уторак, 19.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:29

Партнерство „Милановића“ и „Сименса“ највећи посао Србије

Већ крајем године у новој индустријској зони крај Крагујевца почиње производња делова за немачке вагоне и трамваје. Држава уложила 870 милиона динара у инфраструктуру. Посао за хиљаде радника и инжењера, не само из Шумадије
Аутор: Бране Карталовићчетвртак, 12.04.2018. у 14:01
Це­ре­мо­ни­ји све­ча­ног по­ла­га­ња ка­ме­на те­мељ­ца при­су­ство­вао и пред­сед­ник Ср­би­је Алек­сан­дар Ву­чић (Фото Танјуг)

Крагујевац – Дуго се причало како у Крагујевцу нема ниједне велике инвестиције после доласка „Фијата“ пре десет година. А онда је стигла највећа могућа. И то на најбољи начин: захваљујући успешном домаћем привреднику, који је у Шумадију довео велики „Сименс“, понос немачке индустрије и вероватно најмоћнијег произвођача шинских возила у свету. Реч је о Братиславу Милановићу, оснивачу предузећа „Милановић инжењеринг“, под чијим је окриљем у селу Собовица код Крагујевца недавно почела изградње огромног индустријског парка површине неколико стотина хектара.

Церемонији свечаног полагања камена темељца за „Мајнд парк – Милановић“ присуствовао је и председник Србије Александар Вучић, у друштву немачког амбасадора Аксела Дитмана, директора свих „Сименсових“ фабрика шинских возила Урлиха Земзерка, градоначелника Крагујевца Радомира Николића и, наравно, Братислава Милановића.

– Не могу да сакријем колико сам срећан. За све Шумадинце почиње боља будућност. „Сименс“ је понос Баварске, понос немачке индустрије. У Крагујевац, у централну Србију, дошла је највећа фабрика. Ово је најважнији дан за нашу земљу, партнерство „Милановића“ и „Сименса“ је највећи посао Србије. Возови који се овде праве већ се возе у Бриселу, возиће се и трамваји. На ово мислимо када говоримо о развоју Србије, повећању бруто друштвеног дохотка, бољем стандарду за наше грађане. Биће ово тежак, али исплатив рад. Научићемо се одговорности. Нема ништа боље од „Сименса“, то је врх пирамиде. Уосталом Немачка је најважнији партнер Србије, а немачки привредници су још мало па највећи послодавци у Србији. Зато је важно да са том земљом имамо најбоље односе – поручио је председник Вучић, најављујући инвестицију немачког ЦТФ-а у Панчеву, вредну око 160 милиона евра.

Индустријски „Мајнд парк – Милановић“ почео је да се гради на површини од око 10 хектара. Већ крајем године на потезу села Собовица и Лужнице, која су од Крагујевца удаљена петнаестак километара, биће изграђен производни погон у коме ће се правити вагонски и трамвајски делови за „Сименсова“ шинска возила. Уз погон ће бити изграђена и савремена управна зграда, која ће у свом саставу имати и одељење за технолошки развој и иновације. Паралелно са тим, „Мајнд парк – Милановић“ ће имати аеродром, болницу са најсавременијом дијагностичком опремом, али и вртић за децу запослених.

– Одлука да своју фирму, коју сам дуго правио и неговао, унесем у велики „Сименс“ била је једна од најтежих у мом животу. То сам урадио због младих у целој Србији. Желим да остану овде, да се овде образује, раде и усавршавају. „Сименс“ ће им то омогућити. Долазак „Сименса“ је круна свега што сам у животу радио, а наш највећи ресур су људи. Шумадија ће по овом индустријском парку постати препознатљива у свету. Посебно ћемо водити рачуна о енергетској ефикасности и животној средини. Довешћемо овде најпоузданије партнере, али овај амбијент мора бити сачуван. На врху управне зграде саградићу кафану, одакле ће да се види цела Шумадија – открио је Милановић.

Овај велики посао вероватно ће остати упамћен и по томе што држава није директно субвенционисала долазак „Сименса“, већ је у инфраструктуру уложила 870 милиона динара.

Иначе, развоју индустријског „Мајнд парка“ крагујевачка локална самоуправа наменила је више од 600 хектара.

– Производња оружја у Крагујевцу почела је средином 19. века, потом смо правили камионе и аутомобиле, а „Сименс“ је у 21. веку отворио нову страницу развоја и модернизације града – рекао је градоначелник Крагујевца Радомир Николић, најављујући да ће у зони посао добити на хиљаде радника и инжењера.

Директор „Сименсових“ фабрика шинских возила објаснио је да су преговори око преузимања фирме „Милановић инжењеринг“, који су окончани пре два месеца, трајали пуне три године

– Настављамо производњу делова за вагоне, а отпочећемо и производњу делова за трамваје – рекао је Урлих Земзерк, напомињући да се сарадња са добављачима неће прекидати.

Подсећајући да у око 400 немачких фабрика у Србији ради више од 44.000 људи, као и да су улагања Немачке у српску привреду достигла вредност од око две милијарде евра, амбасадор Аксел Дитман је изразио посебну радост што се у нашој земљи све више праве висококвалитетни производи.

– Када немачка компанија долази у Србију, то је дугорочни аранжман – рекао је амбасадор Немачке у Србији, напомињући да је сваки овакав посао важан, пре свега за младе талентоване људе.

Захваљујући Братиславу Милановићу, свечаност је била одлично организована. На простору око места где је положен камен-темељац биле су постављене беле тенде за бројне званице и госте, а испред се окретало прасе на ражњу. У складу са традиционалним шумадијским обичајем, председник Вучић и немачки привредници су наздравили испијајући домаћу ракију. Скупу су присуствовали и директори наших јавних предузећа, од којих су неки били спортски обучени, што им је председник Вучић замерио, опомињући их да овакве свечаности изискују сако и кравату.


Коментари42
9bda9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

svetozar krulj
Korektni komentari pozitivno uticu i na citaoce i predocavaju realne prilike i potrebe a ne neosnovana velicanja ili umanjivanja koristi od novih proojekata a sada bas mislim na projekt SIMENS u Kragujevcu koji ce,apsolutno sam uveren,ne samo povecati dohodak i budzet grada Kragujevca i zaposlenih,vec ce biti i dobar zov mnogim ,ne samo nemackim,kompanijama. Sasvim se slazem sa komentarom ,,Kosta,, i ,,Vlada,,. Iz teorije i prakticnog iskustva -uveren sam da ce,u slucaju da uspevaju i ubuduce da prodaju sve sto proizvedu,svima biti vece plate od onih sa kojima su poceli. Radnik na pr. sa 5 godina iskustva na radnom mestu proizvodi -vise,brze i bolje -pa dakle i po nizim troskovima po jedinici proizvoda -stvara veci dohodak -sebi,fabrici,gradu ,Domovini i,zasto ne,i Nemackoj..To poboljsanje s pravom moze da ocekuje protekom vremena i radnik koji je juce poceo da radi. Dobra fabrika i ljudi mogu preobraziti zivot u gradu.Naravno Fabriku treba i voleti kao Kravu hraniteljku.
Savan
Inovator i uspješni menadžer g.Milanovic je iz velike ljubavi prema Srbiji i svojem kraju,uspeo da na “ prag svoje kuće” dovede svjetskog giganta ,kako bi uposlio srpsku mladež i doprineo razvoju svojeg kraja.Zasluzuje najveće poštovanje i priznanje cele Srbije.
Aranđel
Da li to "Simens" dolazi sa onom "čistom"tehnologijom kao u Subotici?
Raca Milosavljevic
... mala poruka za Marinu ... procitajte komentar gospodina Tomislava ... to bi bilo to otprilike,drzavnicko razmisljanje ...
tomislav
Fabrika "Goša" je zatvorena od strane Slovaka, posle 100godina postojanja i napravljenih vise desetina hiljada vagona. Zadnji vagon koji je izasao iz Gose 2000g. je super moderni, klimatizirani i konforni za brzine 200 km/h!, za srpsku zeleznicu. Pre nje izradjeni su vagoni isto takvi za Madjare, Hrvate, Slovence... i mnoge druge.... 2007.u zao čas kupi ovu fabriku los kupac i umesto putnickih vagona, poce da konkurise i listom da se zatvaraju sve srpske fabrike teretnih vagona. Od ponosa železnicke industrije Srbije koji su izvozili i po 5000 vagona, nema nista,sad se na livadi dize fabrika, a svi infrastrukturalni kapaciteti stoje kao aveti prazni?! Želvoz, Kraljevo, Nis... ne postoje sa Gošom zajedno... Sedam hektara hala u S. Palanci sa svim energetskim prikljuccima i na koridoru deset, domacinski ocuvane zvrje prazne.. U Srbiji ima vise stotina inzenjera koji su svi iz branse železnice, koji sa novim mladim inzenjerima koji diplomiraju na katedrama Masinskog i Saobracajnog fakulteta su i sada spremni da projektuju i izradjuju najslozenija vozna sredstva železnice... Novoj fabrici puno srece i dragim Kragujevcanima uspeh...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља