среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:30
ИСХРАНА

Никотин смањује апетит

Пушење благо убрзава метаболизам и стимулише продукцију инсулина
четвртак, 10.05.2018. у 20:00
(Фото Пиксабеј)

Престанак пушења за многе особе може да буде веома тежак, уз реалну могућност да се угоје. Иако је мало повећање килаже нормално, претерано гојење по престанку пушења може да створи многе здравствене проблеме и уништи вашу решеност да оставите пушење заувек.

Пушење благо убрзава метаболизам, дакле убрзава сагоревање калорија које уносите. Никотин делује на много различитих рецептора на неуронима у мозгу, укључујући и оне рецепторе који су задужени за осећај ситости. Ови неурони се налазе у хипоталамусу и регулишу колико можемо да поједемо. До овог открића се дошло сасвим случајно тестирањем лекова против депресије код лабораторијских мишева.

Дакле, никотин утиче на смањивање апетита. Престанак пушења као прву последицу има добијање од  два до четири килограма у првих неколико месеци, што се сматра нормалним. Уколико, међутим, вашим дневним активностима додате пола сата брзог хода или још неку другу физичку активност, проблем ћете решити на најбољи начин. Килограми неће ићи горе, а очистићете тело од токсина уз јачање кондиције.

Када повучете дим цигарете, осећај пушења вас, готово тренутно, ставља у стање шока. Пушачи немају навику да грицкају између оброка, већ се радије опредељују за цигарете. Поред ефекта на потискивање глади, никотин има и стимулишуће дејство, јер утиче на отпуштање хормона инсулина. Инсулин контролише ниво шећера у крви. Када је овај механизам блокиран, постајемо хипергликемични, а као резултат имамо да тело и мозак смирују хормоне који нам дају осећај глади. То је разлог што бивши пушачи посежу за храном.

У првим данима одвикавања од пушења, постоји честа и веома јака жеља да запалимо цигарету. Већини недостаје тај покрет руке до уста приликом приношења цигарете, па и због тога чешће посежемо за храном.

Никотин и храна у нашем мозгу имају исту, заједничку хемијску реакцију: ослобађају допамин, хормон „среће” који тело производи и делује као неуротрансмитер. Из њега се синтетише адреналин. Када избаците никотин из ове приче, а убаците храну, тада храна ствара осећај задовољства. Међутим, исти осећај задовољства обезбеђује још нешто, битно за мршављење. То је физичка активност. Када вежбате, тело ослобађа допамин, тако да храну или цигарете можете заменити активним, здравим животом који ће сагорети много калорија. Убрзајте метаболизам, смршајте, ослободите се зависности и задржите осмех на лицу.

Постоји пуно начина да се не угојите по престанку пушења и да задржите линију. Физички се активирајте, замените лошу навику добром – мозгу ће бити свеједно, али вашем здрављу неће. Није неопходно да то буде тренинг високог интензитета, можете упражњавати шта год вам прија – џогирање, брзо ходање, пливање, прескакање конопца – довољно је пола сата дневно. Уместо да седите за компјутером и гледате шта има ново на фејсу, искористите време на бољи начин.

Обратите пажњу на ужине – нека то буду здраве „грицкалице” уз свеже воће или поврће. Изаберите шаргарепу, целер, једите семенке сунцокрета, бундеве, бадеме, пијте доста воде, немасни јогурт, чај, какао са немасним млеком. Наравно, не претерујте. Суштина здраве исхране је у умерености и разноврсности.

Смањите жудњу тако што све индустријске производе попут чипса, чоколада, слаткиша треба да избегавате и да их не држите у кући. 

Избегавајте алкохол јер он не само што гоји, већ може да стимулише да запалите цигарету. За многе је комбинација алкохола и дувана као рука и рукавица. Значи, смањите унос калорија из алкохола и избегните психичку везаност са дуваном.

Остварујте један по један циљ јер више циљева значи расипање енергије и фокуса што може довести да ниједан не извршите како треба. 

Не потцењујте ваш напор и циљ, верујте у себе и будите упорни. Одвикавање од никотина је процес, не дешава се преко ноћи, али ни не траје дуго у поређењу са годинама које сте провели са цигаретом. Прихватите своје ново ја, јер сте остварили свој циљ.

Ако се ипак угојите неколико килограма, не очајавајте. Само тражите и остварите циљ, јер килограме можете изгубити, али плућа не смете.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари0
8175b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља