понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

Железницом преко Жежељевог моста почетком априла

У новом мосту, европска комесарка види „снажну симболику“ jeр je „Влада Србије испунила обећање од пре годину дана да заједно отворе мост”
Аутор: Снежана Ковачевићпонедељак, 26.03.2018. у 14:20
Свечаност у Новом Саду (Фото С. Ковачевић)
Ма­ши­но­во­ђа Сло­бо­дан Са­чић у пробној вожњи (Фото Танјуг)

Нови Сад – Воз који је са Железничке станице у Новом Саду пошао специјалном линијом у 11.45 часова превезао је преко новог Жежељевог моста прве „путнике“, деветнаест година након што је стари мост на том месту срушен у НАТО бомбардовању. Каснио је у поласку петнаест минута – академских, никако и железничких – док се на њега нису укрцали сви европски и српски политичари, учесници промотивне вожње до средине овог моста који се ту преко Дунава гради већ шесту годину, а у првим данима априла требало би да коначно буде отворен за редован железнички саобраћај.

Машиновођа Слободан Сачић превезао је путнике до одредишта за седам минута, потеравши лаганим темпом тешког руског дизелаша од 109 тона. У композицији воза били су: вицепремијерка и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, председник покрајинске владе Игор Мировић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић, као и комесарка Европске уније за транспорт Виолета Булц и шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици. Присуствовали су и представници компанија које граде мост и приступне путеве, неопходне да би се туда одвијао и друмски саобраћај.

На средини моста, воз и делегацију дочекали су радници опремљени шлемовима и светлећим прслуцима, али и мобилним телефонима, којима су желели да забележе долазак воза.

Мировић је новинарима изјавио да ће железнички саобраћај бити отворен петог, шестог или седмог априла, а за неколико месеци и друмски саобраћај.

„Посла још има и нико не треба да има илузија да ћемо за недељу или две успети да овај посао завршимо, али оно што је истина и чињеница јесте да смо заједнички, од када смо направили потпуну координацију представника ЕУ, Владе Републике Србије, покрајинске владе и града Новог Сада, успели да у планираним роковима, без финансијских и техничких проблема, овај посао полако приведемо крају“, навео је Мировић и додао да је ово веома важна вест за све становнике наше земље и да представља нову снагу Србије.

Одговор на новинарско питање о томе када ће бити пуштен и друмски саобраћај, Мировић је препустио шефу градилишта, који је изнео план о 1. јуну, мада делегација ЕУ, по његовим речима, види завршетак 1. јула.

У новом Жежељевом мосту, европска комесарка Виолета Булц види „снажну симболику“. Како је објаснила, Влада Србије је испунила обећање од пре годину дана да заједно отворе мост.

„Друга важност овог моста јесте то што је ово значајан инфраструктурни пројекат повезивања не само људи, не само две стране реке, навела је комесарка за транспорт.

Булцова је рекла да је ЕУ суфинансирала изградњу моста. Од 50 милиона евра, обезбедила је 40 милиона евра, а ту спада и новац за приступне путеве, где је од четири милиона евра ЕУ дала три милиона евра.

Министарка Зорана Михајловић је навела да су представници Владе Србије, покрајинске владе, града Новог Сада, али и ЕУ, на недељном нивоу пратили напредак радова на мосту који је на важном Коридору 10.


Коментари3
5e8c4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Никола
Па они су га и срушили, то да нам не дају те паре и то све да им и не вратимо ни једне банке.
Kostadin
Инфраструктурни пројекат повезивања не само људи већ и два града. Града Петроварадина, који је старији од Новог Сада само 600 година, и који ће преусмерити цестовни саобраћај преко десне стране реке у смеру изван Подграђа Петроварадина и Петроварадинске тврђаве.
Radoslav Kragovic
Sjajno sto je Evropska unija sufinansirala obnovu odnosno reizgradnju Žeželjevog mosta . To je i očekivano . Oni su ga i srušili na kraju 20.og veka . Kakav varvarizam . Ko će da plati penale i gubitke što ovaj most ne radi već 20 godina. Bilo bi bolje da nam isplate ratnu odštetu od nekoliko stotina milijardi . I obnovićemo sve mnogo lakše i brže. Nažalost ljudske živote ne može niko nadoknaditi...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља