среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

Да ли „Константин Велики” смета „Николи Тесли”

Шта значе опречне изјаве о плаћању пенала концесионару београдског аеродрома ако нишка ваздушна лука годишње буде имала више од милион путника
Аутор: Маријана Авакумовићуторак, 17.04.2018. у 22:00
(Фото Аеродром Ниш)

Да ли нишки Аеродром „Константин Велики” прелази у државно власништво зато што заиста нема могућности да сам улаже у развој или зато што смета расту београдског Аеродрома „Никола Тесла” – тек сада није јасно. Јавност је збуњена јер из ресорног Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре стижу опречне информације. Док помоћник министра Зоран Илић, задужен за ваздушни саобраћај, тврди да ћемо концесионару београдског аеродрома, француском „Вансију”, плаћати пенале, ако број путника на нишком аеродрому прекорачи милион, министарка Зорана Михајловић то одлучно демантује и каже да Аеродром „Константин Велики” није део концесионог уговора.

Развој Аеродрома „Константин Велики” није ограничен концесијом за Аеродром „Никола Тесла”, нити се помиње у концесионом уговору, за шта ће јавност моћи и да се увери кад уговор буде објављен, наведено је у саопштењу министарке Зоране Михајловић.

Она је подсетила да је неколико пута јасно указала да је политика Владе Србије да сваки аеродром у нашој земљи може и треба да се развија колико год тржишни, и само тржишни услови то дозвољавају. – Са становишта Уговора о концесији Аеродрома „Никола Тесла”, потреба за консултацијама са концесионаром постоји само и искључиво у периоду док Аеродром „Никола Тесла” не достигне 12 милиона путника годишње и уколико било који други аеродром, који се налази у радијусу од 150 до 230 километара, услужи више од милион путника годишње. Али, оно што је од суштинске важности је да оба ова услова морају бити истовремено испуњена – истиче се у саопштењу потпредседнице владе.

Према свим анализама, које су рађене, то се неће догодити, јер ће Аеродром „Никола Тесла” имати више од 12 милиона путника годишње много пре него што нишки аеродром буде имао милион путника у једној години, напоменула је Михајловићева.

Главно ограничење за развој Аеродрома „Константин Велики”, као и у случају свих других аеродрома у Србији, јесте недовољно инвестирање. Намера владе је да убрзано инвестира у побољшање инфраструктуре нишког аеродрома, како би био конкурентан осталим аеродромима у окружењу. Прелазак управљања са града Ниша на Владу Србије мотивисан је управо отклањањем ове кључне препреке будућем развоју.

Њен помоћник, Зоран Илић, неколико дана раније гостујући у емисији „Контраст” Ал Џазире, рекао је да ће држава плаћати пенале „Вансију”, концесионару београдског Аеродрома „Никола Тесла” уколико број путника на нишком Аеродрому „Константин Велики” пређе милион путника.

– Да би дао понуду, „Ванси” је поставио услове, које смо ми унели у концесиони акт, а касније и у предлог уговора. У том уговору предвиђено је да у радијусу од 230 километара од Београда, држава не може да развија аеродроме који ће имати преко милион путника, а да притом нема обавезу накнаде према концесионару уколико тако нешто установи независни ревизор. У том случају, да ли је део тржишног колача „Вансија” умањен, установиће независни ревизор или стручњак. То ће важити до тренутка када „Никола Тесла” не достигне 12 милиона путника на годишњем нивоу – рекао је тада Илић.

„Политика” у министарству није добила одговор на питање откуд ове опречне изјаве.

У овом случају важна је још једна околност. Нишки аеродром се налази на средини између два аеродрома којима управља посредно или непосредно иста француска компанија. Ако неком може да смета раст броја путника нишког аеродрома, који је само у прошлој години повећан за 200.000, то је онда аеродром у Приштини. Ниш је удаљен од Београда око 230 километара, а од аеродрома „Адем Јашари” у Приштини око стотинак километара. Концесиони управник овог аеродрома је француска компанија „Ерпортс Лион менаџмент сервисиз” која је концесију 2011. добила са турском грађевинском фирмом „Лимак”. Ова француска фирма је заједничко предузеће, чији је већински власник (60 одсто) од новембра 2016. године конзорцијум три француске компаније које предводи „Ванси ерпортс”.

Милан Ковачевић, консултант за стране инвестиције, каже да је нормално да концесионар тражи начине да се обезбеди.

– Уговор са „Вансијем” за београдски аеродром још није објављен али у јавности провејава да концесионар тражи неке уступке. Биће штета ако концесија укочи развој осталих аеродрома. Нама је потребан и аеродром у Шумадији и на Златибору и још један у близини Београда за лоу кост компаније – каже Ковачевић.


Коментари29
42ae8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vlada Pvo
Država nema para da ulaže u Teslu , pa ga daje u koncesiju ...i gle čuda , sad kad je Konstantin oživeo i počeo dobro da radi ... odjednom nađu pare , nekoliko desetina miliona evra, da ulože u Konstantina . Patriote , stalo im odjednom do Niša . Gde su bili kad je Konstantin imao jedan let nedeljno? Što tad nisu ulagali u njega?
Oktoberfest
Minhen ima najmoderniji veliki civilni aerodrom u Evropi. Takse za sletanje/poletanje i ostalu uslugu avio kompanijama na njemu su velike. Niskotarifne avio kompanije ga izbegavaju i koriste aerodrom u Memingenu. Rastojanje dva grada je 117 km, postoji jeftina autobuska linija izmedju Minhena i aerodroma Memingen. Ko daleko leti, a hoce da ustedi, isplatu mu se skoknuti do aerodrom Memingen koji ima dosta letova sa drzavama ex-Yu. Minhenski aerodrom je 2017. imao 404.500 letova i 44,5 miliona putnika. Aerodrom Memingen je 2017. imao 11.082 leta i ca 1,2 miliona putnika. Odlicno rade i veliki aerodrom u Minhenu i mali u Memingenu. Da je srece tako bi bilo i u Srbiji...
mihailo
Ili privatizacija ili pretvranje u vojni/ratni/aerodrom. Grad Niš ima veću i dužu tradiciju i od Singidunuma ,ako ćemo realno,zaslužuje i aerodrom i mnogo toga još.Poručiti novim tajkunima,političarima i ovima što bi da se igraju rata.
Zick
jeste ali po kojoj ceni
Леон Давидович
Ако тако нешто пише у уговору то је онда штетан интерес по Србију. Одавно је јасно да се све ради у интересу приватног капитала , а не у интересу народа и државе.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља