среда, 18.07.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:05

Протест за опстанак Главне железничке станице у центру

Аутор: А.К.петак, 16.03.2018. у 23:15
Чланови Удружења љубитеља железнице (Фото Ж. Јовановић)

Под слоганом „Железничка ван центра земља трећег света”, испред улаза у Главну железничку станицу, на Савском тргу, окупили су се чланови Удружења љубитеља железнице. Предводио их је Карло Полак, инжењер саобраћаја.

Он је истакао да су на овај протест изашли са захтевом да се сачувају и технички унапреде једина железничка и аутобуска станица у историјском, туристичком, културном, образовном и административном центру престонице. Под тим се, како је објаснио, подразумевају железничка и аутобуска станица уз Савски трг.

У односу на њих лоцирана је већина министарстава, управа Поште и железнице, већина образовних установа, музеја, хотела, амбасада, односно свега онога што Београд чини метрополом, а од чега су реjонске станице „Прокоп” и „Блок 42” предалеко.

– Ми знамо да нашим окупљањем не можемо променити већ донету одлуку надлежних да се Главна железничка станица измести са ове на другу адресу, али желимо да својим гласом укажемо да то није исправан потез – поручили су окупљени.


Коментари15
0cae6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Туга за станицом
Предлажем организаторима да боље промовишу протест и омасове га, верујем да би много више људи дошло. А можда би се онда нешто и могло променити. Нећу на Прокоп!
М. Јеличић
Прошлост Београда је тесно везана за навалу великих вода Саве и Дунава, односно за његов положај. Такво богатство и зато сјајну будућност има мало који град у Европи. Али њихово присуство се слабо осећа у свакодневном животу. Нико неће рушити станицу, али уклањањем пруга око целог Старог Београда он ће најзад сићи до спасоносних вода Саве и Дунава. Страшно је да Ст. Београд деценијама нема лако доступне обале. Просецањем двоколосечне пруге (и Бул. војводе Бојовића) кроз бедеме начињена је огромна штета Београд. тврђави. И то је учињено у граду који почива на Београдској греди, по чијем се слемену протежу улице Кнеза Михајла, Теразије, Краља Милана и Св. Саве, која је захвална за прокопавање железничких и ауто путева. Уклањањем пруге и прокопавањем тунела Карађорђева - Душанова, Тврђава и њен парк би се ослободили процесије тешких камиона и гвоздене ограде поред река. Небојшина кула би се например тако ослободила челичног загрљаја пруга и поменутог булевара, а парк би најзад добио мир.
Препоручујем 1
Сараџогла
Ја сам једини који месецима протествује што арапи би историјску београдску железничку станицу претворили у коцкарницу?Све евро железничке станице су у нивоу околине и покривене су куполом колосеци.ПРОКОП је ужас где ни сам не знаш како доле да сиђеш а ни да изађеш.ГОДИНАМА ЈЕ СТАЈАЛА ЗАПУШТЕНА ГРАЂЕВИНА ЈЕР СЕ КРИЈЕ ДА ЈЕ НА КЛИЗИШТУ?Нон стоп мора да светли вештачко светло а како је тунелског типа влада УЖАСНА ПРОМАЈА!Нигде покретних степеница а одлаз и долаз је испод сваке критике!
Сале Земунац
Главна железничка станица треба да остане као музеј, јер осим зграде и перона има доста тога што је непотребно када се данас погледа са ''Газеле'' и што много наружује цео тај крај. Велики број непотребних колосека на којима су напуштени вагони. Доста осталих помоћних зграда и зградица које су некад имале функцију, али модернизацијом железнице зврје празне. На крају све то представља један велики отпад на отвореном. Нимало лепо када се долази возом у Београд. И да питам само оне који пореде Београд са осталим градовима, да ли и у тим градовима постоје рампе и железнички прелази у истом том центру где се налази и станица? Колико сам само пута чекао на рампи када сем желео да уђем колима у простор сајмишта.
dr Slobodan Devic
@ ДрИвана НиколићМишковић - E pa vidite, bas u tome i jeste problem sto neki hoce da porede Beograd sa Firencom, a to malo nece moci - iz razno raznih razloga. Ja bih voleo da Beograd godisnje napravi od turizma para koliko Firenca, ali ne lipsi magarce do zelene trave. Inace, arhitektura glavne zeleznicke stanice u Firenci je modernisticka, i tesko da moze da se meri sa nasom - arhitektonski. Iako je prvobitna zgrada napravljena 1848 (samo 36 godina pre nase) godine 1934-te je dobila danasnji izgled, za mene, ni malo lep. Iako je tacno da u nju dolaze brzi italijanski vozovi (eto, ja na primer preferiram "italo") ona opsluzuje i lokalne vozove. Daleko je Srbija od brzih vozova, tako da treba biti realan, a ne mastati o Firenci u Beogradu ...
Препоручујем 9
ДрИвана НиколићМишковић
Причате којешта: у Центру центра града ФИРЕНЦЕ ( Италија) стара железничка станица остала је као таква али ту стижу само НАЈБРЖИ ВОЗОВИ који доводе туристе и то углавном оне са дубљим џепом јер ти најбржи возови тзв.”RAPIDO TRENI“ и јесу најскупљи. Е сад, један ренесансни град као пто је ФИРЕНЦА МОЖЕ ДА ЗАДРЖИ ЖЕЛ.СТАНИЦУ у своме Центру а наш Београд кога су стално рушили деценијама- “НЕ МОЖЕ” да задржи у истој функцији ни место нити стару зграду која је толико деценија служила својим путујућим грађанима..... ДА НИЈЕ ТРАГИЧНО БИЛО БИ ЗА ГРОХОТАН СМЕХ! У лице генијално креативним који баш воле Београд.
Препоручујем 20
Прикажи још одговора
dr Slobodan Devic
Citam komentare pa se pitam po kojim to svetskim metropokama su putovali komentatori? Koja je to glavna zeleznicka stanica u Parizu, na primer? Ima ih 5, i ni jedna nije u geometrijskom centru Pariza (Ile de la Cite, ili ti iz Asteriksa dobro poznato ostrvce Lutecija). Sta je sa Becom? Postoje tri velike zeleznicke stanice (glavna, zapadna, i Meidling) i ni jedna nije na Karlovom trgu, koji se smatra centom Beca. Milano - da nije mozda glavna stajga preko puta Duomo di Milano? I da se razumemo, ne branim ja ovu vlast (kao ni jednu drugu), ali, koristeci nepostojece argumente, ne moze se nista postici. Glavni problem stanice Prokop je u tome sto do nje ne postoje dobre saobracajne veze (pre svega metro) a ne njena lokacija, koja je ne samo dobra, nego odlicna - ali, avaj. Zgradu stare zeleznicke stanice treba sacuvati kao spomenik, ali zeleznicki saobracaj OBAVEZNO izmestit iz centra grada, ili ga ukopati pod zemlju, kao u nekim svetskim metropolama (Bolonja) ...
Nenad RAVIC
Doktore Stevicu, ja putujem zeleznicom i mogu reci da je iz prakticnih razloga bolje imati je u centru nego na periferiji.U Britaniji u Birmigamu , Noricu i Bristolu su u samom centru i niko nema primedbe i jos je bolje kada je i autobuska pored. Sad svako ima razlicit ukus
Препоручујем 6
dr Slobodan Devic
@ cika mile - ja cika Mile ne skrecem diskusiju. Procitali ste samo prvi deo mog komentara, a drugi Vam se ne dopada, sta li? Ja se absolutno slazem da pristup Prokopu, kao i sama stanica ne odgovaraju ni poljskom klozetu, a kamoli glavnoj zeleznickoj stanici. Ono sto mi smeta je to sto neki hoce da porede sadasnju glavnu zeleznicku stanicu u Beogradu sa stanicama po svetu. E pa za te svetske stanice nasa trenutno glavna isto tako nije ni klozet. Sto se pak koncepta zeleznickih stanica po svetu tice, i moja baba zna da su prolazne stanice daleko bolje od onih tipa slepog koloseka. Na primer, stanica u Zenevi je jedna od prvih u Evropi koja je napravljena na principu protutnjavajuce stanice. Pa nisu valjda Svajcarci budale? A to kad cemo imati metro i kada ce Prokop postati smislena zeleznicka stanica, to je drugi padez ...
Препоручујем 11
Прикажи још одговора
Zorica
Od nečeg normalnog, lepog i starog napraviće cirkus. U svim velikim gradovima su železničke stanice u centru, niko ih ne uklanja i uništava, nego ih čuva, renovira i uklapa u savremene tokove. Prokop je započet kao dobra ideja, ali sedamdesetih godina prošlog veka. Sada je sklepan i treba da glumi železničku stanicu. Bahatost vladajuće garniture će ostaviti dalekosežne posledice, a ovako prezaduženi, teško da ćemo sve te greške ikada moći da se ispravimo. Mi, obični građani i građanke smo u svemu ovome, očigledno, nemoćni, a sve svoje obaveze redovno izmirujemo, a vlast naše pare troši nenamenski i kako im se ćefne.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља