понедељак, 21.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:05
МУНДИЈАЛСКИ РАТ СПОНЗОРА

Српска репрезентација шампион у мењању брендова

Немци носе „Адидас” од 1954, Бразил „Најки” од 1996, а наши фудбалери су у овом миленијуму носили опрему пет различитих фирми
Аутор: Александар Милетићчетвртак, 29.03.2018. у 22:08

Прича познатог портала за спортске брендове „Фути хедлајнса“ – под насловом „Шокантно: Пумини дресови за Србију и Сенегал су обични дресови са додатим логоима“ – само долива со на рану том немачком бренду који је до скора делио тржиште Светског фудбалског шампионата малтене на равне части са „Адидасом“ и „Најкијем“. Пре четири године, у Бразилу, „Најки“ је имао десет репрезентација, „Адидас“ девет, а „Пума“ осам. Сада ће нови партнер Фудбалског савеза Србије имати, уз наш национални тим, само још Уругвај, Швајцарску и Сенегал. Посебна штета за „Пуму“ је то што се четвороструки светски првак Италија, која носи њену опрему од 2003, није пласирала на „Мундијал 2018“ у Русији.

„Адидас“ ће у Русији опет бити испред „Најкија“, а имаће 12 селекција, предвођених Шпанијом која важи за једног од фаворита. Ту су и Аргентина, Белгија, Колумбија, Египат, Немачка, Иран, Јапан, Мексико, Мароко, Русија и Шведска. Амерички произвођач опреме се нада у препород Бразила, а представљаће га и Аустралија, Хрватска, Енглеска, Француска, Нигерија, Пољска, Португалија, Саудијска Арабија, Јужна Кореја. Костарика и Панама играју у опреми „Њу баланса“. На шампионату ће бити присутна још четири бренда: „Умбро“ (Перу), „Хумел“ (Данска), „Ереа“ (Исланд) и „Улспорт“ (Тунис).

Све „Пумине репрезентације”  (Фото Твитер)

 

На последњих пет фудбалских првенства у финалима су играли: Адидас – Најки (или Француска – Бразил 3:0, 1998), Најки – Адидас (Бразил – Немачка 2:0, 2002), Пума – Адидас (Италија – Француска пеналима 5:3, 2006), Адидас – Најки (Шпанија – Холандија 1:0 после продужетка, 2010) и Адидас – Адидас (Немачка – Аргентина 1:0 после продужетка, 2014).

Наша репрезентација је шампион у мењању спортских брендова. Што говори и о томе како се размишља у фудбалској организацији која је – упркос силним проблемима у нашем фудбалу – корените промене спроводила само на „пољу произвођача спортске опреме“. После распада СФР Југославије наставили смо да играмо у опреми „Адидаса“ с којом смо и ушли у трећи миленијум. За последњу деценију и по наши фудбалери су носили логое пет различитих фирми. После „три црте“, редом су долазили: Лото (2002-06), Најки (2006-14), Умбро (2014-18) и Пума (2018 -?). Примера ради, Хрвати су на велику сцену први пут изашли са „Лотом“ с којим су били и трећи на свету (1998), а у последње две деценије су верни „Најкију“.

Кад је реч о нашој групи на „Мундијалу“ у Русији, Бразил има уговор с „Најкијем“ још од 1996. године, а једно време у бразилским медијима се писало да им та компанија чак „саставља репрезентацију“. Костарика је од Светског шампионата у Италији 1990, на којем ју је предводио наш тренер Бора Милутиновић, носила „Лото“ све до пре три године, а од тада сарађује са „Њу балансом“. Швајцарци су већ 20 година верни „Пуми“.

Најдуже партнерство у светском фудбалу је оно између Немаца и „Адидаса“ које траје од 1954. године. Пре две године потписан је нови уговор, до 2022, по којем ће та репрезентација добијати 50 милиона евра годишње. То је и највећи уговор који има једна репрезентација, а на другом месту су Французи који од „Најкија“ имају 43 милиона.

Кад је реч о цени опреме, британски „Телеграф“ пише да да ће Енглези бити рекордери овог лета. Енглески „сет“ кошта 110 фунти (125 евра): дрес је 65 фунти, шортс 30 и чарапе 15. А анкети „Мирора“, у којој је гласало неколико хиљада људи, 54 одсто се изјаснило да им се не допада нови енглески дрес и да га не би носили.


Коментари1
f9bf7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragoslav Stanisavljević
Postoje dve varijante zašto menjamo brendove tako često. 1. Nismo fudbalska velesila kao Hrvatska i ostale države iz Top 10, te brendovi I ne žele iz ,,petnih žila" da nas zadrže, te onda idemo od vrata do vrata I tražimo, ,, daj šta daš" 2. U menjanju brendova ,,mrke brke" omasti jedan ili par njih mešetara, pri tom nebitna uplata na konto FSS. Obzirom na rezultate koje postižemo, dobro da nam se I nude veliki brendovi. Kada bi ,,dublje" razmišljali, pre bi trebalo od FSS da traže naknadu za kirišćenje njihovog logoa. Nadam se da će me bar na ovom munidijalu demantovati, da nismo u kfalifikacijama spletom okolnosti dobrih po nas otišli, a da kvalitetnije reprezentacije ostale kući. Daj bože. A pomigao nam je, priznajmo bar to.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спорт /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља