субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:07
ПОСЛАНИЧКА ПОЛЕМИКА

Отимање аеродрома Нишлијама или држање града у дужничком ропству

Влада Мирка Цветковића је 2010. године ставила град Ниш у дужничко ропство преносећи власништво над аеродромом на град, казао је Александар Мартиновић, док су опозиционари питали због чега није објављен уговор о концесији аеродрома „Никола Тесла”
уторак, 03.04.2018. у 17:26
(Фото Танјуг)

Опозициони посланици искористили су јуче право да на почетку седнице Скупштине Србије затраже обавештења о преласку нишког аеродрома „Константин Велики” из власништва града у власништво државе, а напредњаци да питају владу о одговорности „представника бившег режима од Зорана Живковића до Мирка Цветковића за стање на овом аеродрому и за економско девастирање града Ниша”.

Горан Ћирић (ДС) питао је премијерку зашто није објављен уговор о концесији Аеродрома „Никола Тесла” додајући да то ствара сумњу у пренос имовине нишког аеродрома у државно власништво – да ли је разлог то што је концесионар за београдски аеродром тражио смањење фреквентности и броја путника на нишком аеродрому? Мирослав Алексић (НС) питао је зашто је баш сада дошло до преноса имовине нишког аеродрома: „Предлажем да уместо аеродрома, Нишлије влади поклоне градоначелника Ниша Дарка Булатовића”. Посланица ДЈБ-а Татјана Мацура затражила је од ресорне министарке Зоране Михајловић да „достави тајни уговор о концесији Аеродрома ’Никола Тесла’, да би се отклонила свака сумња да одлука градске власти у Нишу има било какве везе са овим тајним уговором”.

Александар Мартиновић (СНС) тражио је од владе одговор на питање о одговорности бившег режима: „Влада Мирка Цветковића је 2010. ставила град Ниш у дужничко ропство, преносећи власништво над аеродромом на град, уз обавезе које се мере милијардама динара. Град Ниш ни данас није у стању, а посебно 2010. није био у стању да издваја средства за нормално функционисање аеродрома. Укупне обавезе које је град Ниш преузео 2010.  уговором између Министарства одбране и града Ниша обухватају: пренос 158 хектара земљишта Војсци Србије на територији града Ниша, 32 стана за припаднике ВС, 21 одсто будуће укупно изграђене површине стамбеног простора са локације касарне ’Бубањски хероји’, око 20,8 милиона евра. У периоду од 2010. до данас ВС је предато 32 стана укупне вредности два милиона евра и непуних шест хектара земље вредности 55.000 евра. Све наведено је израз неодговорне политике руководства града Ниша до 2012. године.”

Образлажући свој амандман Мартиновић је навео и да је бивша власт, коју је „представљао Милош Симовић (ДС) потписала штетан уговор и по Министарство одбране и Војску Србијe и по град Ниш, а за разлику од ДС-а, Зорана Живковића, Бориса Тадића и Драгана Шутановца који су систематски уништавали све ресурсе Војске Србије, ми смо прошле године покренули значајан пројекат  изградње станова за припаднике Министарства одбране и ВС и наставили са јачањем оперативних способности ВС.”

Реаговао је Живковић: „Овде се ради о отимачини нишког аеродрома Нишлијама, разне лажи су изречене”. Додао је да је био градоначелник Ниша кад је аеродром бомбардован, а да је после обновљен: „Као председник владе летео сам првим летом од Ниша до Београда почетком јесени 2003. године. У уговору из 2010.е нисам учествовао, био сам шест, седам година ван политике и било каквог утицаја. Те обавезе су преузете од СНС-оваца, не пребацујте одговорност на прошлост, погледајте себе у огледало, претходни говорник, који је најлепши, најискренији, најчистији међу вама, па видите шта сте радили”.

Мартиновић је одвратио: „Признајем да сам шверцовао бунде, да сам ружан и глуп и да сам овца. Признајем да сам се преселио из Ниша у Београд у стан од 200 квадрата, али хоћу да питам господина Живковића кад је био председник владе зашто није пренео власништво над аеродромом са републике на град Ниш? Хоћу да му кажем да су дугови града Ниша према републици 64 милиона евра. То што се господин Живковић повукао из политике не значи да се повукао из јавног живота, наставио је да пустоши Србију, јер је 2007. потпуно противзаконито узео субвенције за виноград.”

Живковић је одговорио да у време кад је био премијер није било законски могуће пренети имовину на град. Додао је да је „величина стана потпуни промашај, као и хрпа лажи о том несретном винограду”. Закључио је: „Прешао сам из Ниша за Београд, то је опасно, некима би било боље да су остали на дрвету.”

Мартиновић је казао: „Није пресељење опасно, већ скупо. Није ми јасно како неко као председник владе може да купи стан од 200 квадрата, а имао је плату 100.000 динара.” Живковић је одговорио да је његова плата била мања, те да је био предмет провере имовине, „све је чисто”. Мартиновић је констатовао: „Од некога ко је био шверцер бунди, постао је председник владе, као онај јеврејски цар који је у трави нашао царску круну, а тражио је изгубљене магарце, то се десило Зорану Живковићу, честитам му на томе”. Живковић је одвратио да бунде у животу није видео, „не постоји ништа прљаво у мојој каријери.”.


Коментари3
25ccf
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zdenko
Beograd od Nisa pravi licnu koloniju.Sve jake firme posluju u Beogradu, dok u Nisu ljudi rade za minimalac. Isto tako, penzioneri, starosti preko 80 godina, u Nisu placaju mesecnu kartu 50% vrednosti od pune cene karte, dok se u Beogradu penzioneri , starosti preko 65 godina voze, parama iz Budzeta Republike Srbije, a ne lokalne samouprave;tj. Beograda.
GARI
Grad Niš je od 1986. godine VLASNIK AERODROMA !!!! Aerodrom posluje POZITIVNO, a donacija države se svela na par traktora za vuču prtljaga i nekeih rashodovanih platvormi za isti(sa beogradskog aerodroma) !!!! Pitanje je gde je nekih 5 MILIONA EVRA koje je Norveška država dala NIŠKOM AERODROMU za renoviranje, zgrade, piste, signalizaciju... Zamolio bih dotičnu bandu iz skupštine, da prvo provere podatke(koji postoje u katastru), a tajni SNS skup u centrali "kod velikog gazde" (na koji su pozvani gradonačelnik Niša i ostali SNS kadar)u BG je provaljen !!!!!! Kao što su provaljeni dotični ministri i predsednik lažu i pričaju različite priče, a sve se svodi na KONCESIJU KOJA JE DATA FRANCUZIMA ZA AERODROM NIKOLA TESLA !!!!!!!! A vi dragi moji beogradjani niste ni prstom mrdnuli, kad ste videli da se "krčmi" aerodrom ??? Zašto ??? Jer je tako "veliki vodja" odlučio?? E pa nišlije ne daju bandi AERODROM !!!!!
Bosa S
Jos nisam cula da je grad vlasnik aerodroma. Obicno je to neka avionska kompanija sa velikim ucescem drzave zato sto su troskovi odrzavanja ogromni.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља