уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:42
ПЛАНИРАНИ САОБРАЋАЈНИ КОРИДОРИ У ПРЕСТОНИЦИ

Нови булевар, мост и тунел за мање гужве

Ако у наредних пет, шест година буду остварени пројекти које су најавили надлежни, промену саобраћајног крвотока највише би требало да осети Савски амфитеатар
Аутор: Дејан Алексићпетак, 20.04.2018. у 22:00
Железничка станица у епицентру урбанистичких промена (Фото Д. Јевремовић)

Поподневни шпиц у Београду, а требало би што пре да се стигне од новобеоградског Блока 67 до Булевара деспота Стефана у старом делу града. Већина Београђана вероватно би одустала од овакве замисли јер брз прелазак са једне на другу прилично удаљену тачку у оваквим околностима данас је готово немогућа мисија. Али, брзо пребацивање из удаљених новобеоградских блокова у прометни део Палилуле за око пет, шест година коначно би могло да постане свакодневица.

Да би упадање у колоне и саобраћајне чепове постало прошлост, основни услов је да се до тада изгради неколико важних инфраструктурних пројеката које је град најавио – железнички подвожњак на Новом Београду, нови, већи савски мост, тунел између савске и дунавске падине и нов булевар између Карађорђеве и Булевара војводе Мишића. Део ових пројеката је нов, а део њих планиран је још пре неколико деценија, али до данас није остварен.

Један од новијих, али и пројекат који ће вероватно најбрже бити спроведен јесте изградња железничког подвожњака за чије пројектовање и градњу је недавно расписан тендер. Сав тај посао требало би да траје 16 месеци, а после његовог завршетка требало би да се створи веза између Булевара уметности и Улице др Агостина Нета, саобраћајнице које тренутно раздваја железничка пруга. План је да се на прузи која пролази код Булевара хероја са Кошара изгради подвожњак са по три траке за сваки смер, разделним појасом и обостраним тротоарима и бициклистичким стазама.

Следећа локација на споменутом путу од блокова 67 и 67А до Булевара деспота Стефана, а која би требало да доживи знатне промене, јесте трамвајско-друмски савски мост. Нова саобраћајница преко реке, на месту Старог савског моста који су четрдесетих прошлог века подигли нацисти, требало би да буде завршена за две, три године. Њена предност у односу на постојећи требало би да буде већи капацитет – више саобраћајних трака, више простора за пешаке и бициклисте, али и модернији шински систем. Како је зимус најављено, идејно решење за овај мост ЦИП ће завршити крајем године, после чега следи издавање грађевинске дозволе и избор извођача радова.

Али, откако је пре више од годину дана постало јасно да ће се овај пројекат дефинитивно радити, покренула се и полемика да ли је неопходно да се уклања у потпуности постојећи мост. Док део стручњака сматра да то није неопходно и да се проширење коловоза може урадити на постојећој мостовској конструкцији, главни аргумент градске власти је да препознатљив зелени лучни мост спада у типске мостове које су нацисти широм Европе дизали у току рата. Ако не буде промене и нови мост буде изграђен на месту старог, шири центар града добиће девету саобраћајницу преко реке. Она би требало да повезује Нови Београд и Аду Циганлију или Земунски кеј и Лидо и то ће управо бити Стари савски мост чија конструкција ће бити пресељена највероватније на неку од ове две локације. Како су представници ЦИП-а зимус истакли, ако буде требало, на новој локацији доградиће неопходне делове на постојећу конструкцију моста.

А на нови савски мост у правцу Економског факултета настављаће се тунел који ће повезивати савску и дунавску падину. Његова друга страна требало би да излази на Булевар деспота Стефана код Улице Јована Авакумовића. Овај пројекат који је чамио деценијама у фиокама надлежних, према последњим најавама, на терену би требало да почне да се спроводи почетком наредне године, а да се градња заврши 2021. Саобраћајница испод центра града имаће две тунелске цеви, тунел ће бити дуг нешто мање од два километра, а највећа дубина требало би да буде испод Теразија. Јасно је да ће због овог крупног инфраструктурног пројекта неки објекти на његовој траси морати да буду рушени.

Део града који ће после градње моста и тунела нарочито саобраћајно да продише за неколико година је Савски амфитеатар на који је годинама усмерен велики број возила. Саобраћајном „отчепљењу” Карађорђеве и Савске, али и околних улица у овом делу града требало би да допринесе и пробијање новог булевара широког 40 метара и са шест саобраћајних трака. Он ће се протезати од Карађорђеве до Булевара војводе Мишића, а на оба улаза у тај булевар биће кружни токови. Како је почетком године указао градски урбаниста Милутин Фолић, нови булевар биће отворен крајем године, али градски менаџер Горан Весић недавно је најавио да ће грађани нову модерну саобраћајницу моћи да виде за око месец дана и да ће она понети име некадашњег америчког председника Вудроа Вилсона.


Коментари16
8e829
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Djordje
Ако се гради нови мост преко Саве у центру града -- он не може имати стубове у кориту реке (а нацрти и макете тог новог моста су показивали стубове у води налик на постојећи стари савски мост). То је урбанистичка константа у Београду -- сви нови савски мостови у градском језгру морају имати непрекидни лук преко реке. Наравно, ово је превасходно ствар естетике, али естетика је важна компонента урбанизма и архитектуре и не би требало да свака нова власт мења утемељене принципе како јој се прохте.
ivan
Na gužve bi rekao bi dosta uticalo i da se sinhronizuju semafori, zakrpe rupe i eventualno počne kažnjavanje vozača koji u desnoj traci ostavljaju vozila. To bi dosta poboljšalo protok vozila, zar ne? Mi pravimo kule i gradove a još đubre ispred kuće nismo sklonili!!!
Milica_bg
Ako su vec resili taj tunel da prave mogli bi da naprave da se izlazi u Dunavskoj ulici umesto u Bulevar Despota Stefana(29.novembar) tamo ima mnogo vise prostora.U 29.novembra nema gde bukvalno.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Kada je u pitanju izgradnja Novog savskog mosta Komisiji za planove skupštine grada Beograda je na Javnoj sednici 15.03.2018. skrenuta pažnja, da će saobraćaj motornih vozila između leve i desne obale Save doživeti kolaps ako se prvo sruši Stari savski most da bi se na njegovom mestu izgradio novi most. Zato im je tada predloženo da se novi most izgradi nizvodno odmah do Starog savskog mosta koji bi ostao za pešake i bicikliste, kao i da pri tome na novom mostu nije potreban prostor za tramvaje, jer se isti sele na most na Adi, pa nema opravdanog stručnog razloga da bi se tramvaji vraćali na novi most i time bi taj most bio za 1/3 jeftiniji. Komisiji je takođe predočeno da umesto tunela između Savske i Dunavske padine treba nizvodno od Muzeja savremene umetnosti izgraditi most koji bi spojio Bulevar Nikole Tesle i Bulevar vojvode Bojovića. Time bi se omogućila direktna veza između Novog Beograda i Zemuna sa jedne strane i Dunavske padine i dalje Karaburme i Ada Huje sa druge strane.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Most koji bi spojio Bulevar Nikole Tesle i Bulevar vojvode Bojovića je u poređenju sa tunelima koji bi povezali Savsku i Dunavsku padinu saobraćajno i ekonomski mnogo povoljnije, da ne kažem optimalno rešenje, a za učesnike u saobraćaju i mnogo bezbednije rešenje. Pored toga, izgradnjom tog mosta smanjile bi se saobraćajne gužve na raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle, a samim tim i na Brankovom mostu. Jedna od glavnih negativnih strana izgradnje tunela Savska – Dunavska padina je, naravno pored visoke cene izgradnje, velika koncentracija motornih vozila koja bi nastavljajući preko novog mosta prema centralnom delu Novog Beograda i Zemunu izuzetno opteretila raskrsnicu Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle, dok bi mnogo manji broj motornih vozila ulicom Jurija Gagarina produžio u pravcu blokova na savskoj strani Novog Beograda.
Препоручујем 4
Mirko
Novi most na Adi ide iz Novog Beograda gotovo u njivu. Sve saobraćajnice koje vode od Novobeogradske strane i od Obrenovca i Banovog brda slivaju se na kraju mosta kod topčiderskog parka i Miloševog konaka u jednu traku zato što sa te strane nisu napravljene pristupne saobraćajnice. Čekanja su i po sat vremena na mostu i na isključenje sa njega. Sledeće usko grlo je na rakovačkom putu na skretanje prema kanarevom brdu zato što ne postoji traka za skretanje pa na skretanje čekaju i oni koji idu prema rakovici. Na sred puta postoji kuća izmedju puta i pruge da se ljudi nemogu načuditi čudu od planera saobraćaja u Beogradu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља