уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:14

Ваљево ускоро добија ауто-пут до Коридора 11

Министарство грађевинарства ће обезбедити 50 до 60 милиона динара за израду пројектно-техничке документације за завршетак изградње вишенаменског хидросистема Стубо-Ровни код Ваљева
петак, 20.04.2018. у 10:22
(Фото Бета)

ВАЉЕВО - Влада је донела одлуку да гради брзу саобраћајницу са четири траке од Ваљева до ауто-пута на Коридору 11, а радови би могли да почну већ 2019. године, најавила је министарка грађевинарства, саобраћаја инфраструктуре Зорана Михајловић.

Она је током посете деонице Иверак-Лајковац на путу Лозница-Ваљево-Лазаревац, рекла да влада већ неколико месеци ради на томе да се направи брза саобраћајница које је важна за цео тај округ.

Брза саобраћајница ће омогућити да се од Ваљева до Београда стигне за 45 минута.

„Разговарамо у влади о томе, а причали смо и са председником Србије Александром Вучићем”, рекла је Михајловић додајући да ће се сигурно правити та брза саобраћајница.

Она је истакла да је донета одлука да се прави брза саобраћајница и замолила Саобраћајни институт ЦИП, који прави генерали пројекат који је већ прошао и ревизију, да настави даље да ради пројектно техничку документацију.

Како каже, новца за документацију има и она ће бити готова до краја године.

„У току ове године видећемо како ћемо финансирати изградњу те саобраћајнице и процењује се да ће коштати између 50 и 60 милиона евра. Мислим да постоји могућност да је финансирамо из буџета, али и друге могућности. У 2019. имаћемо одређено на који начин финансирамо изградњу саобраћајнице и ако почнемо да је градимо 2019. биће завршена за две и по до највише три године”, додала је.

Та саобраћајница је важна за повезивање са Београдом и и прикључење на аутопут, али и за цео округ и привлачење нових инвестиција, нагласила је Михајловић.

Генерални директор ЦИП-а Милутин Игњатовић је рекао да ће саобраћајница бити дуга 17 километара.

Град Ваљево се на Коридор 11 прикључује преко саобраћајнице-државног пута I B реда Лозница-Ваљево-Ћелије.

Део саобраћајнице до насеља Иверакје у стандарду блиском европским стандардима, са четири саобраћајне траке. Деоница пута од Иверка до Непричаве у дужини од 16,6 км, је у веома лошем стању.

Овај пут, на правцу од Ваљева до Лајковца, пролази кроз великих број насељених места и проблематичан је и са становишта безбедности и протока саобраћаја.

Генерални пројекат и претходну студију оправданости урадио је ЦИП 2012. године.

Генерални пројекат предвидео је измештање државног пута IB реда бр. 27, Лозница-Ваљево-Лазаревац, у дужини од око 17 км, где би се изградио пут са 4 траке, за брзину од 100 км/х.

Предложена је траса која иде десном страном постојећег пута, пруге и реке Колубаре (од Ваљева ка Лајковцу).

Пут са четири траке би се прикључивао на Коридор 11 код Лајковца (петље Лајковац). Такође је пројектовано 2,8 км девијација локалних путева, које би се уливале у нову саобраћајницу.

Цена израде комплетне пројектно-техничке документације 251,7 милиона евра без ПДВ-а.

Градоначелник Ваљева Слободан Гвозденовић је рекао да је то дугогодишњи сан Ваљеваца да добију добру везу са Београдом и да би онда до главном града могли да стигну за 45 минута. (Танјуг)

Михајловић: За брану Ровни обезбедићемо 50 до 60 милиона дин

ВАЉЕВО - Министарство грађевинарства ће обезбедити 50 до 60 милиона динара за израду пројектно-техничке документације за завршетак изградње вишенаменског хидросистема Стубо-Ровни код Ваљева, најавила је данас потпредседница владе и министарка Зорана Михајовић.

Рекла је да ће пројектно-техничка документација бити завршена до краја године.

Михајловић је током обиласка те бране и акумулације нагласила да се тај систем гради већ 29 година и мора да се настави са улагањем како би се и завршио.

Изградњом тог система би се решили проблеми са водоснабдевањем на територији пет општина са око 250.000становника (Ваљево, београдска општина Лазаревац, општине Уб, Лајковац и Мионица).

„Ово се гради 29 година, неке ствари нисмо могли у претходних неколико година да наставимо, јер није било толико новца. Али ово је стратешки важно за водоснабдевање овог краја и Србије. Мислим да је водоснабдевање најважнија ствар за будућност у наредних 20 и 30 и више година. Морамо као држава о томе да водимо рачуна”, рекла је Михајловић.

До сада је у пројекат Регионалног вишенаменског система Стубо-Ровни уложено око 80 милиона евра, укључујући изградњу бране и акумулације, цевовода и постројења за прераду воде, а процењује се да је за комплетан завршетак потребно још око 20 милиона евра.

Ако би била обезбеђена сва неопходна средства, за три до четири године могли би бити завршени радови и систем пуштен у рад.

Према њеним речима, за ту брану је неопходно обезбедити најпре између 50 и 60 милиона динара да се заврши пројектно техничка документација.

„Зато сам данас упознала директора ЈП Колубара и рекла да ће министарство грађевинарства издвојити новац за пројектно техничку документацију и ми ћемо заједно са министарством финансија одредити новац да се распишу јавни позиви и да се пројекат уради током ове године. У влади ћемо разговарати на који начин да наставимо даље улагање, пошто је потребан велики новац”, казала је Михајловић.

Како је рекла, део новца - 6,5 милиона евра је већ обезбедила Канцеларија за јавна улагања.

„Очекујемо у влади до септембра да се договоримо за остало, како ћемо то даље финансирати како бисмо имали предвиђена средства у буџету за 2019. годину за ту намену”, додала је Михајловић.

Нагласила је да тај пројекат мора да се заврши како не би дошли у ситуацију да касније причамо како се тај систем гради већ 40 година. Изградња је започела 1989. године и до сада у читав пројекат уложено око 80 милиона евра (Република Србија, Град Ваљево, Европски фондови (6,3 милиона еура), донација Чешке Републике (милион евра).

До сада је изграђено 80 одсто читавог система: брана и акумулација са пратећом хидромашинском и електро опремом - у фази техничког пријема и пробног рада.

Затим, изграђено је укупно 27 км цевовода и добијане је употребна дозвола.

Изграђено је и постројење за прераду воде 600 л/с и оно је у функцији. Такође, измештен је део магистралног пута ВаЉево-Бајина Башта у дужини од 12 км. Изграђен је систем обавештавања и узбуњивања.

Регионални вишенаменски хидросистем „Стубо - Ровни” има пет основних функција: водоснабдевање, заштита од поплава, снабдевање водом ТЕ „Колубара Б” - Каленић, производња електричне енергије (мини хидро електрана) и одржавање биолошког минимума на рекама Јабланица и Колубара.

Коцељева и Љиг такође су се обратиле са захтевом да се прикључе, чиме би систем имао још већи број корисника из три округа - Колубарски, Београдски, Мачвански. (Танјуг)

Михајловић: Свим аеродромима потребна помоћ државе

ВАЉЕВО - Свим аеродромима у Србији је потребна помоћ државе да би могли да се развијају и да се у њих инвестира, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Она је најавила да ће уз помоћ државе за пар месеци аеродром Морава код Краљева постати цивилно-војни аеродром.

Михајловић је одговарајући на питање новинара како коментарише то што је градоначелник Краљева затражио од државе да преузме управљење над аеродромом Морава како би прорадио као цивилно - војни, рекла да је и Чачак исто тражио помоћ од државе за тај војни аеродром у Лађевцима како би прорадио и за цивилни саобраћај.

„Хвала градоначелницима Краљева и Чачка, који су то тражили. Драго ми је што грађани та два града могу да виде значај тог вида саобраћаја. Жао ми је што са друге стране у Нишу размишљају потпуно другачије”, рекла је Михајловић.

Михајловић каже да је свим аеродромима потребна помоћ државе да би могли да се развијају и поручује - ако са друге стране Ниш одлучи да то не жели, онда је та одлука на грађанима, односно одборницима Ниша.

Она је истакла да ће држава наставити да улаже у аеродром Морава.

Како је рекла, грађани Краљева и Чачка и тог дела Србије ће моћи да рачунају не само на путнички већ и карго авиосаобраћај.  (Танјуг)


Коментари8
4d958
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Peter Kel(N)er
Da li je moguce da je cena zaizradu projektno-tehnicke dokumentacije za ovih manje od 20 km auto puta preko 250 miliona eura i to bez pdv-a? Da nije mozda 250 miliona dinara??????????????
Topola CENTAR Srbije
Takav put sa 4 trake mora se napraviti od Korodora 10 (Malog Požarevca) do Topole i Aranđelovca !
Igor
Za opozicioni Šabac ništa...
Aranđel Mihajlović
Nadvožnjaci preko starog puta za Valjevo su izgrađeni pre 8 godina . Zašto se tada stalo sa povezivanjem Valjeva sa koridorom 11 . I ja sam zbog toga morao da prodam nasleđeni voćnjak u okolini Valjeva , jer mi je od Beograda trebalo tri sata vožnje . Inače taj najzeleniji deo Srbije je sada potpuno opusteo .
Zoran Markovic
"изградња те саобраћајнице ... ће коштати између 50 и 60 милиона евра". "Цена израде комплетне пројектно-техничке документације 251,7 милиона евра без ПДВ-а.". Samo u Srbiji cena projektne dokumentacije je pet puta veca od cene izgradnje auto-puta. Ili da pojednostavimo - projekat za 17 km auto-puta + 2,8 km devijacija kosta : 250 miliona Evra!!! Ako je i od politicara - mnogo je. Treba uzimati sa merom, ne ovako i ovoliko.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља