уторак, 20.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:27

„Златна палма“ одлази у Јапан

„Крадљивци“ Хироказуа Коре Еде најбољи филм, Гран при за Спајка Лија, најбољи редитељ Павел Павликовски, Велика награда жирија за Либанку Надин Лабаки и „палме“ за глумцу из руског и глумца из италијанског филма
Аутор: Дубравка Лакићсубота, 19.05.2018. у 21:21
Хироказу Коре Еде са " Златном палмом" (Фото АП)

Кан - Највеће признање 71. Канског фестивала „Златна палма“, према одлуци жирија којим је председавала аустралијска глумица Кејт Бланчет, заслужено је припала породично-социјално-друшвено ангажованом јапанском филму „Крадљивци“ познатог редитеља Хироказуа Коре Еде, аутора награђиваних филмова попут: „Маборосија“, „После живота“, „Хана“, „Дистанца“, „Нико не зна“ („Златна палма“ за комплетан дечији глумачки ансамбл 2003), „Још увек ходамо“, „Ваздушна лутка“, „Ја желим“, „Какав отац такав син“ (Prix du Jury на 66. Кану).

 Хироказуов филм само је један од низа друштвено ангажованих савремених филмских прича које су се нашле у главном такмичарском програму 71. Кана. Такву је, на свој начин, испричао и култни афроамерички независни редитељ Спајк Ли овогодишњи добитник Гран прија за филм „Црни припадник Клана“ („ Blackklansman“), у којем је причајући о црном полицајцу који је на несвакидашњи начин успео да се инфилтрира међу припаднике Кју Клукс Клана, отворио питање и данашњих великих класних разлика у америчком друштву под вођством Доналда Трампа.

 Заслужена је и овогодишња Велика награда жирија (Prix du jury) која је припала либанској сценаристкињи и редитељки Надин Лабаки за реалистички и веома снажан филм „Судница“ („Capharnaum“).

У њему је, из срца и из утробе, изнела пред гледаоце сурови свет сиромашних, нежељених и понижених људи који се свакодневно боре за преживљавање. Филм Надин Лабаки има и једну од најбољих дечијих улога икада виђених у филму. Лик дечака Заина који је тужио суду своје родитеље само зато што су га донели на овај чемеран свет, одиграо је малени натуршчик Заин Ал Рафеа...

  Као што се и могло очекивати њему додељена је синоћ и Специјална „палма“ – легендарном француском аутору и једном од зачетника француског Новог таласа – Жан Лик Годару, за медитацијски филм „Књига слика“. Ова награда је почасна. Додељена у част историјске филмске личности, аутору који је био активни учесник у мајским догађајима 1968. године чијих је пола века обележио у оквиру програма „15 дана аутора“, који су Годар и дружина управо тада и основали у  знак протеста против владајућег естаблишмента и у знак солидарности са студентима који су а демонстрирали у Паризу, али и широм света...

 Награду за најбољу режију 71. Кана освојио је Пољак Павел Павликовски, сценариста и редитељ црно-белог и романтичног и ангажованог филма „Хладни рат“, који је освојио симпатије и публике и критичара још првих дана фестивала. Павликовски је, подсећамо, за свој такође црно-бели филм „Ида“ освојио и Оскара пре три године...

 Награда за најбољи сценарио уручена је равноправно италијанској редитељки и сценаристкињи Алиће Рорвахер за причу из филма „Срећни Лазаро“ и Мадар Саид и Џафар Панахи за причу филма „Три лица“ који је режирао Панахи. Казахстанска глумица Самал Јесљијамова из руског филма „Ајка“ Сергеја Дворцевоја, сасвим заслужено је освојила „палму“ за најбољу женску ролу. У овом филму, иначе, монтажер је наш Петар Марковић који је са Дворцевојем сарађивао и у филму „Тулпан“. Најбољи глумац је Марчело Фонте који је остварио изврну улогу у филму „Догмен“ италијанског редитеља Матеа Гаронеа. И Гаронеов и филм Дворцевоја приказани су у самом фестивалском финалу. И један и други одликује нека врста хиперреализма у причама које се дубоко дотичу бруталне стварности и свакодневице и у италијанском и у руском друштву. Готово сви награђени филмови откупљени су за приказивање у Србији...

  „Златна камера“ за најбољи дебитантски филм у свим канским програмима уручен је младом белгијском редитељу Лукасу Доту за филм „Девојка“, који је био приказан и такође награђен и у програму „Известан поглед“. Српски дебитантски филм „Терет“ Огњена Главонића, виђен у програму „15 дана аутора“, такође се такмичио за ову награду...

 Овогодишње, 71. издање Канског фестивала затворио је филм „Човек који је убио Дон Кихота“ легендарног „монтипајтоновца“ Терија Гилијама. Светска премијера овог Гилијамовог филма на затварању Кана до пре неки дан била је крајње неизвесна због тужбе коју је француском суду поднео продуцент овог филма Пауло Бранко. Суд је донео „ослобађајућу“ пресуду и филм је без проблема синоћ био приказан, али тек пошто је канске славодобитнике на црвеном тепихом својом музиком поздравио Стинг лично...


Коментари0
5507a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља