среда, 25.04.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:29

Ако ауто нема ТХ регистарску ознаку, то није такси

Када уђу у возило, путници би требало да, после утврђивања трасе, провере да ли су таксиметар, ценовник и такси дозвола возача видно истакнути и да ли на таксиметру пише „старт”. - После укључивања таксиметра, он треба да покаже износ од 170 динара, који важи за све три тарифе
Аутор: Дејан Алексићсубота, 17.03.2018. у 19:15
(Фото Д. Јевремовић)

Касните на посао, у великој сте журби. У брзини заустављате такси како бисте што пре стигли од Правног факултета до Бајлонијеве пијаце. На одредишту, „таксиста” уместо рачуна од неколико стотина динара испоставља цех од 2.000. У шоку сте, али немате куд. Плаћате и излазите из возила не знајући шта вас је снашло. 

Одговор је – није такси свако возило које на крову има такси ознаку. Како преваре возача који се представљају као легални таксисти нису реткост у двомилионској метрополи, Секретаријат за инспекцијске послове потрудио се да суграђанима који користе ову врсту превоза открије „цаке” на основу којих могу да утврде да ли је реч о легалном таксију или о дивљем.

– Ако се такси услуга наручује телефоном или СМС-ом, треба позвати једно од регистрованих такси удружења. Уколико се непосредно зауставља такси возило или вожња започиње са такси стајалишта, потребно је уверити се да ли возило има регистарску ознаку „BG ... TX” и кровну ознаку познатог такси удружења, која мора бити неоштећена и обострано јасно видљива, са читким словима и бројевима – сугеришу из секретаријата. 

И када уђу у такси, путници би требало да буду у приправности. Како саветују у секретаријату, после утврђивања трасе, путници би ваљало да провере да ли су таксиметар, ценовник и такси дозвола возача видно истакнути, да ли на таксиметру пише „старт”.

– После укључивања таксиметра, он треба да покаже износ од 170 динара, који важи за све три тарифе. Таксиметар мора да ради уједначено, са равномерним пребацивањем са претходног на следећи износ. Свако убрзавање рада таксиметра указује на намеру возача да више наплати такси превоз. У том случају треба моментално указати на уочену неправилност. Препорука је и да се обавезно узме рачун који треба да је јасно исписан и оверен печатом такси превозника – додају у секретаријату.

Надлежни сугеришу да се не препоручује вожња ако такси возач нуди нагодбу о цени без укључивања таксиметра. За кориснике такси услуга са аеродрома, наводе из секретаријата, возач самостално утврђује трасу превоза и нема обавезу укључивања таксиметра јер услугу наплаћује према потврди о фиксној цени такси превоза, која се претходно добија на такси пулту на аеродрому. 

Небаждарен таксиметар међу најчешћим прекршајима

У току надзора над такси превозом, инспектори друмског саобраћаја Секретаријата за инспекцијске послове најчешће затичу прекршаје као што су небаждарен таксиметар, истекла потврда о погодности и класификацији такси возила, коришћење такси возила без ТХ регистарских ознака, као и прекршаје пружања такси услуга на територији Београда таксиста са такси дозволама које су издале друге локалне самоуправе. То су најчешће Апатин и Алибунар, указују у Секретаријату за инспекцијске послове.

Цене вожње

Тарифа 1 – цена вожње по километру је 65 динара радним данима од 6 до 22 часа

Тарифа 2 – цена вожње по километру је 85 динара од 22 до 6 часова и у дане државних празника и недељом

Тарифа 3 – цена вожње по километру је 130 динара и примењује се ван обележених тачака градског подручја.
Цена пртљага путника урачуната је у цену такси превоза. 

 


Коментари5
bf837
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dane
Zamislite evropski grad u kome se osecate tako sigurno kada narucite taxi, da morate da mu proverite registarsku tablicu, krovnu oznaku, zatim da li su dozvola, taksimetar i cenovnik istaknuti, te da li taksimetar ubrzava tokom voznje.
Dragan Jaćimović
Zar nije najprostije rešenje da sva taxi vozila budu ofarbana u istu boju? I nema problema...
Maja
Da, sve to mi vec i znamo. I naravno da proveravamo. Ali ima ih toliko, da stvarno treba nesto da se uradi. A ne mi da stalno proveravamo. I nije samo to . Voze nas u raznim krntijama gde kada udjes smrdi ( zajedno sa vozacima) koji su obicno jako nepristojni i nekulturni, u dosta slucajeva jako neprijatni. Pored toga izuzetno nehigijenski i jako prljavi ( cast izuzetcima ). Visi im po dvadeset krstova, ikone, novine razbacane, lekovi, recepti od apoteke i ostale neverovatne stvari. Toliko od mene.
vik
joooooj...ima i za to resenje(bez drzave), a zove se UBER...vozim u Torontu i putnici nemaju problem sa cenom-zna se unapred, ali korporacija kao korporacija ustine nas vozace za cenu...tvrdim da je cena voznje jeftinija nego u BGD-u +ako niste zadovoljni kao korisnik to podelite kroz aplikaciju i ....sve je kao FB+GPS aplikacija transparentna+placa se porez+PDV-
Бранислав Станојловић
Није чудо што је УБЕР јефтин. Штеде и на платама. Једно њихово возило БЕЗ ВОЗАЧА јуче уби жену!
Препоручујем 1

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља