петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:20

Мерење средње брзине на свим ауто-путевима од петка

Реч је о пројекту МУП-а и „Путева Србије”, који мере средњу брзину на основу времена проласка кроз наплатне рампе
Аутор: Душан Телесковићуторак, 24.04.2018. у 22:00
(Фото Драган Јевремовић)

Из МУП-а Србије најављују да би овог петка требало да почне мерење средње брзине на свим ауто-путевима у Србији. За наш лист у МУП-у је речено да је све спремно за почетак мерења.

Средња дозвољена брзина сада се мери само на деоници ауто-пута између Шида и Шимановаца, док за остале деонице систем још није успостављен. Проблем је био у тачном израчунавању растојања између две наплатне станице, јер је мања непрецизност могла на суду да обори све написане казне. Сада је тај проблем, по свему судећи, решен.

Систем мерења почео је у септембру прошле године. Реч је о пројекту МУП-а и „Путева Србије”, који мере средњу брзину на основу времена проласка кроз наплатне рампе.

Разлика у времену и пређеној километражи на ауто-путу, од кућице до кућице, даје обрачун просечне брзине. План је био да сви који према овој рачуници возе брже од 120 километара на час буду кажњени. Надлежно министарство за послове саобраћаја још 2012. донело је решење, уз сагласност министра полиције, којим је Јавно предузеће „Путеви Србије” овлашћено да снима саобраћај у појасу наплате путарине у сврху документовања саобраћајних прекршаја, праћења безбедности и проточности саобраћаја. Такође, све је регулисано и чланом 286 Закона о безбедности саобраћаја на путевима.

Цео систем за снимање средње брзине на ауто-путу власништво је „Путева Србије”. Пре почетка примене пројекта објашњено је да су све наплатне станице покривене камерама, повезане оптичким каблом и да имају један централни сервер. Све кућице имају идентично, синхронизовано време и тачно се зна када је ко ушао на ауто-пут, а када је изашао са њега. „Путеви Србије”, како је било планирано, требало је да документују све прекршаје и да их прослеђују полицији. Суштина новог система је у томе да се смањи број жртава и унапреди безбедност саобраћаја.

Када се на ауто-путу догоди несрећа, последице су стравичне. При брзини од, на пример, 180 километара на сат, аутомобил прелази 50 метара у секунди. То значи да за два трептаја ока возило прелази дужину фудбалског стадиона, па је питање да ли ће возач успети да се снађе при тој брзини, уколико се деси нешто непредвиђено. Безбедније је када се вози 120 на сат, јер возач може успешније да реагује у неочекиваним ситуацијама.


Коментари10
aa2ad
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan
Baš sam besan. Proizvode cigarete, a zabranjuje pušenje. Proizvode alkohol, a zabranjuju ga vozačima. Proizvode automobile koji razvijaju brzine preko 200 kmh, a ne daju da ga voziš brže od 120km/h. Pa ko je ovde lud?
Ljilja K.
Živo me zanima šta je Mirko Alvirović govorio na ovu temu. Ako je bio zdrav kad je počela priča o tome. Što reče neko u nekim komentarima, svi oni koji imaju jaka vozila koja razvijaju velike brzine voziće i dalje isto i plaćati kazne koje neće ni osetiti. A kakvu sliku ovo stvara medju strancima koji voze kroz Srbiju? Vrlo, vrlo ružnu.
Горан
1. Којим је чланом Закона о безбедности саобраћаја санкционисано прекорачење просечне или средње брзине? 2. Ако неко зна молим да објави Овлашћење које се односи на ЈП "Путеви Србије" да врше контролу брзине. 3. Да ли су овим мерењем оштећени возачи са ТАГ уређајима који брже од осталих приступе наплатној рампи (за разлику од осталих који чекају у реду и скраћују средње време). Све ово не значи да сам за дивљање у саобраћају али исто тако сматрам да све треба да се ради на основу закона и других прописа.
Miki
Kako ce da izmere na autoputu Ljig - Preljina? Ne znaju uopste kada je vozilo uslo na autoput iz tog pravca.
Aleksandar
Pa mjeri se samo na dionicama koje imaju zatvoreni sistem naplate.
Препоручујем 8
jeremija
Lapanje novca je jedina svrha ove mjere na autoputu BG-ZG koji liči na sve osim na put 1. reda. Ova mjera će pridonijeti zaobilaženju Srbije. Em gužve na carini, em loš put, em kažnjavanje. Ograničenje brzine na 120km/h?! Pa ko vodi ovu državu? Agencije ili vlada?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља