недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:47

Модернизација „мигова 29” добијених од Русије

На авионима раде домаћи стручњаци, под надзором руских колега. – „Ласте” коначно и формално уведене у Војску Србије
Аутор: Милан Галовићпонедељак, 19.03.2018. у 18:55
(Фото Танјуг)

„Мигови 29” које је Русија поклонила Србији биће оперативни до краја године, изјавио је министар одбране Александар Вулин приликом обиласка радова на модернизацији ових авиона који се изводе на војном аеродрому у Батајници. Србија ће тада имати ескадрилу од десет авиона овог типа, чиме ће, по мишљењу Вулина, имати најреспектабилније војно ваздухопловство у региону.

Вулин потврдио долазак два руска „антонова” у Србију
Два транспортна авиона Ан-26 долазе у Србију у оквиру пакета војно- техничког споразума шефова држава Руске Федерације и Републике Србије, потврдио је јуче министар одбране Александар Вулин. Он је за „Спутњик” потврдио вест коју је овај медиј раније објавио, о доласку руских транспортера у оквиру „руског пакета”, у коме су поред ремонтованих „мигова” и тенкови Т-72 и оклопна возила БРДМ-2М али и два транспортна авиона средње носивости Ан-26.
„Све што је договорено између два врховна команданта испоштовано је у дан и веома сам задовољан због тога, тако ће бити и са овим делом споразума и бићете веома брзо обавештени. Посебно ме радује пријем шест нових ваздухоплова типа ’ласта’ у наоружање наше војске. Реч је о школским авионима који су продукт наше памети од пројектовања до израде”, рекао је министар Вулин.

Посета министра одбране ваздухопловцима, у пратњи начелника Генералштаба генерала Љубише Диковића, била је прилика и да новинари први пут, не рачунајући приказ Војске Србије изведен јесенас поводом Дана ослобођења Београда у Другом светском рату, управо на овом аеродрому, изблиза разгледају „мигове 29” које је Војска Србије преузела директно од Ваздушно-космичких снага Руске Федерације.

Ови ловци налазе се у хангару, делимично расклопљени и са њих је скинут део опреме. Модернизацију обављају домаћи стручњаци, али под надзором руских колега. Русија је Србији поклонила шест „мигова 29”, у хангару се налази пет авиона овог типа, а шести је одмах по испоруци враћен у Русију на ремонт. Тај необичан потез био је неопходан због сложених руских административних процедура.

У другом хангару, у близини, налазе се два „мига 29” Војске Србије, на којима се такође ради, набављена још у време ЈНА. После агресије НАТО-а преостало је пет авиона овог типа, при чему је један накнадно изгубљен у удесу.

– Све се одвија како је договорено, у складу са војно-техничким споразумом врховног команданта ВС Александра Вучића и врховног команданта Оружаних снага Руске Федерације Владимира Путина – истакао је Вулин, нагласивши да ће „мигови 29” после модернизације припадати „четвртој плус” генерацији војних авиона.

Вулин је рекао да ће пет пилота отићи у Русију на обуку за управљање модернизованим „миговима 29”. На новинарско питање да ли се софистицирани делови опреме модернизују у Русији, он је одговорио да се све одвија у складу са споразумом. Вулин није, ни потврдно ни одрично, одговорио ни на новинарско питање да ли ће ВС од Русије добити и два транспортна авиона „антонов” АН-26, чиме би практично, после ловачке, руском донацијом била спасена и транспортна авијација.

Вулин је обишао и хангар у којем се налазе клипни („елисни”) школски авиони „ласта”, домаће производње. Наиме, ови авиони су коначно, након процедура које су се одужиле годинама, и формално уведени у употребу у Војсци Србије, и то шест авиона сада, а преосталих осам ће до краја године бити у саставу 252. школско-тренажне ескадриле на аеродрому у Батајници.


Коментари12
cd46e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Немања О.
Не треба нам овјашњење модернизације. Желимо свих десет авиона у ваздуху изнад Србије и фотографије и видео снимке 360 степени! Ово личи на рекла казала.
Игор Г.
Сем на ружичастој ТВ још никоме није успело да направити од бабе девојку. Годиште је годиште можете их шминкати до прекосутра. За 180-200 милиона еура могло се купити барем четири нова МиГ-а. Што је једино прихватљиво. Све остало служи за замлаћивање шесте Боршч колоне.
Игор Г.
"dragan" Mnogo toga još uvek ostaje nepoznanica jer, na primer, ne znamo tačno kada će poleteti prvi avion koji je dobijen iz Rusije niti kada će svih 6 biti zvanično predato RV i PVO. Resursi na tri starija primerka koji su remontovani 2008. ističu za nekoliko meseci (moguće je da četvrti avion koji je remontovan 2011. ne mora sledeće godine na remont) pa tako ne znamo da li se može desiti da u jednom trenutku u prvoj polovini 2018. RV i PVO ostane na samo jednom aktivnom MiG-u 29 ili da ne bude nijedan operativan što se iz raznoraznih razloga u prošlosti već dešavalo. To o čemu vi pišete nigde nije zvanično objavljeno. Novo je Novo.
Препоручујем 9
dragan
Koliko se ja secam u paket od tih 180 miliona ulazi i obuka pilota,obuka ljudi za odrzavanje, rezervni delovi za desetak godina, modernizacija...i to za svih 10 aviona. Naspram 4 nova miga 35, ali uz poprilican dodatni trosak za sve ovo izaslo bi na kraju mnogo vise
Препоручујем 7
Beki
Svi ste vi tehnnicari i piloti pa znate sve ...Molim vas idite na Batajnicu prosetaj te Aerodromom sve ce vam biti jasno ...Ako vam nije jasna situacija na ulici i oko sebe ... I bacite oko na nebo i oslusnite dali se leti...ja iz licnog iskustva tacno znam da se ne leti i da nema aviona koji su spremni za bilo sta...a i pitaj te iz Nove Pazove ljude sta im leti iznad glava i koliko naspram pre...
rusko zikic
Ne tako davno procitao sam u ruskoj stampi, pismo jednog mornara sa broda Donald Kuk, koji je imao "susret"sa ruskim avionom u akvatoriji Crnog Mora. Pismo je toliko objektivno da sam resio da uradim prevod,nadajuci se da ce biti objavljeno.Taj mladi covek je iz duse pisao svojoj devojci,ne razmisljajuci o posledicama .Pismo su prvo objavile americke novine,a Rusi uradii prevod.
Nikola Nesic
Mi srbi smo uvek bili pomalo aljkavi, i dosta komotni. Nikada kod nas nisu postojali jasni okviri za ono šta radimo. Pa čak ni valjani nazivi za ono šta objašnjavamo. Tako i ova priča sa avionima, poklon od 180 MEUR, remont koji traje, poleteće ali se ne zna kada itd itd. Inače se sve odvija prema planu u dan!? Ili nas naši političari loše informišu, ili su oni predmet loših dogovora. Ali pre svega terminologija i upotrebna vrednost su svuda valjda iste. Poklon je kad nešto dobijete, i više ne plaćate dodatno. Ovo je moglo da se nazove i aranžman ili nekako drugačije. Avioni služe za letenje, ovi ruski izgleda za remontovanje. FNRJ je posle rata u aranžmanu sa SAD dobijao vojnu pomoć. Preko 120 Sabre F 86 korišćenih i remontovanih, potom isporučenih i to ne tako starih aparata, manje od 10 godina. Ko ne veruje neka ode u Muzej avijacije na Surčinu da ih vidi. Ovaj poklon od braće u poređenju sa aranžmanom iz 50' liči na kupovinu cigle, možda jedina prednost što još i ne leti.
Мирослав Јовановић
Кад би потписали са Русима одбрамбени савез, гледали би и они нас озбиљније. Овако, док нам НАТО вршља по земљи, добро да су нам ишта дали и хвала им ...
Препоручујем 17

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља