недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:32
РЕПОРТЕР „ПОЛИТИКЕ” НА ЦАРИНСКОЈ ПРОДАЈИ ЗАПЛЕЊЕНИХ АУТОМОБИЛА

Лицитација за украдени БМВ

Караван који је 2006. године нестао у Италији продат за 1.700 евра. – За три године у буџет уплаћено више од два и по милиона динара од продаје робе из царинских прекршаја
Аутор: Александар Бојовићпетак, 16.03.2018. у 21:53
(Фото Управа царина)

Види како су ми масне руке од прерађеног уља. Купујем ове хаварисане аутомобиле, скинем неки део, остало дам у гвожђе – на кило. Зарадим мало, али нисам се обогатио од овога, каже Велибор Јовановић, који је из Врања са сином дошао на лицитацију заплењене робе која се одржала у царинарници Београд. Њему је за око запао мали жути „нисан микра”. На крају, успео је да га купи за око триста евра. „Нисам лоше прошао”, задовољан је.

Овакве лицитације организују се периодично, након завршетка прекршајног поступка за робу коју су запленили цариници. Путем огласа у медијима, прво се обавесте заинтересовани, који на дан надметања могу да погледају робу и уплате депозит у износу једне трећине почетне цене. Ако не успеју да купе оно за шта су заинтересовани, депозит добијају назад.

„Звезда” јучерашње лицитације био је БМВ 530Д караван, украден 2006. у Бреши (Италија), возило за којим је трагао и Интерпол. Продат је за 327.000 динара (око 1.700 евра). Седморица учесника лицитације, од педесетак колико их је било пријављено, надметали су се за овај аутомобил. БМВ је имао почетну цену од 280.000 динара, а купио га је извесни Мартиновић из Земуна. Битно је нагласити да овај аутомобил није могуће регистровати, а сви учесници лицитације потписали су документ да су обавештени о томе.

„Мартиновић, први пут. Мартиновић, други пут. Продато”, објавио је Божидар Ђурић, царински службеник који већ двадесет година води ове лицитације. „Некада смо имали и по 700 пријава, а сада само педесетак”, каже он. На нашу констатацију да је у народу уврежено мишљење да су овакви догађаји намештени, Ђурић одговара да ко верује у то – нека верује, а он тврди да у Београду нису намештени.

На јучерашњој лицитацији продавало се 14 возила заплењених у царинским прекршајима. „Мерцедес спринтер” (1999. годиште) продат је за 201.000 динара. Један „рено” отишао је у руке новог власника за 92.000, док је комби са почетном ценом од 30.000 на крају продат за 61.000 динара. За овај комби борила су се двојица лицитатора, док су их остали бодрили и добацивали коментаре попут: „Дај више, што си таква стипса.”

На лицитацији је највише купио извесни господин из Шапца који у овом граду има ауто-отпад. Овај стари знанац међу лицитаторима купио је неколико аутомобила и један комби, који је заплењен јер су у њему шверцери превозили нафту. На крају је купио и хаварисани „рено клио”, и то за пет хиљада динара. Овај аутомобил потпуно је уништен, очигледно у тешком судару.

„Пусти и нас да нешто узмемо”, добацио му је један од присутних када је овај Шапчанин купио већ пети аутомобил заредом. Жељко Поповић, управник царинарнице Београд, каже да се сав новац од лицитација уплаћује у буџет Србије.

„Управа царина је за последње три године у државни буџет уплатила више од два и по милиона евра остварених продајом робе на лицитацијама. Планирамо и увођење модернијег система, односно софтвера, којим би могло да се лицитира преко интернета. То би донело већи прилив новца у буџет, јер би већи број људи учествовао и утицао на подизање цене, а да притом могу да учествују у лицитацији и од куће”, објашњава Поповић.

Осим аутомобила, јуче је у понуди била и друга роба. Занимљив је пакет који се састојао од бас гитаре, неколико пари добрих копија „реј бан” наочара, сатова и звучника. Почетна цена свега овога била је 56.000 динара, али није било заинтересованих. Био је изложен и пар фелни за „олдтајмер”, али и оне су остале у царинском магацину.

За време јучерашње лицитације била су присутна и двојица наоружаних полицајца – за сваки случај. Кажу да атмосфера на овим догађајима зна да буде жустра, ако је у понуди атрактивна и вредна роба. Јуче је било мало мирније, јер, како су нам објаснили, чим је ту неки „странац” (у овом случају новинар), они се мало упристоје.

Људи који се појављују на овим скуповима углавном су власници ауто-отпада или мајстори из аутомеханичарских радионица. Међу њима је била и једна жена. Она каже да није дискриминисана у овом друштву и да се већ годинама бави куповином половних аутомобила. Стиче се утисак да се цела ова екипа добро познаје. Новајлија лицитатор тешко би се изборио са њима, а још теже би успео први пут да купи нешто од робе. Макар то била само и шасија аутомобила.


Коментари6
43a4c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksa Petrović
Ако добро прочитах неки БМВ је продат за 327.000 динара, па у загради каже да је то око 1.700 евра. Где нађоше тај курс евра? Јер 1.700 x 118 износи око 200.000 динара!
Dragoslav Stanisavljević
Nije namešteno, obaveste se zainteresovani, .... Broj istih licitatora, početne i prodajne cene, novajlija teško da može nešto da kupi, govori zašto u narodu uvreženo mišljenje da namešteno. Da je kako treba, više bi se nivca slilo u državnu kasu, veća korist za građane, a ovako, velika vajda za nekoliko pojedinaca.
Dusan
Nerazumem kako drzava moze da prodaje ukradena auta pa nije to njihova dedovina . Ukradeni auti moraju da se vrate vlasniku a pocinilac kazni ?? A sta se ovde desava drzava Srbija otima od lopova ukraden auto a zatim se sama postavlja na mesto lopova i isti auto prodaje trecim licima i uzima profit . Neznam po kojem to zakonu oni imaju pravo da tako rade ,ovo treba pod hitno proslediti EU sta radi drzava Srbija !!!!! Ovo je nevidjen kriminal !!!!!
pantelija
Neki automobili se ne vraćaju.jer je.osiguranje.isplatilo.štetu a vratiti u inostranstvo automobil star 12 godina osiguranju se nekad ne.isplati jer ih to više košta nego što vredi taj auto, naročito ako je na njemu nešto neispravno. Tamo bi.jedino mogao na otpad pa i ne traze povracaj nego samo zabeleze da je.pronadjen
Препоручујем 35
Igor
To je pljacka drzave i carine , prodaju ti auto , a onda ti na granici ili nekoj kontroli oduzmu auto.
Pero
Drzava ti proda auto koji je kraden preko ali je u postupku ustanovljeno da je vlasnik obestecen od strane osiguranja a osiguranje nezainteresovano jer je vrednost auta daleko manja od transporta istog nazad pa tako dobijes priliku daga kupis za delove ili eventualno za voznju po Srbiji jer medjunarodna potraga ostaje aktivnanali na kraju krajeva te niko ne tera da ga kupis za 5 puta manju cenu. Ako ti treba auto za inostranstvo kupi ga po trzisnoj ceni a ne da caris na carini
Препоручујем 58

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља