недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:32
НА ДУНАВУ, СТОТИНАК МЕТАРА ОД ЛИДА

Брачни пар страдао док се враћао из викендице у Борчи

На пловном путу у близини Великог ратног острва баржа дугачка сто метара под хрватском заставом са нашим заповедником сударила се са чамцем у коме су били Милан (62) и Снежана М. (60)
Аутор: Бранка Васиљевићсреда, 14.03.2018. у 22:45
(Фотографије Д. Жарковић)

Мук и неверица владали су у просторијама Спортско-риболовачког друштва „Дунав” чији су чланови били брачни пар Милан (62) и Снежана М. (60) страдали у несрећи на Дунаву када је у њих ударио теретњак под хрватском заставом „Свети Никола”. Према речима чланова клуба „Дунав”, Милан и његова супруга свакодневно су прелазили на борчанску страну реке где су имали викендицу.

– И у уторак, када се догодила несрећа, ишли су тамо. Колико знам, несрећа се догодила управо при њиховом повратку кући у близини Великог ратног острва, стотинак метара од Лида. Шта је тачно било ни ми не знамо. Наш колега је у то време био на шљункари у Борчи и први после несреће прискочио је у помоћ. Нажалост, Милан и Снежана су већ били мртви када је стигао. Како нам је колега испричао, он јесте био у чамцу, али окренут према шљункари. Пре несреће је чуо звуке сирене, а затим и туп ударац. Када се окренуо, имао је шта да види. Оштећено и преврнуто пловило. Похитао је тамо и у води затекао тело несрећне жене. У том тренутку су му ваљда прискочили у помоћ и чланови посаде брода „Свети Никола”. Успели су некако да из бродића извуку и Миланово тело – прича један од чланова СРД „Дунав”.

 

Милан и Снежана су већ две године чланови овог клуба и били су, како кажу њихове колеге, омиљени.

– Увек су били насмејани, весели. Милан је радио у некој књиговезачкој радњи, а његова супруга била је медицинска сестра. Колико знам, чамац који су имали био је релативно нов, „Тителов”, али какав је мотор био нисам сигуран – каже овај члан „Дунава”.

Узрок несреће у којој је страдао брачни пар у уторак око 16.45 часова још није познат. Зашто се чамац са кабином у том тренутку нашао на пловном путу, да ли му је отказао мотор или од буке мотора чамџија Милан М. није чуо упозоравајуће звуке сирене биће познато када буде завршен комплетан увиђај.

У истрагу овог трагичног догађаја укључени су и припадници Центра за истраживање несрећа. Међу њима је и Јовица Голубовић, помоћник главног истражитеља у овој институцији и главни истражитељ за водни саобраћај.

– Несрећа се догодила на 1.172. километру Дунава између два пловила, брода „Свети Никола” који се из Новог Сада кретао низводно и чамца са кабином. Том приликом сударили су се чамац и брод. Чамац се, како је рекао заповедник брода, после тога накривио на једну страну и у њега је ушла вода. Брод је под хрватском заставом и уписан је у хрватски регистар  пловила, мада је заповедник наш човек – објашњава Голубовић.

„Свети Никола” је самоходни теретњак дугачак сто и широк 30 метара. У тренутку несреће уз себе је имао две теретне јединице, такозвани бочни састав. Укупна тежина била му је око 5.000 тона. Овај брод се тренутно налази у Борчи, док је оштећени чамац привезан у марини „Дорћол”, код Куле Небојша.

Незгоде на рекама

Трагедију попут ове на нашим рекама не памте ни искусне чамџије у Земуну и на савским обалама. Дешавале су се незгоде, али у њима није било страдалих. Пре седам година, у јулу 2011. код марине „Дорћол” јахта марке „абрахам 2” панчевачких регистрација налетела је на рибарски дрвени чамац у коме се налазио алас Б. Д. (68).

У овом инциденту тада нико није повређен, али је начињена материјална штета јер је у потпуности уништен мотор рибарског чамца. Алас је, само пуком срећом, преживео превртање чамца. Власник јахте покушао је да побегне, али су га у томе спречили рибари.

Годину дана касније, у јуну, на 200 метара од Аде Међице баржа „Галдова” под хрватском заставом налетела је на једрилицу у којој је био брачни пар. И тада срећом нико није повређен јер су муж и жена у последњем тренутку скочили у воду.


Коментари2
ed6c3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dunav
Nesreća se desila u 17:00. Bio je dan i lepo vreme tako da nema potrebe za upotrebom "fara". Mimoilazila su se dva ili čak tri broda i pažnja je bila usmerena na taj manevar. Kada su primetili mali čamac,već je bilo kasno...
Marko
Tu je verovatno zakazalo osvetljenje i "mala paznja" prema okolini. Manje je verovatno da je upravljac manjeg plovila bio u stanju u kome je nemoguce cuti veliko plovilo. Takodje, malo je verovatno da je veliko plovilo namerno uslo u "sudar". Malo plovilo je moglo da bude u stanju havarije, kada bi medjutim veoma pazilo na okolinu i davalo signale ( prebijen osigurac elise npr ) . Ali je moglo i da bude u stanju bez osvetljenja prepusteno struji ( kraci odmor ). Tesko je pogoditi pravu nesrecnu kombinaciju koja se desila. Daj boze da ima bilo kakav video snimak plovidbe. To bi najprostije razjasnilo situaciju. Ovakvi sleperi, uvek, koliko sam ja video "saraju farovima ispred sebe " tokom plovidbe cim se nevidi jasno. Ako se videlo... To se radi uvek, koliko sam ja video, a nista drugo neradim sedeci na terasi na Dunavu osim sto dvogledom gledam brodove i danju i nocu. Ako ovaj sleper to nije tako radio on je "mnogo neobican" u odnosu na sve ostale koji mi prave zanimaciju u penziji.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља