година континуирано помагали ово нишко предузеће, што чине и сада. Нагласио је да је и недавно, на почетку ове године, потпредседница Владе Србије и министарка за саобраћај, инфраструктуру и грађевинарство Зорана Михајловић приликом боравка у Нишу изјавила да је до сада држава помогла нишку ваздушну луку са око шест милиона евра, а да је за наредни период обезбеђено 7,5 милиона евра за стварање најсавременијих услова за авио-саобраћај из Ниша и унапређење рада ЈП „Аеродром Ниш“.

Иначе, на седници нишке скупштине, која је оснивач предузећа, јуче је усвојена средњорочна пословна стратегија развоја ЈП „Аеродром Ниш“ у периоду до 2022. године без икаквих промена модела и цена аеродромских услуга.


Коментари8
6277f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Владимир Маричић
Ниш треба да брани свој аеродром јер ми из дијаспоре ионако већ дуже време путујемо преко Темишвара јер су летови некад и четири пута јефтинији чак и кад се укључи аутопревоз до Београда.
Sale Marino
Niski aerodrom je imao vrlo profitabilan let Ajndhoven-Nis koji je nedavno prebacen na beogradski aerodrom da Beograd ima lepu okruglu cifru od CETIRI leta za Ajndhoven. To je glavni problem, narode, sumanuta centralizacija Srbije. Treba li svi da se preselimo u Beograd ili sta?
Nesko
koliko znam i dalje ima let do Eindhovena, ja bas putujem u sredu... mada do pre mesec dana nije postojao plan letenja za tu destinaciju za mart mesec i kasnije...
Препоручујем 1
Jeremija
Da ne bi sa Konstantinom bilo kao i sa Aleksandrom Makedonskim. Preterivanje nesvojstveno iživljenoj naciji. Šta Srbi imaju s tim rimskim imperatorom, koji je u biti bio okupator?
Konstantin
Mozda Srbi nemaju nista ali Nis ima. Covek se rodio u tom gradu za razliku od Aleksandra Makedonskog koji je rodjen na tlu danasnje Grcke a koga sadasnji Makedonci trazeci identitet predstavljaju kao svog oca nacije. Postoji istorija i pre Srba, on je deo istorije grada.
Препоручујем 71
Ilija
Problem je što Niški aerodrom još nije ni blizu onogo što bi morao da bude a to je glavna vazdušna luka u ovom delu Srbije sa redovnim linijama i najmanje milion putnika godišnje ..Ovako je negde izmedju a svaki pokušaj da se ide dalje u razvoj neumitno dovodi do sukoba sa Beogradom koji po svaku cenu želi da zadrži monopol ..Na čelnicima grada je da odluče da li su spremni da idu do kraja.
MIlorad
Pa pošto su Francuzi "dobili" aerodrom Beograd, sada treba preuzeti i Niški, ali po mnogo nižoj ceni. Stari metod unizi vrednost, prodaj strancu za male pare i mazni proviziju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља