петак, 14.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:47
МОЈ ЖИВОТ У ИНОСТРАНСТВУ

Имам скупе гаће шијо их Версаће

Оркестар са певаљком стигао је из далеког Бризбејна на Светосавски вашар у Канбери, стрпљиво чекао да се заврши литургија и владика одржи говор, па кренуо са репертоаром.- Хит „Да сам женско” пушта се готово без престанка а најпрепознатљивији стих је „Давао би и старом и младом, спавао бих с републичком владом, само да сам женско ја…”
Аутор: Предраг Вучинићсубота, 05.05.2018. у 10:37
(Фото Јутјуб)

Суботње ведро јутро најављивало је врели летњи дан у престоној Канбери. На петнаестак километара од главног града Аустралије на великом пространом имању је српски манастир „Свети Сава”, некада центар Слободне српске православне цркве.

Овде је једном годишње, уочи дана „Светог Саве”, значи крајем јануара, баш у најврелије време у Аустралији, једно од највећих окупљања српске заједнице,  „Српски светосавски омладински фестивал” или у народу познат као канберски вашар.

Највећи део гостију је заузео столове испред манастирске сале и кухиње који су прекривени металним кровом. Од раног јутра почело је печење прасића и јагњића, а мајстори бурека су на сабајле избацивали своје производе, роштиљџије су исто тако већ имали за оне најгладније стигле из Сиднеја спремне ћевапе, кобасице, ражњиће...

(Фото Јутјуб)

Народни оркестар са обавезном певаљком, дошао чак из далеког Бризбејна, чекао је да се у оближњој манастирској цркви заврши архијерејска литургија којој су поред надлежног владике Милутина присуствовали готово сви свештеници из Аустралије и, ту и тамо, по неки верник. По строгим правилима православног манастира музика може да почне тек када се литургија заврши, а преосвећени владика пред верним народом под металним кровом одржи пригодни говор и свечано отвори Српски омладински светосавски фестивал.

На фудбалском терену, одмах ту до центра догађања су бројни штандови са сувенирима, иконе, популарне православне бројанице, слике Младића, Караџића, мајице са ликом Ђоковића, опанци. Ипак, убедљиво највећа од свих, као нека мала робна кућа, у највећем могућем свадбарском шатору, централна продавница ЦД-а уз огромни снажни разглас испред.

Владика са свитом долази да одржи говор, по мало у незгодно време јер је баш стигла свежа тура ћевапа. Увиђавни гости који стојећи случају обраћање свог духовног вође ипак знају да владика неће дуго, па знају да и ћевапи неће баш много ни да се охладе.

(Фото Јутјуб)

Владика богоугодно отвара фестивал уз пар замерки да има неких који критикују рад цркве и да су то непријатељи српства, али уз обавезно подсећање да данас  славимо највећег Србина, Светог Саву који седи са десне стране Бога и моли се за нас Србе. Фестивал се отвара и започиње музика а и народ седа и наставља да једе по мало охлађене ћевапе.

Музика свира сплет народних („Чувах овце покрај ријеке Груже..”) и националних песама („Чича Дражо да те није било...”), а док се естрадна уметница и њен колега певач одмарају сви се ухвате у колце.

У исто време активно траје и трговина на многобројним штандовима а са моћног разгласа менаџер импровизоване музичке робне куће све време пушта естрадног уметника Ди-Џеј Крмка а који је претпостављам врло популаран у српској заједници. Ударни хит, „Да сам женско” пушта се готово без престанка на Фестивалу а најпрепознатљивији стих у тој песми је „Давао би и старом и младом, спавао би с републичком владом, само да сам женско ја …”

Као и на свим српских манифестацијама и овде је уобичајна снажнија конзумација алкохола, поготово доброг аустралијског пива које леже на тропску врућину. У сали се у исто време одржава и наступ црквених фолклорних група из целе Аустралије.

(Фото Јутјуб)

Како време пролази гости су све расположенији, националне песме потискују оне народне, али разглас са Ди-Џеј Крмком, ипак, се добро држи. У поноћ је по правилима фајронт (завршетак суботњег издања Српског светосавског омладинског фестивала) па народ полако одлази.

Док идемо ка колима пролазимо покрај разгласа где се у том моменту чује глас Крмка и стих „имам скупе гаће шијо их Версаће”, али док одлазимо сада се јаче чује народни музички ансамбл „Видиш мала ону тамо шуму, тамо ћемо закрпити гуму”.

Одлазимо помало уморни са Српског светосавског омладинског фестивала где смо прославили име нашег највећег светитеља, који Србе воли и за њих се Богу моли.

„Пукла гума, а резерве нема”.

Предраг Вучинић, Мелбурн


Коментари21
c0cc7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stevan Jakovljević
Gruža nikada ne može biti rijeka!
Alisa
Nije problem samo u narodnoj muzici, koliko sam razumela, vec da i ta narodna muzika bude na nekom nivou. Ne treba da bude takmicenje ko ce gore i prostije da smisli.
Stevo
Kroz sve nase istorijske ephe, od Svetog save do danas, uglavnom uz blagoslov Crkve , provlacio se primitivizam kao deo nacionalonog identiteta. Dok su druge zemlje, u koje bezimo, radile na civilizovanju naroda u cemu su i uspeli i odvojili se u vladare sveta bas zbog toga, mi lipsemo na dnu upravo zbog tog primitivizma dao dominantnog odredjenja naroda, i iz pozicije bespomocnog autsajdera jos uvek pljuckamo po drugima verujuci da smo uz krmetinu i Krmka svetski vrh. Pobegao sam od toga i ponosan sam na to!
Vladija Sarac
Otidjite na vasare ostalih iseljenickih grupa. Svi se isto zabavljaju: malo muzike, vise pica, etnicki specijaliteti, suveniri, narodne igre i nosnje. Tako rade i Italijani i Grci i Nemci i Irci i Spanci. Nije to ruzno ni neprikladno ako se zna mera. Nije frula nekulturnija od skotskih gajdi. Kao da Italijani diskutuju o Danteu a Grci o Aristotelu na njihovim vasarima. A sto se ismevanja narodnjackih tekstova tice, ima i golicavijih pesama u Crven banu Vuka Karadzica. Ko ide na vasar zna unapred sta se tamo desava, nema smisla da se posle po novinama izruguje kad je nasao ono sto je trazio.
Sasha
Problem je vise u sredinama u kojima, sem vasara, nema drugog, kulturnijeg, okupljanja Srba. To je sustina problema. Kao i bolna cinjenica da velikoj vecini Srba i u zemlji i u inostranstvu, ne smetaju fekalije koje se pustaju sa zvucnika. Naprotiv, snazno se poistovjecuju s njima.
Препоручујем 2
Борис
Не читам Информер ни Курир, него Политику, као што видите. Немам ништа против ДЈ Крмка, иако такву музику приватно не слушам. Поента није у појединачним извођачима, него у идеји да је неко бољи од другога само због врсте музике коју воли. Тако и урођеници имају своју забаву, па нико нема права да их назива безвриједнима. Моји преци су на зборовима пјевали ојкаче и нису знали за Дилана и Рамонсе, али су били честити људи. Свако добро

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству
Мој живот у иностранству

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља