четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:33

Штрајк железничара изазвао саобраћајни хаос у Француској

уторак, 03.04.2018. у 11:06
Возови у Француској не напуштају станице (Фото АП)

ПАРИЗ - Због великог штрајка француских железничара чувени брзи возови у тој земљи данас стоје, док су се путници нашли у невољи, а економска стратегија француског председника Емануела Макрона - пред досад највећим тестом.

Француски медији јављају да су станице у Паризу препуне људи који, упркос штрајку железничара, у очају чекају воз.

„Ово је заиста катастрофално. Нешто се мора учинити, ми смо жртве, а ни за шта нисмо криви. Морамо да стигнемо на посао као и сви други”, каже Азиза Фрели (56), преноси АП.

Ова путница наводи да је неким људима позлило у једином возу који се појавио, док су жене и деца плакали.

Француска Национална железничка компанија СНЦФ саопштила је да данас саобраћа свега око 12 одсто возова, у првом у низу планираних штрајкова који ће, како је најављено, трајати три месеца.

Саобраћај је у прекиду и на линијама Јуростара () до Британије, а поремећено је и кретање возова ка Немачкој.

Француски железничари протестују због планова владе да им укине специјалан статус који су деценијама уживали, а који им гарантује доживотно запослење и друге повластице, чиме је одржана слика о француској железници као битном стубу инфраструктуре и јавних служби те земље.

Макронова влада, међутим, указује да тај статус више није одржив, јер се данашња глобализована и све аутоматизована економија залаже за флексибилнију радну снагу, а уз то, прописи ЕУ изискују да све државе чланице отворе за конкуренцију своје железнице под државном управом.

Министарка саобраћаја Елизабет Борн истакла је на телевизији БФМ да је реформа неопходна, појаснивши да би се реформом задржао статус за постојеће запослене, али би се укинуо за нове раднике.

СНЦФ је јуче упозорила да ће штрајк запослених пореметити железнички саобраћај у Француској и Европи у уторак и среду.

У саопштењу те компаније појашњава се да ће свега 15 одсто брзих возова и 25 одсто регионалних возова радити током штрајка од 3. до 4. априла.

Како је наведено, саобраћаће један од три воза између Француске и Немачке и 75 одсто Јуростар возова који саобраћају између Париза и Лондона.

Возови компаније „Талис” који саобраћају између Француске, Белгије и Холандије требало би да функционишу нормално.

Четири радничка синдиката позвала су запослене у железници да штрајкују два пута недељно, сваке недеље до краја јуна.

Иначе, штрајкови или протести одржавају се и у другим секторима - четвртина летова „Ер Франса” данас је отказана због штрајка везаног за висину плата, док студенти блокирају кампусе у знак протеста због планова да се одобри селекција на државним универзитетима, а запослени у Служби градске чистоће протестују због погоршаних услова рада. (Танјуг)


Коментари6
098d9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Prebogati se i ne voze sa TGV vozovima vec privatnim avionima i helikopterima. Neo-liberali su napravili jednu veliku mis-kalkulaciju kada su u sve to krenuli. Mislili su plate ce srezati do minimuma ( i one jesu tu negde vec) a oni ce onda da se razvale od uvecanog profita . Da mozda je to i bilo u nekim pocetcima ove price. A gde su sada kada su uveliko osiromasili ogromne mase i koje danas nemogu vise nista da kupe osim da utrose te minimalce za puko fizicko prezivljavanje . To sam pitao pre destak godina jednog zemljaka ( on je bio moj gost u USA inace je jedan od najbogatiji Pancevaca ) kako oni krupni kapitalisti misle da narod ( mase) kupuju njihovu robu bez realnih zarada . Probao je sa nekoliko teza , ali nije uspeo na kraju . Vrlo brzo sam ga ubedio u realnost . Sistem sa sacicom bolesno prebpgatih i gomilom sirotinje bez srednjeg staleza koji moze da kupi ( realno) je NEODRZIV i pitanje je samo vremena kada ce nestati . I neka ce
Radoslav Jovanovic
Neo-liberalizam na delu sa Makronom kao glavnim protagonistom. Covek "veruje" u drustvo sa nekolicinom zaposlenih, nekolicinom pre-bogatih. Gde to vodi? To ga najmanje interesuje (setite se Sarkozija i Holanda koji su posle "zadatka" postali marginalne politicke licnosti). Vazno je samo danas za koje su dobro placeni. Danas oni na delu sprovode bas takvu politiku elite. Narod neka strajkuje i neka ga policija prebija (to je za njih, nizu klasu koju on neskriveno prezire).
Crni
Pa glasali su za njega. Znali su vrlo dobro da je to oruzje u rukama bankara.
Препоручујем 7
Sasa Trajkovic
Čitajte između redova zapadna kapitalistička ekonomija je živila na kreditima u NE realno visokom standardu, novca je sve manje a krediti stižu na naplatu... očekuje ih novi talas migracija iz Afrike i Azije ... da li je EU naš put bez alternative ?
Borivoje M
Zanimljivo je to sa fleksibilnim radnim vremenom i automatiacijom. Logicno bi mi bilo da se zbog automatizacije skrati radno vreme, jer poslodavac ima manje troskove a zarada ostaje ista ili veca. kako je moguce da fleksibilno radno vreme i zaposlenje spojimo sa nefleksibilnim troskovima zivota (prezivljavanja)?
Препоручујем 14

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља