среда, 21.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 25.03.2018. у 13:01 Дејан Алексић

Контролом покривени сви делови града

План о локацијама на којима ће се проверавати карте у јавном превозу надлежни праве на недељном нивоу. – Тренутно ангажовано око 300 контролора
(Фото Р. Крстинић)

Па је л’ знају за неку другу линију, у ’шеснаестици’ је стално контрола! Шта само нас Земунце контролишу, нек иду и у неки други део града! Стварно, што је много, много је! Имам редовно карту, али ме нервира што је контрола вечито у тролама на Славији!
Субјективни осећаји суграђана су различити, али свима њима је заједнички утисак да се карте у јавном превозу контролишу само у одређеним деловима града.

Ипак, није тако, јер се контролори не крећу насумице по граду, већ искључиво плански. На недељном нивоу надлежни у „Апексу” у сарадњи са Секретаријатом за јавни превоз праве план о локацијама на којима ће се контролисати карте у јавном превозу. Како сазнајемо, оно што се увек гледа јесте да у току недеље контролом буду покривени сви делови града.

Приоритет имају делови престонице у којима је јавни превоз прометан, односно где се укршта више линија градског превоза, као што су на пример Славија, Теразије, Главна железничка станица, Цара Душана у Земуну, Ушће...

Кључно чиме се надлежни воде јесте да свака линија у неком делу града мора да буде исконтролисана. То свакако не значи да контроле нема у деловима града који су покривени са једном до две, три линије или у деловима престонице где су мање прометне окретнице. Ово потврђују и суграђани.

– Станицу „Пут за Кумодрашко гробље” коју је и бог заборавио – контролори нису. Ту стају аутобуси 25, 25П и 39 и она је дубоко у другој зони, близу окретнице аутобуса 25. Али, врло често тамо видим контролоре, што значи да су ушли још на окретници „двадесет петице”. Слично је и на Трошарини на станици где стаје само аутобус 33. И тамо има контролора – указује суграђанка Србијанка Луковић.

Слично говоре и житељи Вождовца.

– Када уђем у аутобус 26 на станици „Драгице Кончар два” који иде ка граду, контрола је већ унутра. Дакле, њих има већ на окретници или на станици „Драгице Кончар” – додаје суграђанка Ивана Павловић.

Један од утисака суграђана који редовно користе превоз је и да, они који су склони шверцовању, могу да одахну суботом и недељом јер тада делује да у градском превозу нема контроле.

Али ни ово није тачно, као ни осећај да контроле нема на свим линијама, „Бус плус” има обавезу и када је реч о минималном броју контролора. Минимум испод кога се не сме ићи радним данима је 200, али број контролора испод ког се не силази радним данима је, како сазнајемо, 210.

Државним празницима, суботом и недељом обавезан минимум је 25 контролора. У „Бус плусу” тренутно је иначе ангажовано око 300 контролора.

У плану озбиљнија борба са шверцерима

Није тајна да су надлежни већ дуже врло незадовољни наплатом карата у јавном превозу. Додатна брига, поготову у последње време, јесте и што су напади на контролоре „Бус плуса” чести и све бруталнији.

Како за наш лист наводе у Секретаријату за јавни превоз, пад прихода од продаје карата, као и све учесталији напади појединаца на контролоре изискују доношење мера и проналажење адекватног решења за овај проблем.

– Месечне субвенције града све су веће, због чега трпе друге инвестиције које су такође веома важне за Београд. Секретаријат зато размишља у више праваца када је реч о овом проблему: о промени и давању већих овлашћења контролорима у складу са постојећим законима Републике Србије, о стимулисању предузећа да својим запосленима купе месечну „Бус плус” карту уместо давања готовине, као и о свеобухватној кампањи на подизању свести грађана да превоз мора да се плати. Последњих година константно радимо на унапређењу јавног превоза, а налажење решења овог горућег проблема биће наш приоритет – тврде у Секретаријату за јавни превоз.

Коментари14
6b6ae
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Radojko
Gradski prevoz treba da, kao služba od opšteg interesa, bude besplatan za korisnike, a da se finansira od reklama na vozilima, stajalištima i LCD-ekranima u vozilima (u tu svrhu mogu da posluže i tzv. "validatori"), uz dosadašnji nivo dotacija iz budžeta grada i uvodjenje takse za ulazak automobilom u centar grada. Tako bi se, uz to, smanjile i saobraćajne gužve u centru grada, pa bi i parkiranje na ulici moglo biti besplatno (ostala bi naplata samo za javne garaže). Rashodi GSP-a bi bili značajno smanjeni, jer bi transfer APEX-u umesto 8,53% od 89 dinara po karti bio 8,53% od 0 dinara po karti, dakle nula. A i grad bi mogao da uštedi jer bi mogao da prepolovi broj komunalnih policajaca, budući da više ne bi bilo potrebe da pomažu kontrolorima APEX-a. I sam APEX bi značajno uštedeo, budući da bi mogao da otpusti sve kontrolore. Višestruka korist. Da ne pominjem političku korist za gradsku vlast.
Ana
Ha, pa trudnicama proveravaju, sa zenama se svadjaju, ali zato krsne momke sa slusalicama u usima zaobilaze kao da ne postoje. Nije fer!
Milan
Ne znam zasto se ljudi svercuju kad je prosecna plata kako kaze njihov Vucic 450 i vec za koji dan i 500 eur. To je 60.000 dinara. Sta je odvojiti par hiljada za prevoz, 20.000 za racune, mozda jos 20.000 za stanarinu ili stambeni kredit. Ostaje celih 5000 za hranu.
ivan cindric
Kontrolori moraju da budu normalni a ne da iritiraju narod za sitnice ako nije produžio kartu za tekući mesec oni odmah reaguju i narod se buni tako i rat sa srednjoškolcima malo osećaja prema toj vrsti putnika a i prema starima.Ko je OK sve je OK a ko nevadpitan tuča je obavezna batine padaju .Gledam svaki dan jer se vozim ima oko kontrolora a ima koji su za batine nismo mi stoka što nemate vi tajne kontrolora da njih kontroliše neko a da ne znaju.
slavko
Sada, kada su prošli izbori, punom parom u zavodjenje reda nad gradjanima. Tako je uvek, dok se ne približe novi izbori.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља