четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53

Михајловић: Почиње реализација пројекта за аутопут Пожега- Бољаре

четвртак, 29.03.2018. у 10:38
Министарка Михајловић и председник компаније CCCC Ду Феј (Фото Танјуг)

Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић потписала је данас са кинеском компанијом C C C C (Чајна комјуникејшен констракшен компани) Меморандум о сарадњи на пројекту Београд-Јужни Јадран за деоницу Пожега - Бољаре.

Кинези заинтереосвани за аеродром Поникве
Кинеска компанија Чајна Шандонг је заинтересована за развој аеродрома Поникве код Ужица, потврдио је данас кинески амбасадор у Србији Ли Манчанг, а министарка грађевинарства Зорана Михајловић је рекла да то министарство жели да развија све мале аеродроме у Србији.
Ли је одговрајући на питања новинара подсетио да та компанија учествује у изградњи Коридора 11 у Србији, као и да је заједно са њиховим представницима прошле недеље посетио Ужице и аеродром Поникве.
„Погледали смо тај аеродром и разменили мишљење. Важно је да је успостављен контакт између компаније Шандонг и локалне самоуправе. Надам се да ће ту све ићи како треба”, рекао је амбасадор Танјугу.
Град Ужице је раније објавио да је Кинезима том приликом био најзанимљивији пројекат за оспособљавање аеродрома Поникве и његово стављање у комерцијалне сврхе, али и сарадња на пројекту изградње ексклузивног хотелског смештаја на Тари.

Аутопут од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, у дужини од 107 км, последња је неуговорена деонице аутопута Е-763 на територији Србије, а Михајловић је истакла да је то за изградњу најтежи део Коридора 11 у Србији.

„Договорили смо се да радимо пројектно - техничку документацију, CRBC (ћерка фирма C C C C) заједно са нашим пројектантима”, рекла је Михајловић након потписивања Меморандума у Влади Србије.

Како је рекла, вредност пројектно-техничке документације је око 50 милона евра, а цела инвестиција градње аутопута Пожега - Бољаре се процењује на више од 1,5 милијарди евра.

Михајловић је рекла да ће CRBC понуди различите начине финансирања, тако да неће бити разматрано само задуживање путем кредита.

Она је нагласила да су пројекти у инфраструктури вредни 16 милијарди евра и да се велики део њих ради у сарадњи са Кином.

Михајловић је подсетила да је прошле године, такође, потписан меморандум о сарадњи за Коридор 11 са C C C C приликом посете Кини председника Србије Александра Вучића.

Меморандум је у име кинеске стране, потписао извршни председник C C C C Интернешнл Ду Феј, а присуствовао је и амбасадор Кине у Србији Ли Манчанг.

Михајловић је захвалилла амбасадору Кине Ли Манчангу, који је присуствовао потписивању, на великој подршци.

Циљ Меморандума је убрзавање реализације пројекта изградње ауто-пута Михајловић је подсетила да је са истом компанијом прошле године потписан комерцијални уговор за изградњу аутопута од Прељине до Пожеге на Коридору 11, вредан 450 милона евра и да је уговорено пројектовање и извођење радова, у дужини од 30,9 км.

Михајловић је рекла да ће за ту деоницу за неколико месеци бити потписан уговор о кредиту за ту деоници (523 милона долара).

„Очекујем почетак радова у марту 2019. и радови ће трајати две године”, рекла је Михајловић.

Усвојена траса ауто-пута Пожега-Ивањица-Бољаре дуга је 107 км и пројектована је за брзине од 100 и 120 километара на час.

У Србији је 2016. на Коридору 11 пуштен у саобраћај аутопут Љиг - Прељина у дужини од 40 км, а ове године би требало да буде буде завршен и цео потез од Обреновца до Прељине у дужини од 102 км.

На тој траси су деоница Уб - Лајковац коју су раније изградили домаћи извођачи, а Кинези са домаћим подизвођачима су при крају градње две деонице: Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг.

Такође, Кинези граде и деоницу аутопута од Сурчина до Обреновца која ће бити завршена 2019.

(Танјуг)


Коментари8
3b341
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile
Taj AUTO PUT treba .Odustanite ODMAH od gradnje auto puta od Nisa prema Pristini,to je protiv interesa Srbije , a u interesu Albanca , koji stalno ugrozavaju Srbe!Zasto bi Srbija pomagala onima koji je ugrozavaju ?Bez obzira sto gradnju tog puta zahteva Nemcaka !
Gojko
A kad je ono beše planiran početak radova na auto-putu Niš-Priština?Nešto nam se ućutala ministar-ka!
Dule Los Angeles
Zasto 50 miliona evra -Projektna dokumentacija!? To obicno kosta 1%-1.5% od vrednostoi investicije! To bi na projektovane 1,5 milkijarde evra iznosilo 15-25 miliona evra. Na to na Zapadu doda jos 0.5% provizije. Mislio sam da kod nas to ne postoji!? Kad ono! Mi stvarno nemamo meru. Uvek smo gladni, i nikad se necemo najsti! Ili se stalno dovlace novi partijski "strucnjaci", koje treba utoviti.
Slobodan Lekic
Svaka čast gospodji Mihajlović. Ona i ministar finansija Vujović su jedini u ovoj vladi koji su ostvarili neke konkretne rezultate. Krajnje je vreme da Srbija razvije svoju putnu mrežu. Svi naši komšije rade na tome. Mi ne možemo da dostignemo Hrvatsku ili Rumuniju, ali i ovo je ogroman napredak za Srbiju.
Slobodan Lekic
Zorane iz Čačka: Vrlo jednostavno, putevi jako puno koštaju, a Srbija je ipak mnogo siromašnija od Hrvatske i Rumunije. Te zemlje su i članice EU, što im daje povlašćen pristup fondovima za razvoj infrastrukture.
Препоручујем 7
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
А зашто не можемо да достигнемо Хрватску и Румунију? Каква је то болесна навика да сами себе поливамо блатом?
Препоручујем 17
Aranđel Mihajlović
Ministarka Mihajlović je početkom ovog meseca , obećala potpisivanje Komercijalnog ugovora o izgradnji samog početka Koridora 11 , od Novog Beograda do petlje u Jakovu tokom marta . Potpuno je neobjašnjivo , sa bilo kog aspekta , zašto se prestonica povezuje sa ovim auto - putem tek na kraju .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља