недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:00
ПОТПИСАН УГОВОР О КОЦЕСИЈИ АЕРОДРОМА

Бонжур „Никола Тесла“

Уговор за концесионо управљање београдским аеродромом потписан је јуче са француским „Венси ерпортсом”, али се преузимање не очекује пре септембра, када ће бити уплаћен 501 милион евра
Аутор: Маријана Авакумовићчетвртак, 22.03.2018. у 22:00
(Фото Танјуг)

Уговор о концесији за београдски аеродром „Никола Тесла” потписан је јуче у Палати „Србија” са победником на тендеру – „Венси ерпортсом”. Потписе на овај документ, којим се београдска ваздушна лука даје на управљање реномираној француској компанији, која ће уложити 1,46 милијарди евра у наредних 25 година, ставили су Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Саша Влаисављевић, директор аеродрома и Николас Нотбар, председник „Венси ерпортса”.

Нотбар је рекао да је Аеродром „Никола Тесла” изузетно добро позициониран и да им је жеља да тај аеродром постане чвориште и центар у региону југоисточне Европе. Циљ им је и да „Ер Србија” уведе додатне линије.

– Београд ће бити наш водећи аеродром у овом делу света. Увешћемо линије за Лисабон и Чиле. Радићемо на успостављању нових веза између Београда и других дестинација и на тај начин стварати нова радна места – додао је он.

Обећао је и да ће „Венси” показати социјалну одговорност и имати академију за обуку особља и развијати предузетнички дух.

– Сигурни смо да је Аеродром „Никола Тесла” од стратешког значаја за вашу земљу. Не бисмо били овде да нисмо веровали у снажне потенцијале аеродрома. Верујемо у велики потенцијал Београда као туристичке дестинације – рекао је Нотбар.

Премијерка Ана Брнабић очекује да ће Аеродром „Никола Тесла”, који сада има 5,3 милиона путника, са „Венсијем” достићи бројку од око 15 милиона путника годишње.

Она је рекла да је на крају прошле године биланс директних страних инвестиција био 2,6 милијарди евра. – Привлачење нових инвестиција и јачање домаће привреде остаје наш фокус – рекла је Брнабићева.

Премијерка Ана Брнабић очекује да ће аеродром, који сада има 5,3 милиона путника, са „Венсијем” достићи бројку од око 15 милиона путника годишње

Подсетила је и да Светска банка и Светски економски форум својим оценама и похвалама доприносе томе да је све више инвеститора који долазе у Србију. Одличан показатељ да смо на добром путу јесу озбиљне понуде које су за концесију стигле од најпознатијих светских фирми. Уверена је да су међу основним разлозима што је тако велика фирма из Француске, са 35 аеродрома и 275 милиона путника годишње, дошла у Србију успешно спроведен аранжман са ММФ-ом и свеобухватне реформе.

Премијерка је нагласила да је прошле године остварен девизни прилив од туризма у висини од 1,1 милијарду евра, а да ће, захваљујући и овој концесији, бити све већи, а туризам све значајнија грана привреде.

Како је објаснила, када Аеродром „Никола Тесла” буде почео да ради у пуном капацитету, потенцијал у туризму биће огроман, и утицаће додатно на раст економије, БДП-а, као и на додатно смањење незапослености, на мање од 10 одсто.

– Француска је једна од оних земаља са којима Србија има блиско пријатељство. На основу тога овде постоји огроман потенцијал за даљу економску сарадњу – рекла је Брнабићева и најавила да ће министар спољних послова Француске ускоро посетити Србију, а да би до краја године у званичну посету требало да дође и председник Макрон.

И ресорна министарка Зорана Михајловић истакла је да је ово „корак више” од саме концесије, јер је то нови ветар у леђа пријатељству Србије и Француске, које датира од времена када се краљ Урош оженио Јеленом Анжујском, поменувши све оне који су били уз српски народ од Виктора Игоа, Франшеа Депереа, Жака Ширака…

– Сваки пут када је Француска била уз Србију, Србији је било добро – рекла је Михајловићева и додала да је то наставак посла привлачења инвестиција, који је, према њеним речима, започео председник Србије Александар Вучић.

Долазак „Венсија”, према речима амбасадора Француске у Србији Фредерика Мондолонија, подстаћи ће и друге француске компаније да улажу у Србију. Он је казао да у Србији послује 100 француских компанија, које запошљавају 10.000 људи.

Почетак рада „Венси ерпортса” као аеродромског оператера не очекује се пре септембра, и тада ће овај уговор бити доступан јавности. У септембру ће бити уплаћена и једнократна концесиона накнада, која износи 501 милион евра. Исплата ће се вршити кроз дивиденду, и то Републици Србији 417 милиона евра и малим акционарима 84 милиона евра. Годишња такса на концесију биће између 4,4 милиона и 15,1 милион евра. То обухвата финансирање, управљање, одржавање, проширење и надоградњу постојећег аеродромског терминала и полетно-слетне стазе. Очекује се и развој простора терминала, подизање броја гејтова и додатни развој карго саобраћаја.Антрфиле

На 35 аеродрома

Глобални оператер „Венси ерпортс” развија, финансира, гради и послује на 35 аеродрома, на три континента, у седам земаља – у Француској (12 аеродрома), у Португалији (10), у Јапану (два), у Доминиканској Републици (шест), у Чилеу и Бразилу (по један аеродром) и у Камбоџи (три).

„Венси” је на аеродромима којима управља у 2017. години остварио укупан промет од 157 милиона путника, 1,4 милијарде евра прихода и раст од 12,4 одсто укупног саобраћаја.


Коментари9
bed7c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Лако је давати у концесију, посебно кад зафали пара у каси. Неке рачунице су показивале да се све ово могло постићи и без концесије, јер прича је "актуелних" да аеродром фантастично ради. Шта ли је следеће, само што још мало тако вредног има. Оно што пропада неће ићи у концесију, већ нама на грбачу.
Бане
Аеродром Сурчин се даје у закуп а концесија није српски назив па зато људи и не знају шта концесија значи и мисле да је продаја. Највише медији у Србији когксте кич и помодарства у речнику!
Ivan Tomic
Gospodine Bane, koncesija u ekonomskom smislu nije klasican zakup, cak postoji vrlo jasna razlika izmedju ovih izraza i u engleskom jeziku odakle je izraz potekao. Upotreba domacih reci je u redu, ali ne treba biti ni toliki puritanac i samo insistirati na domacim izrazima kada je jezik ziva stvar koja se vremenom itekako menja. U ovom slucaju mislim da bi veci problem bio da se upotrebi rec zakup...
Препоручујем 1
Јанаћије Танасић
То раде политичари у име државе Србије као већинског власника. Колико новца мисле да задрже а колико да поделе грађанима као малим акционарима. Имајте у виду да ће се узети тих 501 м€ и да наредних 25 година НЕМА дивиденде, узели сте је унапред. Молим неког компетентног да прокоментарише или редакцију да напише посебан чланак о теми расподеле. Хвала.
Branko P
Lako je prodati, ali dali ce se moci ikad otkupiti i po kojoj ceni???.
Meho iz Sjenice
Po tebi, aerodromom su trebali da upravljaju drugovi komunisticki direktori koji su rasturili zemlju i nafatirali se u vrijeme "jednakosti" jer su bili valjda "jednakiji" od drugih. Ili pak mozda novopeceni, "nouveau riche" srpski tajkuni, a bivse komunjare ili kriminalci, koji su stavljeni u poziciju (citaj: omoguceno im je) da otmu drzavno ili ti tzv. drustveno vlasnistvo u svoje dzepove. Koncesija data nekome, za pristojne pare, ko ce imati interes da upravlja profitabilnim preduzecem, i nije losa opcija. Na zapadu je duh kapitalizma odavno razvijen, i ljudi rade stvari iz interesa. Nismo ni mi drugaciji, ali sa tudjom imovinom i bez rizika. Nema nista ko drzavno, samo lopatom, moj Brankisa! Ja licno mislim da Beograd, Vojvodina (Srem) i Srbija samo mogu da budu na dobitku ako su francuski konfesionari pravi poslovni ljudi. Ali, shvatam ja da malo znam, jer sam sam ti jadan iz Sjenice. A kod nas imas malo i ljudi i poslova. Zato, Brankisa, ako ti Beograd ne valja, dodji kod mene.
Препоручујем 6
Ivan Tomic
Opet vrtimo jednu te istu pricu. Kao prvo, u pitanju je koncesija, sto znaci da nista nije prodato vec dato na koriscenje. Kao drugo, sve i da jeste prodato, aerodrom se nalazi na teritroji Republike Srbije i ne moze se tek tako izneti i odneti, tj. on ostaje nas u svakom slucaju. Setite se samo US Steel-a i njihove "kupovine" fabrike koju su nam posle prodali nazad za 1 US dolar. Tacno je da francuzi mogu da upropaste aerodrom ako zele, ali im to nije u interesu jer su dali realan novac za njega i ipak Beograd i Srbija imaju potencijal. Ja se ne bih plasio, mislim da je ovo sjajna vest!
Препоручујем 10
damirko
Ovo je strašno. Prodaja zlatne koke i još treba da slavimo? Nadam se da će ugovor sa svim aneksima biti dostupan javnosti, pa da se vidi šta je stvarno ugovoreno.
Petar Amer
A koji je to ugovor ikada u ovoj zemlji bio dostupan javnosti? Lepo je nadati se ali nasa realnost je drugo.
Препоручујем 76

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља