четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53
МОСТ НА АДИ

Припремни радови за постављање трамвајских шина

Први трамваји преко најпрепознатљивијег београдског моста требало би да прођу у касно пролеће 2019, после чега креће измештање старог и почетак градње новог савског моста
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 18.03.2018. у 14:59
(Фото Драгослав Жарковић)

Шест година откако је свечано отворен Мост на Ади, на њему су коначно почели припремни радови после којих ће ова саобраћајница преко Саве моћи да добије и епитет трамвајске и то највероватније у мају 2019. Код најпрепознатљивијег престоничког моста тренутно се организује градилиште, доноси се градилишна инфраструктура и обележава терен.

Када се радови захуктају конзорцијум који предводи „Енергопројект”, а који је почетком године победио на тендеру за овај посао, имаће задатак да постави трамвајску пругу дугу око 2.700 метара преко Моста на Ади и северних и јужних петљи. То све мораће да се уклопи у постојећу пругу, као и да реконструише постојеће мостове преко Топчидерске реке и железничке пруге.

Почетак нове трамвајске деонице биће у зони прикључка на постојећу пругу у Улици Ђорђа Станојевића у Новом Београду. Пруга ће ићи преко насипа и постојећом северном прилазном конструкцијом излазиће на Мост на Ади. Настављаће изграђеним коридором по средини моста, између два смера друмске саобраћајнице.

На чукаричкој страни пруга ће се протезати преко изграђених јужних прилазних конструкција моста, онда до раскрснице са постојећом пругом и завршаваће се у зони раздвајања пруга за Баново брдо и Раковицу, подсећају у Дирекцији за грађевинско земљиште.

На том месту биће уведене нове везе, којима ће се омогућити да трамваји са Новог Београда и Бановог брда иду директно ка Раковици и центру града. Ширина колосека биће 1.000 милиметара.

На новој пружној деоници предвиђена су и два стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка” одмах после главног распона Моста на Ади, на десној обали Саве.

– Оба стајалишта су изграђена, њихова дужина је око 75 метара, а пројектом је предвиђено њихово опремање надстрешницама и осталим мобилијаром – указују у Дирекцији.

Предвиђен је и систем пешачких стаза у облику слова „Н” којим ће се стајалиште „Блок 42” повезати са железничком станицом „Нови Београд”, стајалиштима јавног превоза, отвореним тржним центром, а и са планираном аутобуском станицом.

У плану је и уградња два типска лифта капацитета 1.600 килограма, односно за 21 особу, прилагођена за превоз особа са инвалидитетом. Конзорцијум има задатак да сав посао заврши за 14 месеци. У току радова, како су истакли надлежни, остали саобраћај на мосту ће се одвијати нормално.

Када радови буду окончани, Раковица и Баново брдо биће шински повезани са Новим Београдом, па ће путовање из тих делова Београда на другу страну Саве трајати десетак минута.

После завршетка овог посла одмах ће кренути изградња новог савског моста на месту садашњег Старог савског. До краја године требало би да буде завршен пројекат новог савског моста, а почетком следеће требало би да уследи и расписивање тендера. Стари мост ће, што је од прошле године и познато, бити репариран и премештен на другу локацију, али је новина да ће о томе одлучити струка, а не грађани.

Претходних месеци градски челници су у више наврата истицали како о будућој локацији Старог савског грађани увелико гласају и да ће они одлучити где ће бити премештен, али градски менаџер Горан Весић је обзнанио да ће у доношењу одлуке учествовати и стручњаци. Две локације које се најчешће помињу као нова адреса су – веза са Лидом, али и веза Новог Београда са Адом Циганлијом.

Први тендер пропао 2017. године

Понуде на тендеру за избор извођача за постављање шина на Мосту на Ади отворене су крајем јануара. Победила је група понуђача чији је водећи члан „Енергопројект – нискоградња” са износом од 1.978.797.028 динара и роком за извођење радова од 420 дана од увођења у посао.

У оквиру овог конзорцијума је и француски „Колас рејл”. Уговор је изабраном понуђачу додељен крајем фебруара. На тендеру су, иначе, учествовали и конзорцијум који је предводио аустријски „Штрабаг”, али и шпанско-српски конзорцијум „Кикаса” и „Баувесен”.

Први тендер за постављање шина на Мосту на Ади расписан је крајем 2016. На њега су се јавили и тада „Колас рејл”, „Штрабаг”, као и „Зуе” из Пољске, али је пропао 2017. због тога што ниједан од њих није испунио све услове. Нови тендер, овај на коме је и изабран извођач, расписан је почетком децембра.

 

 


Коментари2
24274
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Peking-Beograd
Победила је група понуђача чији је водећи члан „Енергопројект – нискоградња” са износом од 1.978.797.028 динара и роком за извођење радова од 420 дана од увођења у посао. Cena me oduševila preciznošcu. A za 420 dana Kinezi bi postavili šine od Pekinga do Beograda.
vojislav
Svaka cast Kinezim na svemu ,ali ni oni nisu svemoguci.Na koridoru 11 trebalo je da zavrse radove do decembra Obrenovac - Ljig, a radovi jos nisu gorovi i ako je bila blaga zima.Svi naidju na losu projektnu dokumentaciju!
Препоручујем 14

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља