субота, 25.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:18

Уз нову обилазницу и „Икеин” ритејл парк

У ритејл парку са разним брендовима посао би могло да нађе око 400 људи. – Процењује се да ће ова инвестиција бити тешка око 50 милиона евра. – Комплекс ће заузети око 30.000 квадрата
Аутор: Д. Алексићпонедељак, 12.03.2018. у 21:51
Ди­на­ми­ка да­љег отва­ра­ња роб­них ку­ћа за­ви­си­ће од ре­зул­та­та пр­ве, као и еко­ном­ске си­ту­а­ци­је у зе­мљи (Фото Ж. Јовановић)

Нови километри обилазнице око Београда, од Остружнице до Бубањ потока, како су најавили надлежни, требало би да буду завршени до 2020. Један од првих објеката који би, уз „Икеу”, могао да се нађе на доскора неискоришћеном и мочварном земљишту код Бубањ потокa требало би да буде ритејл парк – неограђени трговачки центар који нема све под једним кровом већ представља одређен број самосталних објеката спојених у једну целину у коју се улази директно из спољног окружења. У простору на око 30.000 квадрата посао би могло да нађе око 400 људи, а процењује се да ће ова инвестиција бити тешка око 50 милиона евра. У ритејл парку били би заступљени разноврсни брендови.

„Икеа” на чијем земљишту би био грађен ритејл парк већ је урадила студију изводљивости која укључује потенцијале тржишта Београда и профил партнера.

– Тачно је да постоји идеја о изградњи ритејл парка поред наше робне куће. Пројекат је у фази планирања, а за његову реализацију неопходна је правилна анализа. Резултати студије су врло повољни и показују да би изградња ритејл парка поред робне куће била добра пословна одлука. Започели су и радови на завршетку пуног профила од Остружнице до Бубањ потока као што је и најављено. Завршетак тих радова представља битан фактор за комерцијални развој целокупне области на Бубањ потоку која је доскоро била мочвара – указује Владислав Лалић, регионални директор за развој „Икее” за југоисточну Европу.

Уочи отварања прве „Икеине” робне куће у Србији прошле године најављено је и да се озбиљно размишља о градњи и друге робне куће у Београду и да би то могло да буде недалеко од аеродрома. Али, како истиче Лалић, у овој компанији тренутно су фокусирани на пословање робне куће која је отворена пре пола године.

– Динамика даљег отварања робних кућа зависиће од резултата прве, као и економске ситуације у земљи. Тренутно се бавимо побољшањем квалитета услуга, нарочито када је реч о моделима финансирања и што повољнијој достави производа. Осим тога, трудимо се да изађемо у сусрет купцима који желе да уштеде време и да куповину обаве онлајн – наводи Лалић.

„Икеа” је недавно отворила и услужне центре у Нишу и Новом Саду, а разматра се и могућност да се овакве испоставе отворе и у другим градовима где тренутно не постоји потенцијал за отварање робне куће.

– Изградњом пунктова за преузимање робе смањују се трошкови доставе. То значи да купци широм Србије у близини свог дома могу да преузму производе које су претходно купили у „Икеа” онлајн продавници користећи услугу „клик енд колект”. Сврха услужног центра за испоруку је квалитетна, брза и повољна услуга преузимања наших производа – објашњава Лалић.

За пола године – 1.230.000 посетилаца

У „Икеи” истичу да су врло задовољни пословањем робне куће у Београду. У првих шест месеци рада њу је обишло 1.230.000 посетилаца, а у „Икеа фемили програм” учланило се више од 100.000 чланова.

– Све указује да робна кућа добро напредује и да имамо добру основу за даље ширење пословања у Србији – тврди Владислав Лалић.

У плану ширење и у региону

Земљиште на коме је подигнута робна кућа простире се на 12 хектара, а „Икеа” је на Бубањ потоку купила још 19 хектара и управо ту би требало да буде ритејл парк. У градњу прве робне куће „Београд исток”, која се простире на 36.000 квадрата, уложено је око 70 милиона евра, а за „Икеу” у Србији тренутно ради више од 400 људи. Београд је и „Икеина” регионална канцеларија за југоисточну Европу (Румунију, Словенију, Србију и Хрватску). Намера „Икее” је, како је раније најављено, да у наредних десетак година у нашем региону отвори још петнаестак објеката. Највише ће их бити у Румунији.


Коментари5
7e3a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dinko
ritejl je maloprodaja
Славиша
Драго ми је да је бар неко написао шта значи тај "ритејл парк". Још кад би се нашао неки храбри преводилац да смисли име на нашем језику, па да му/јој останем вечито захвалан.
Зоран Маторац
По том питању треба да се угледамо на Хрвате. Они кроатизују и речи које су се током година усталиле. И они се дисциплиновано придржавају тог принципа. Један од бројних примера је тај што се више не говори офсајд, него залеђе.
Препоручујем 1
Велибор Рајковић, филмски преводилац
Коментар је у малом закашњењу, али ипак... Није то питање храбрости преводилаца, већ језичке културе оних који одлучују о таквим стварима. Напишете "робна марка" и "тржни центар", неко из некаквог маркетинга вам преправи у "бренд" и "шопинг мол". Напишете "обожаваоци" неко из неке редакције вам преправи у "фанови". И још им није јасно одакле вам дрскост да се буните, кад је ваше да преводите како вам се каже.
Препоручујем 12
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља