среда, 27.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 09.03.2018. у 14:56

Од Београда до Загреба возом за три сата

(Фотографије Танјуг)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Зорана Михајловић потписала је данас са министром мора, промета и инфраструктуре Хрватске Олегом Бутковићем Меморандум о сарадњи на унапређењу железничког саобраћаја, који предвиђа заједничку реконструкцију пруге Београд-Загреб. Меморандум је потписан у Палати Србија у присуству министарке за европске интеграције Србије Јандранке Јоксимовић.

Пруга је дуга 412 километара и реконструкцијом ће путовање возом на тој релацији бити смањено са садашњих седам и по сати на нешто више од три сата. Председници Србије и Хрватске Александар Вучић и Колинда Грабар Китаровић су у фебруару у Загребу разговарали о реконструкцији те пруге, након чега су ресорна министарства договорила потписивање Меморандума. То је први резултат посете председника Србије Вучића Хрватској.

Меморандум предвиђа сарадњу на модернизацији железничке инфраструктуре, олакшавање поступака на железничким граничним прелазима између две државе, као и заједнички наступ према ЕУ фондовима и другим међународним институцијама у вези са модернизацијом пруге Беогад-Загреб, на Коридору 10.

Део пруге кроз Србију је дуг 116 км и према подацима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, који су достављени Танјугу, планирана је реконструкција оба колосека на целој деоници Голубинци - Шид, односно до границе са Хрватском, као и модернизација дела од Руме до Шида. (Танјуг)

 

Михајловић: Инвестиција за будућност

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је Србија финансијски стабилна држава и да ће моћи да поднесе терет реконструкције и изградње железничке пруге Београд-Загреб, који ће српску страну коштати 250 милиона евра.

Према речима њеног колеге, министра инфраструктуре Хрватске Олега Бутковића, хрватску страну ће тај пројект коштати милијарду евра, па Загреб рачуна на европско суфинансирање у том пројекту од 85 одсто.

Одговарајући на питање новинара колико ће тај пројекат коштати Хрватску и Србију, али и који је његов значај, министарка Михајловић је рекла да овде не треба бити речи о висини вредности пројекта, јер он представља инвестицију за будућност. Према њеним речима, овај пројекат ће се радити фазно, тако да ће бити довољно времена да и једна и друга земља обезбеде средства.

„Иза сваке инфраструктурне велике одлуке, поготово, које повезују две државе, постоји политичка одлука, поред оне економске одлуке. Ако имамо јасан циљ и желимо да повежемо наше две државе и поново реконструишемо пругу, ми ћемо то и урадити. Корак по корак, онолико колико су наши оквири, када говоримо о финансијама”, указала је Михајловић.

Она је истакла да је инфраструктурно повезивање основа сваког развоја и поновила да ће реконструкција пруге скратити време треретног саобраћаја и путника са седам и по на скоро четири сата, те да ће већа циркулација теретних и путничких возова допринети развоју целе земље. Према њеним речима, следеће недеље ће техничка радна група јасно дефинистати шта још треба урадити како би се израдила пројектно-техничка документација.

„Ми смо на нашој страни 7,5 километара реконструисали, остало нисмо и треба да завршимо пројектно-техничку документацију која се процењу на осам до 10 милиона евра”, указала је министарка.

Напомиње да за месец дана обе стране треба имати комплетну слику „ко шта ради, и шта је потребно од документације”, да би се, каже, знали на који начин да аплицирају за ЕУ фондове.

„Постоје одређена дуговања у железничким предузећима, пре свега српских према хрватским, која нису у потпуности ресена и предузећа имају обавезу да у наредних месец дана договоре начине како ће се то решити”, указала је Михајловић.

Михајловић је најавила да ће следећи сусрет са колегом из Хрватске имати крајем маја, када ће бити пресек стања. Бутковић је истакао да ће Хрватску реконструкција пруге коштати око милијарду евра, с обзиром да се већи део пруге налази на Хрватској страни.

„Коридор 10 је преважан не само за Хрватску и Србију, већ и за све земље у окружењу и за ЕУ. Нама је циљ вратити и превоз људи и терета на тај коридор, наравно да је са том инфраструктуром пуно теже”, рекао је Бутковић.

С обзиром да је та пруга исплатива, Бутковић очекује да ће од ЕУ добити суфинансирање од 85 одсто, наводећи да тај проценат ипак зависи од одлуке ЕУ. Министарка за европске интеграције Србије Јадранка Јоксимовић је објаснила да кохезиони фондови ЕУ за развој инфраструктуре предвиђају финансирање и до 90 одсто за финансирање пројеката.

„Србија је земља кандидат и имамо могућност да аплицирамо за инфраструктурне пројекте, посебно за регионално важне инфраструктурне пројекте из неколико фондова, а то су Инвестициони оквир за Западни Балкан, као и нови инструмент ЕУ који се зове Инструмент за повезивање Европе, а који ће бити значајан и финансијски моћан извор за финансирање бројних регионалних инфраструктурних пројеката који подржавају развој трансевропске саобраћајне мреже”, указала је Јоксимовић.

Она је додала да у синергији са Хрватском можемо добити више новца и подсетила да Србија са Хрватском има пројекте у прекограничној сарадњи у областима инфраструктуре, животне среднине и транспорта, за које до краја 2020. године имамо на располагање 35 милиона евра бесповратне помоћи. Према њеним речима, од тих пројеката највећу корист ће имати пограничне општине у Србији и Хрватској. (Танјуг)

Коментари15
5b8cd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr Slobodan Devic
Sto rece onaj (za mene najbolji) grafit: "Ovde je tesko biti lud - konkurencija je velika"
gile
Dr. Slobo da pomognem. Da smo normalni, vec bi poludeli.
Joe
Da je za sat pa da nesto znaci. izgleda da smo jos dosta zaostali. Ovo nije ni za kakvo slavlje tako je trebalo da bude pre 30 godina normalno.
Намћор
Пруга Београд - Будимпешта је пруга која Србију води у 21 век... Пруга Београд - Загреб је пруга која нас враћа у 20 век а стање свести у Хрватској је негде на крају 19 века па не видим да је Србији потребно тако шта... Можда се у Србији сете у следећем веку да би требали завршити пругу Ваљево - Лозница и поправити пруге у Банату...
dejan sakovic
Jupi,svaki dan ima da idem u Zagreb.Uh,a sta cu tamo?
Aleksandar Panda
Pruga Valjevo—Loznica duga je 68,1 km, a do spoja sa prugom Sabac—Zvornik u stanici Lipnica (4,8 km severno od Loznice) 66,5 km. Na trasi ima 19 tunela ukupne duzne 9759 m, odnosno 15 % pruge je u tunelima. Najduzi tuneli su: Popare (1991 m, delimično probijen), Trifkovic (1719 m, u potpunosti završen), Jovanja (1.600 m, delimično probijen).Pruga je projektovana za brzine vozova od 120 km/h i osovinsko opterecenje od 22,5 t. Proračunska vrednost radova bila je 250 miliona dolara, a do sada je u projekat uloženo oko 50 miliona dolara. Put roba iz Bosne i Hercegovine ka Makedoniji i Bliskom istoku smanjuje za 190 km ,a za juznu i jugoistocnu Srbiju za 160 km, za Bar 170 km, Kraljevo 140, a za Stalac 60 km. Procene su da bi se godišnje ovom relacijom moglo prevoziti oko četiri miliona tona robe i milion putnika. To bi trebao biti prioritet nase gospodje Ministarke Mihailovic!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља