среда, 17.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:19

Легализација бурки и вехабијских панталона у установама БиХ

За непотписивање споразума између БиХ и Исламске заједнице, чије се поједине одредбе сматрају контроверзнима, сарајевски политичари оптужују и хрватског представника у Председништву
Аутор: Д. Станишићсубота, 10.03.2018. у 22:00
Испред Бегове џамије у Сарајеву (Фото Д. Мучибабић)

Од нашег дописника
Сарајево – Потписивање уговора између БиХ и Исламске заједнице (ИЗ), који је Савет министара БиХ утврдио још у септембру 2015. године и упутио га Председништву БиХ на изјашњавање, постао је тема око које се  у последње време препуцавају политичари у Сарајеву. Као „кец на десетку” дошла им је недавна изјава министарке за људска права и избеглице БиХ Семихе Боровац да потписивање тог уговора „намерно блокира председавајући Председништва БиХ Драган Човић”, хрватског представника у том телу.

Сличне уговоре са БиХ, од којих овај што је на чекању одудара због неких „специфичних” делова у његовом садржају, Католичка црква, то јест Света столица као универзални ауторитет те цркве, потписала је почетком 2006. године, а годину касније и Српска православна црква (СПЦ).

Битна разлика између уговора БиХ и ИЗ и два већ потписана приметна је, пре свега, у оним његовим деловима у којима се за муслиманске вернике траже права која у БиХ немају ни Срби ни Хрвати. Тим уговором се, на пример, прецизира право запосленима на одсуство с посла због обављања џума намаза (молитве), као и за време ифтара (почетка поста након заласка сунца) и сехура (почетка поста који наступа почетком зоре) у истом месецу, те хаџа и курбана.

Ништа мање пажње не привлачи ни одредба у споразуму ИЗ и БиХ која третира употребу верских и традиционалних обележја, као што су избор прехране, али и одевања, те изгледа „у складу са њиховим (муслиманским) верским уверењима”.

Та одредбе могла би, како то примећује новинар и аналитичар Зоран Крешић, довести до тога да се „озакони ношење бурке, хиџаба у јавним установама, једнако као и панталона које носе припадници селефијско-вехабијског покрета”,  а можда би се поново покренуло и питање ношења браде.

Драган Човић одбацио је оптужбе министарке Боровац, поручивши јој да у Председништву БиХ „нико па ни он” не разговара о споразуму БиХ и ИЗ.

„То је, једноставно, један политички лавиринт ове државе у којем је завршио и тај споразум”, каже Човић, истичући како га „зачуђује” то што министарка „без обзира на то колико год била у функцији политичке опције коју представља (СДА), износи нешто што нема никакве веродостојности или упоришта у стварности”.

И лидеру Савеза за бољу будућност (СББ) Фахрудину Радончићу није јасно откуда се у причи о (не)потписивању споразума одједном појавио Човић. „Бакире (Изетбеговићу), ти си седам и по година у Председништву БиХ. Откуда се одједном појави Човић? Зар Бошњаци нису имали, пре четири године и мало дуже, најбољег пријатеља, господина Комшића (Жељка), који је тамо седео с тобом. Што тада нисте потписали уговор са ИЗ, него сте дозволили да од вас неко направи будалу”, рекао је Радончић напомињући како је сва тра споразума требало истовремено усвојити „и то би сигурно урадили мудри политичари”, али да Комшић и Изетбеговић, како је оценио, не припадају таквима.

Српски члан Председништва БиХ Младен Иванић недавно је изјавио да његов потпис на том уговору неће бити ускраћен уколико споразум ИЗ и БиХ буде идентичан онима који су потписани са Ватиканом и СПЦ-ом.

„Али тај споразум је другачији због детаља који су изузетно осетљиви”, навео је он за једну сарајевску телевизију, истакавши да „не би желео да се направи споразум који ће изазвати негативан политички амбијент”.


Коментари4
93e00
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stefan Petkovic
Islam je pravno-politicka religija. Hriscanstvo je jedina religija koja dozvoljava sekularizam. Alah je Zakonodavac, a Kuran je ustav. Zato i postoji "Sharia law" odnosno serijatski zakon. U tom smislu islam i hriscanstvo su dijametralno suprotne religije. Dakle da bi se islam u svojoj punoci ostvario njemu je neophodna drzava da bi se pomenuti zakon doneo i sproveo. Drugim recima, onaj ko je musliman mora biti za ovakve zakone, a s druge strane Evropa se bori za slobodu religije. Ali ona znaci uvodjenje serijata? Sta sve ovo znaci? Da je multikulturalizam nemoguc jer su religije apsolutni pogledi na svet u kojima nema kompromisa.
Deki
Uzas...
Марко Латиновић
Уговор између БиХ и Исламске заједнице (ИЗ) регулише само дјелић онога што су Алија Изетбеговић и СДА одавно увели у свакодневни живот Муслимана на територији БиХ под контролом СДА. Ради се уствари о Алијиној акцији познатој под именом "Муслиманизација муслимана". У оквиру тог плана нема нити једног дјелића јавног и приватног живота БиХ Муслимана који није доживио муслиманизацију/исламизацију. Овај уговор је уствари само "шара-бара" која треба да легализује такво стање.
Novak
Lgalizacija burki i vehabijskih hlaca moze poci na 23% teritorije BiH kojom vlada SDA,na hercegovackom tlu i Republici Srpskoj to nije moguce i nece biti moguce nikad.Tu nisu zainteresovani za arabizaciju i ekstremnu islamizaciju tipa Ilidze.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља