уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:15

Кинези спасавају мост на Ђурђевића Тари

Аутор: Новица Ђурићсреда, 16.05.2018. у 13:54
Мост се сматра једним од најлепших на свету (Фото Н. Ђурић)

Од нашег сталног дописника

Подгорица – Мост на Ђурђевића Тари реконструисаће Кинези сопственим средствима. У обнову овог јединственог моста, који је уврштен међу десет најлепших у свету, Кинези ће уложити преко 2,5 милиона евра. Крајем прошле године потписан је споразум којим је кинеска влада определила бесповратну помоћ у износу од 20 милиона кинеских јуана, односно 2,65 милиона евра, а потписали су га потпредседник Владе Црне Горе – Милутин Симовић и амбасадор НР Кине у Црној Гори – Цуј Џивеј.

Амбасадор НР Кине оценио је да санација моста на Тари има велики и историјски значај за учвршћивање традиционалног пријатељства два народа, али и практични, у циљу наставка промовисања сарадње, али и повећања броја кинеских туриста.

„Осим што представља важан саобраћајни чвор на северу Црне Горе и туристички потенцијал, мост на Ђурђевића Тари има историјски значај и носи борбени дух, с обзиром да је током Другог светског рата играо важну улогу у борби против фашизма”, рекао је Џивеј. Он је подсетио да је код кинеског народа још увек популаран филм „Мост”, који је снимљен на овој локацији.

„Можемо рећи да овај мост повезује срца кинеског и црногорског народа и да је одраз њиховог традиционалног пријатељства”, поручио је тада кинески амбасадор.

Како је најновија студија изводљивости показала да првобитно опредељена средства на основу споразума из прошле године неће бити довољна за реконструкцију моста, Кинези су, пре неки дан, саопштили да су спремни да одобре додатни износ од 2,6 милиона евра, и да са Владом Црне Горе потпишу нови споразум.

Потпредседник Владе Црне Горе – Милутин Симовић каже да је додатна донација још један знак „велике пажње коју је кинеска влада посветила реконструкцији моста на Ђурђевића Тари”.

„Црна Гора је ослобађањем ПДВ на изведене радове и материјале на деоници ауто-пута Подгорица–Матешево учинила јефтинијим реконструкцију моста за оно што је потреба финансирања саме Црне Горе”, казао је је Симовић. „Сада већ можемо да кажемо да се види крај те прве деонице, а преговара се и о наставку изградње ауто-пута”. Он је обећао да ће све припремне радње и процедуре ускоро бити завршене и да ће се стећи услови за скори почетак радова на мосту.

„Док градитељи из Кине граде један нови мост у Црној Гори, мост Морачица, који ће бити градитељски подвиг и украс ауто-пута, наши пријатељи почињу пројекат обнављања једног старог велелепног моста какав је овај на Ђурђевића Тари. Чини ми се да то на један сликовит начин говори о данашњој Црној Гори – модерној, европској и евроатлантској. О Црној Гори која хоће и жели да сачува старе мостове којима су вековима корачала пријатељства, али и Црној Гори која жели и хоће да гради нове мостове”, порука је Симовића.

Мост на Ђурђевића Тари смештен је између села Будечевица и Трешњица, на магистралном путу Пљевља–Жабљак и једна је од најпосећенијих атракција у Црној Гори. Мост својом архитектуром и димензијама спада међу највеће и најлепше саобраћајне објекте у свету. Мост на Ђурђевића Тари, који се уздиже над кањоном истоимене реке, према избору портала „Бриџ сајд”, уврштен је међу 20 најлепших у свету, док га је британски магазин „Тајмс” уврстио у 10 атракција које треба посетити.


Коментари10
cf545
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

svetozar krulj
mp1-,,Verovatno je most morao da se srusi,,?!-Kao sto su svojevremeno,,saveznici,, ,,morali,, bombardovati gradove po Srbiji ?!
mp 1
Krulj, ovo se stalno dogadja u Srbiji da se poredi neuporedivo i da se donose vrlo povrsni i cesto glupi zakljucci. Nije isto rusenje jednog luka mosta, i saveznicko bombardovanje gradova okupirane zemlje. Dalje vazna napomene je da u tim gradovima su bila nemacka (Vermaht) uporista sto ih je cinilo ciljem za saveznike; Najbolje da proucite zasto je rusenje jednog luka mosta bio ratni cilj. U ratnom sukobu izmedju partizana i cetnika, cetnici su streljali Jaukovica, jednog od inzenjera koji je radio na mostu, on je proglasen narodnim herojem. Na Neretvi je takodje srusen most ..bila je borba za ranjenike. Ako hocete da polemisete, pokusajte da to cinite sto je objektivnije moguce bez uzimanja strana, i bez poredjenja NEuporedivog
Препоручујем 3
Rialto
U svetu je mnogo lepih i prelepih mostova. Gledao sam mnostvo rang-lista najlepsih mostova: na svima se redovno nalaze Golden Gate u San Francisku i Rialto u Veneciji.
zoran
i drvena skela visoka koliko se secam preko 150m, podignuta tokom izgradnje, takodje vredi pomena i divljenja.
Стеван
У холу Грађевинског факултета у Београду и некој од витрина има макета дрвене скеле моста Ђурђевића Тара .
Препоручујем 2
Vasa Jevric
Sta moze da se uradi na gradjevini ove velicine za 2,5 miliona evra?! Malo skuplja kuca na Dedinju kosta toliko, pa me interesuje sta to moze da se postigne ovde za te pare? Ipak, hvala Kinezima, znaju oni kako kupiti simpatije medju rajom.
Радомир М. Мисаљевић
Мијат Тројановић рођен је 1902. године у Београду, преминуо је 1984. године у Београду. Ваљда је заслужио, да се барем у српској "Политици", помене као архитекта моста, кога је по наредби Пијаде Моше, 1942. године срушио Јауковић Лазар.
mp 1
Jaukovic je bio jedan od inzenjera koji su radili na mostu? narodni heroj i poginuo u ratu. Verovatno je most morao da se srusi ..vazno je ispricati istoriju mosta naravno ali bez ulepsavanja ili urusavanja price.
Препоручујем 8

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља