понедељак, 26.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 16.03.2018. у 17:45 Дејан Алексић

Највећем градском превознику фали 160 возача

Кандидата има, али је селекција врло детаљна и ригорозна, посебно психолошка, јер је посао возача у градском превозу радно место са повећаним ризиком
(Фото Д. Алексић)

Готово свакодневно на стајалиштима јавног превоза могу се чути коментари суграђана: „Па ово је безобразлук, оволики град, а овако нередовно иде превоз? За шта плаћамо карте?”

Разлога за овакав субјективан утисак путника је више – некада аутобуси, тролејбуси и трамваји касне због гужви у саобраћају, некада се покваре у току вожње, а некада је то и недостатак возача.

Управо са мањком возача тренутно се суочава највећи градски превозник. Да би се испоштовао планирани ред вожње, ГСП-у фали 159 њих – 118 возача аутобуса, 19 возача тролејбуса и 22 возача трамваја. У ГСП „Београд” укупно је запослено 2.756 возача, а потребан број за планирани ред вожње је 2.915.

Није проблем заинтересованост кандидата, што потврђује и податак да је у току 2017. пристигло 738 молби за пријем у радни однос на послове возача. Али радни однос засновале су само 343 особе. Главни разлог овакве несразмере између броја поднетих захтева и оних који добију посао јесте то што је селекција кандидата врло детаљна и ригорозна.

– Јавни превоз један је од најзахтевнијих видова професионалне вожње ако се узме у обзир густина саобраћаја, одговорност за безбедност путника и возила, као и других учесника у саобраћају. Послови возача у градском превознику су послови са повећаним ризиком, па је и селекција кандидата део друштвено одговорног пословања. Психолошка селекција се у ГСП-у ради од 1962. На основу дугогодишњег искуства, као и устаљене процедуре рада са професионалним возачима, не само на селекцији него и на праћењу и унапређивању радних способности, установљени су критеријуми за одабир кандидата – указују у ГСП-у.

Психолошка селекција подразумева да се од пријављених кандидата изаберу они за које се процењује да ће бити најуспешнији и који ће моћи да одговоре на захтеве вожње у јавном градском превозу и да се успешно носе са притисцима који су део обављања ових послова. 

За послове возача у градском превозу кандидати морају да задовоље критеријуме психолошке селекције и саобраћајне комисије. Најчешћи разлог за одбијање је управо незадовољавање критеријума психолошке селекције.

Оно што треба да знају сви возачи који би да добију уговор о раду у ГСП-у, а којима то не успе из првог пута, јесте да то није крај. Уколико кандидат није прошао психо тестове, он може поново да конкурише и полаже, али тек после пола године.

И додатна обука у плану

ГСП намерава да организује обуку за своје возаче за безбедну и еко-вожњу. Путници не треба да брину јер то не значи да возачи ГСП-а нису довољно обучени за рад, већ је реч о, како су објаснили у ГСП-у, једнодневној специјалистичкој обуци на којој треба да се усвоје технике и принципи економичне и безбедне вожње, у складу са важећим стандардима струке. У току је јавна набавка после које ће се знати ко ће возаче подучити. Обука ће бити организована на возилима ГСП-а.

– Кандидатима ће бити представљена најновија сазнања и достигнућа из области безбедне и еко-вожње, као и резултати њихове примене у пракси – кажу у ГСП-у.

Ово у преводу значи да ће возачи сазнати како се могу смањити трошкови у погледу потрошње горива, али и како се може умањити хабање виталних делова и склопова да би се продужио радни век возила.

– Укупан број возача који би прошао ову врсту обуке био би око 300, а тачан број биће накнадно утврђен на основу расположивих средстава и јединичне цене обуке по кандидату.

За све возаче код којих обука не би дала задовољавајуће резултате извођач обуке је у обавези да у потпуности о свом трошку организује и реализује нови круг едукације кандидата док се не постигну задовољавајући резултати – тврде у ГСП-у.

Тренутно запослено:

2.051 возач аутобуса

   406 возача трамваја

   299 возача тролејбуса

Потребе:

2.169 возача аутобуса

   428 возача трамваја

   318 возача тролејбуса

Коментари7
5259f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Rade
Mozda se varam ali u Beogradu postoji GSP skola gde se skoluju buduci soferi, automehanicar,itd itd... Nalazi se u uluci Radoslava Grujica 2, na Crvenom Krstu. Isto tako, nikad nisam cuo da se neko iz te skole zaposlio u GSP Beograd. Ovo sto pise o selekciji kandidata je glupost, jer su tamo ljudi u selekciji 3- 4 godine. Da li je i Vama ovo cudno?
Jovan Milanovic
Uvijek se medju putnicima nadje neki vozac.
Kiza
evo predloga za nadlezne: nek raspisu konkurs za projekat za Srpske klince, inzenjere, pametne ljude: sistem gradskog prevoza sa vozilima koja su autonomna, tj. umesto vozaca upravlja vestacka intelegencija AI, nek bude Srbija prva u svetu koja je to uradilia, zato da ne? To se zove napredak u realnom vremenu.
Пера Зврк
Мени је велика загонетка како ГСБ у опште опстаје. Бар 30% у сваком аутобусу не плаћа карте, контролори служе само да ушетају и ишетају из аутобуса а о некој казни за коришћење превоза без карте, нем ни говора и многи се возе привилеговано, као избеглице и Роми. Мој колега, из шале, јер је црномањаст, изиграва мигранта тако што дочека контролу са речима: "Селам алејкум, алаху агбар" и контролорка само одмахне руком. И поред тога, све релативно добро функционише а докле ће видећемо..!?
Goran
Dakle kandidati moraju proci tako postavljene uslove. Nista vise, nista manje. Prema tome dovesce se to u red protekom vremena.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља